Strona 1 z 1

Ypsilon 2008 - jak zdjąć kierownicę? Jaki typ śrub?

: 06 wrz 2012, 12:32
autor: piotrgoralski
Witam,

Pytanie jak w temacie. Jaki typ śrub trzyma zaślepkę poduszki powietrznej.
Na moje oko powinny być dwie śruby po lewej i prawej stronie kierownicy. Niestety siedzą tak głęboko że nie mogę dojrzeć czym je odkręcić.

OT: Czy próbował ktoś naprawiać przełącznik zespolony w tym modelu? (spryskiwacze same się włączają po wjeździe w dziurę)

Re: Ypsilon 2008 - jak zdjąć kierownicę? Jaki typ śrub?

: 07 wrz 2012, 0:28
autor: piotrgoralski
To forum chyba trochę zdechło. 10 wyświetleń (w tym 4 moje) w 13 godzin :/
Metodą prób i błędów sam dojdę jak odkręcić poduchę, porobie zdjęcia i wrzucę dla potomności.

Re: Ypsilon 2008 - jak zdjąć kierownicę? Jaki typ śrub?

: 07 wrz 2012, 2:20
autor: stabraf
Spakoooojna Panocku ;)
Niewiele ludzi na forum ma Ypsilona z 2008 roku ;)
Jakbyś zapytał o Kappę, czy Lybrę to moment by były dwie strony wątku :D
Jak najbardziej daj znać czy ta poducha jest przykręcona - będzie dla potomności : yesyes :

Re: Ypsilon 2008 - jak zdjąć kierownicę? Jaki typ śrub?

: 23 wrz 2012, 19:58
autor: piotrgoralski
Sorry że tak późno, ale nie miałem kiedy napisać.

Poradnik przyda się głównie użytkownikom Lancii Ypsilon (03-10), Musa, Fiat Ducato, Citroen Jumper, Peugeot Boxer.
W tych samochodach zamontowano ten sam typ przełącznika zespolonego, który po jakimś czasie "zużywa się". Objawem są samowłączające się wycieraczki, spryskiwacze, światła długie.

Aby go wymienić należy:

-Rozpiąć klemę masową akumulatora
-Zdjąć poduszkę powietrzną kierownicy (tak samo dla Ypsilon i Musa);
przygotować dwa pręty o przekroju 5-6mm i długości 10-15 cm. Ja użyłem długich kluczy imbusowych fi5 oraz fi6.
Umieścić je w otworach technologicznych po bokach kierownicy (jak na zdjęciu)

Wcisnąć je mocno aż do wyczucia kliknięcia sprężyny. Druga osoba w tym czasie pociąga do siebie poduszkę powietrzną.
-Rozpiąć zieloną i żółtą wtyczkę generatora gazu, oraz białą sygnału dźwiękowego.
Poduszkę mamy na zewnątrz.

Kierownicę trzyma nakrętka o rozmiarze 24mm.
Klucz nasadowy trzeba na nią nałożyć po czym wbić go delikatnie drugim kluczem lub młotkiem.
Po odkręceniu kierownicy ciągniemy ją do siebie i już mamy ją na... twarzy (dlatego uważać i nigdy nie odkręcać nakrętki do końca)

Pod kierownicą mamy przełącznik zespolony, który trzyma się na miejscu dzięki obejmie zaciskowej (imbus fi5).

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności, pamiętając o tym, żeby ustawić kierownicę dokładnie w tym miejscu w którym była wcześniej. Pomogą nam w tym znaki nabite na wieloklinie i na kole kierownicy.

Goodbye and good luck :)

Zdjęcie ukradłem z allegro.

Re: Ypsilon 2008 - jak zdjąć kierownicę? Jaki typ śrub?

: 11 paź 2018, 21:12
autor: Egon
Dziś wymianialem wspomaganie u dziewczyny. Już na pierwszym etapie przy zdjęciu poduszki poległem i gdyby nie ona to bym rozwalił kierownice bo pchałem te pręty w stronę poduszki zamiast w poziomie.

Re: Ypsilon 2008 - jak zdjąć kierownicę? Jaki typ śrub?

: 11 paź 2018, 22:11
autor: aiu
W tych wspomaganiach pada tylko czujnik skrętu wystarczy wymienić zaprogramować i działa dalej . Wymieniłem w swoich dwóch i u znajomego . Nie zmienia to faktu ze praktycznie cała kolumnę trzeba demontowac

Re: Ypsilon 2008 - jak zdjąć kierownicę? Jaki typ śrub?

: 11 paź 2018, 22:49
autor: Egon
Zgadza się, ale też się robi luz przy silniku i wtedy brzęczy na nierownosciach..