Y - silniczek tylnej wycieraczki

Kondziu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 16 kwie 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Y - silniczek tylnej wycieraczki

Post autor: Kondziu » 23 wrz 2009, 22:00

Generalnie jest naprawiony i działa, wszystko jest poskładane jak było z tym, że:
- zakres pracy wycieraczki to ok.180' a powinno być mniej, ok.150-160'. Co zrobić żeby zmniejszyć kąt pracy wycieraczki?
- wycieraczka pracuję tylko jak jest włączona, tj w momencie jak ją wyłączę to przestaje pracować, nie wraca do pozycji wyjściowej.

Macie jakieś koncepcje?
Fiat Linea 1.4 + Niewiadów N126E

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Odp: Y- silniczek tylnej wycieraczki

Post autor: solarzmr » 23 wrz 2009, 22:39

Zamienione kabelki zasilające. W jednym masz na stałe plus i dzięki temu wycieraczka wraca do swojego położenia, pomimo wyłączenia. Dziwny jest ten zwiększony zakres działania. Może podczas składania styki nie do końca się spasowały ze ścieżkami na kole napędowym wycieraczki i przez to te cyrki.

Lub druga możliwość, tylko nie do końca jestem przekonany czy realna. Brak masy. Silniczek ciągnie masę przez kabel zasilający i działa tylko wtedy kiedy w dwóch kablach masz zasilanie, czyli jak jest włącznik włączony. ale niech się wypowie jakiś elektryk.

Kondziu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 16 kwie 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Y- silniczek tylnej wycieraczki

Post autor: Kondziu » 24 wrz 2009, 22:05

solarzmr pisze:Zamienione kabelki zasilające. W jednym masz na stałe plus i dzięki temu wycieraczka wraca do swojego położenia, pomimo wyłączenia. Dziwny jest ten zwiększony zakres działania. Może podczas składania styki nie do końca się spasowały ze ścieżkami na kole napędowym wycieraczki i przez to te cyrki.

Lub druga możliwość, tylko nie do końca jestem przekonany czy realna. Brak masy. Silniczek ciągnie masę przez kabel zasilający i działa tylko wtedy kiedy w dwóch kablach masz zasilanie, czyli jak jest włącznik włączony. ale niech się wypowie jakiś elektryk.
Nic z kablami nie mieszałem, przed awarią działało jak należy, zamienię jutro kable i zobaczymy co będzie się działo (mam nadzieję, że nie spalę silnika :-? )

Styki są wyczyszczone i nie sądzę, żeby tam coś nie grało. Możliwe, że o jeden ząbek przesunąłem mechanizm bo tego nie byłem pewien, ale mam drugi zestaw, oczywiście popsuty :D i na nim się pobawię.

Na elektryce się nie znam a i rysunki na niewiele się zdały bo znalazłem tylko oznaczenie masy na klapie i to wszystko. Generalnie to dwa przewody "idą" na zębatką i zasila ciągle a na trzecim jest przerwa, tylko na którym?

Porobię fotki i może coś jeszcze da się wymyślić.
Fiat Linea 1.4 + Niewiadów N126E

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Odp: Y- silniczek tylnej wycieraczki

Post autor: solarzmr » 24 wrz 2009, 22:16

Jeśli dobrze pamiętam to przerwa jest na ścieżce tam gdzie jest cały czas plus, a w miejscu przerwy jest położenie spoczynkowe wycieraczki. Jak nie robiłeś nic z kabelkami to może w samym mechanizmie połączenie od któregoś styku (masy) się urwało. Pewnie bez ponownego rozkładania się nie obejdzie :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”