Y 1.2 8V - klimatyzacja

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Y 1.2 8V - klimatyzacja

Post autor: Pawcio78 » 27 kwie 2013, 10:47

Panowie jest problem: przed włączeniem klimatyzacji obroty biegu jałowego są dobre czyli ok. 800 obr/min natomiast po włączeniu klimatyzacji, przegazowaniu powyżej 2000 obr/min i puszczeniu gazu obroty zawieszają się na ok. 2000 i mogą tak stać dość długo. Jeśli w międzyczasie wyłączę klimę wszystko wraca do normy czyli obroty spadają 800. Sytuacja ma miejsce niezależnie od tego czy silnik jest ciepły czy zimny (oczywiście na ssaniu obroty jałowe są odpowiednio wyższe). W układzie klimy jest chyba mało czynnika bo ledwo chłodzi i nie zawsze kompresor się włącza. Ktoś się może spotkał z podobną sytuacją?
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Lancia Y 1.2 8V klimatyzacja

Post autor: Lukasz_TG » 27 kwie 2013, 11:08

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Ciśnienie w układzie zależy od ilości czynnika w układzie im mniejsze tym sprężarka ma lżej. Czyli mniej obciąża silnik. Przy włączonej klimie ECU zmienia dawke paliwa na większą.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”