Y 1.2 8v '03 - zegary z obrotomierzem?

Awatar użytkownika
Domino_s
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 23 lip 2017, 18:58
Imię: Dominik

Y 1.2 8v '03 - zegary z obrotomierzem?

Post autor: Domino_s » 25 lip 2017, 11:36

Witam,

w mojej obrotki nie ma, natomiast zauwazyłem ze były wersje które to posiadały, zarówno w kolorze czarnym jaki białym, pytanie czy to były tylko inne wersje wyposażenia czy raczej dla np silnika 1.2 16v i jeśli tak to czy da się bezproblemowo takie zegary przełożyć i podłączyć?


POZDR
Ostatnio zmieniony 26 lip 2017, 7:46 przez Domino_s, łącznie zmieniany 1 raz.
Y 2003 Elefantino Blu 1.2 8v
Volvo 944 2.3 Turbo automat
amożebyDedraSW....? ;)

Awatar użytkownika
michal1045
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1645
Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź

Re: [Ypsilon 1.2 8v 2003] zegary z obrotomierzem?

Post autor: michal1045 » 25 lip 2017, 15:49

Najważniejsze pytanie, czy masz Y, czy Ypsilon...
Jeśli Y to obecność obrotomierza w aucie jest zależna od wersji wyposażenia. Możesz dołożyć obrotomierz. :link:
Przejrzyj sobie dział techniczny dotyczący Y. Nie ma tego dużo a są już poruszone i wyjaśnione prawie wszystkie problemy związane z Y.
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Obrazek

Awatar użytkownika
Domino_s
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 23 lip 2017, 18:58
Imię: Dominik

Re: [Y 1.2 8v 2003] zegary z obrotomierzem?

Post autor: Domino_s » 26 lip 2017, 7:50

Faktycznie, potocznie się mówi na Ypsilon I na Y.... mój błąd
mam więc ostatni rocznik Lancii Y czyli tej ładniejszej ;) opartej na Punto1

dzięki za link :) ale ;) jeszcze muszę dopytać:

w linku widzę tylko jedno zdjęcie i jest to czarny licznik ponoć "przedliftowy"
czy tylko taki podchodzi? czy raczej POliftowy tylko, że w wersji z obrotka?

no i jak to konkretnie trzeba podłączyć? skąd pociagnąć kabel?
Y 2003 Elefantino Blu 1.2 8v
Volvo 944 2.3 Turbo automat
amożebyDedraSW....? ;)

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: [Y 1.2 8v 2003] zegary z obrotomierzem?

Post autor: Pawcio78 » 26 lip 2017, 10:02

Do tego samochodu potrzebujesz obrotomierz na którym skala wskaźnika temperatury posiada podziałkę tak samo skala poziomu paliwa a nie tylko początek i koniec skali. Potrzebujesz także ze sterownika wtrysku przy przepustnicy puścić przewód sygnałowy. Poszukaj na forum swego czasu dość dokładnie to opisywałem. Ja też dokładałem taki licznik i powiem tylko że zamontowanie licznika przedliftowego do Twojego samochodu napewno poskutkuje niewprawidłowymi wskazaniami temperatury oraz pływaniem wskazówki paliwa na zakrętach. Głównymi róznicami pomiedzy licznikem przed a poliftowym są wspomniane skale wskaźników oraz w przedlifcie wyświetlacz jest czarny podświetlany na zielono a w polifcie jasny lcd.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Domino_s
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 23 lip 2017, 18:58
Imię: Dominik

Re: [Y 1.2 8v 2003] zegary z obrotomierzem?

Post autor: Domino_s » 26 lip 2017, 10:13

Super, dzięki! :)
Y 2003 Elefantino Blu 1.2 8v
Volvo 944 2.3 Turbo automat
amożebyDedraSW....? ;)

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: [Y 1.2 8v 2003] zegary z obrotomierzem?

Post autor: Pawcio78 » 26 lip 2017, 11:07

Tak na szybko z elektrody:

Obrotomierz: 

masa: złącze A PIN 6 - czarny przewód 
plus: złącze A PIN 9 - pomarańczowy 
sygnał: złącze A PIN 5 - niebieski. 

Złącze A - to z boku. 
PIN 23 ECU sygnał obrotów.

Z tego co pamietam to od ecu poprowadzona była kompletna wiązka która znikała gdzieś za grodzią i wystarczyło się wlutować we wspomniany przewód od Pin 23. Masy i plusa raczej nie musiałem podłączać bo były już przez fabrykę podłączone.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”