Y - prowadnica szyby, alarm

hardwired

Odp: Ypsilon - kilka problemów

Post autor: hardwired » 23 lis 2005, 14:39

"2fines" pisze: jokos te podane przez Ciebie ceny nie przekonuja mnie
tak podaje program serwisowy.

Anonymous

Ypsilon - kilka problemów

Post autor: Anonymous » 24 lis 2005, 19:31

46545352 - PROWADNICA
Cena: 6,50 PLN
Cena z VAT-em: 7,93 PLN

46545356 - PROWADNICA
Cena: 18,55 PLN
Cena z VAT-em: 22,63 PLN

Do hardwired
Jakoś tez mi sie nie chce wierzyc ?! Jak pisał 2fines
to dopiero kosmos w róznicy ... ale wielkie dzieki za info :)
Jak rozumiem ten rzad cyferek to kod prowadnicy ? Sprawdze jeszcze w w aso - ciekawe jaka cene oni mi powiedzą :roll:

A czy mozesz mi zdradzic gdzie moge kupic za takie pieniadze ?
Bo jak ja sie pytalam w 3 sklepach to jak jeden mąż mowili o oryginalnej czesc i cenie kolo 600 pln.

Anonymous

Ypsilon - kilka problemów

Post autor: Anonymous » 24 lis 2005, 19:57

"2fines" pisze:
"mario09" pisze:no widzisz Ciniminis, teraz jest nas dwoch ktorzy posiadaja wiedze na temat systemow alarmowych, nie damy Ci zginac :wink:
W razie czego wal do nas jak w dym, na pewno pomozemy, prawda 2fines?
oczywiście święte słowa...można by zrobic cos takiego jak Lancia assistance użytkowników lancii jakis problemik czy scholowac w danym miescie i kazdy moze liczyc na pomoc innego lancisti a kobitka to w szczeólneości....
Drogie Chłopaki !

wracając do alarmu ...tym razem z większą śmiałością... :)

dziś odebralam zeczoną syrene i intuicja mi mowi ze centralka jest zmontowana razem z syreną o to rysopis :

czarna plastikowa puszka wielkości 2 damskich pięści
z jednej strony jakby od frontu konczy się wypukłym zielonym grzybkiem i to jest prawdopodobnie "syrena"
z drogiestrony od tyłu tej puszki wychodzą przewody : grubsze czarny i czerwony oraz siensze brązowy i biały
na tyle puszki są nastepujace napisy : EBS Ltd - pewnie producent, BS303 P0-N -> symbol alarmu, BATTERY BACK UP 12V/1,3A/8mA

A na pilocie : FCC ID ELVAT5C
Pilot przypomina kształtem łezke, ma 2 guziki: większy okrągły kol. czarnego i drugi malutki, owalny, zielony

Nie wiem czy na podstwie tych wypocin jestescie w stanie pomoc mi - kto wie ?!
[/b]

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Ypsilon - kilka problemów

Post autor: mario09 » 24 lis 2005, 20:23

No to juz jest cos. Skoro sa 4 przewody to wiadomo, ze to jest TYLKO syrena (opis przewodow: czerwony +, czarny -, oraz te dwa (brazowy i bialy)-tylko jeden z nich podlacza sie do alarmu zaleznie czy + czy - pokazuje sie na wyjscu alarmu).
Co do pilota.
wybierz cos z tego i opisz ktora to moze byc obudowa, moze w ten sposob uda nam sie do czegos dojsc:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=72669955
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=72670465
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=72674709
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=73555711

Wyjezdzam jutro rano i nie bedzie mnie w weekend. Nie bede mial rowniez dostepu do kompa (dopiero w niedziele wieczorem), ale mysle, ze jak nie ja to 2fines Ci pomoze :)

Pozdrawiam

P.S. Czy ta syrenka to cos podobnego?
Ostatnio zmieniony 01 lut 2006, 21:16 przez mario09, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Ypsilon - kilka problemów

Post autor: mario09 » 24 lis 2005, 21:35

znalazlem cos jeszcze
http://www.autotechs.net/items/item148.htm
napisz czy to pasuje.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
2fines
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 170
Rejestracja: 03 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: LUBLIN

Ypsilon - kilka problemów

Post autor: 2fines » 24 lis 2005, 21:49

WItaj CINIMINIS i inni

Jezeli chodzi o syrenke to w zupełności potwierdzam to co napisał mario raczej to co opisywałas to jest tylko sama syrenka a nam potrzebna jest centralka zamontowana gdzies w srodku autka pod deska w zazwyczaj koło skrzynki bezpieczników moze nad nia to jest najle[psze miejsce zeby wpiąc sie w instalacje samochodu.... Rozumiemm z wczesniejszych wypowiedzi ze kabelki byly a elektryk miał podpiac syrene (to taka jak mario wkleił zdjecie) i wszystko miało hulać jerżeli kable od syrenki zostały wyciagniete do komory silnika to po nich mozna zlokalizować w gąszczu kabli centralke. Dokładnie opisując jeszcze sie nie spotkałem zeby alarm był montowany razem z syrenką raczej to by było bardzo proste do unieszkodliwienia.....

Co do pilota to pewnie jest to pilot w kształcie nerki czy taki jak na obrazku poniżej??
http://www.autotechs.com/images/item148_1.jpg[/img]

jezeli tak to jest duze prawdopodobienstwo ze jest to alaram firmy prestige chociaz kształt pilota do alarmu moze byc różny. jednak po podanych przez Ciebie opisach jest duze prawdopodobienstwo ze to ten wlasnie....


A najlepiej zebys porobiła fotki nawet telefonem moga byc :)
pozdrowionka...
VW VARIAT 130hps
"I po co niszczyć sobie zdrowie głupotą innych !!! " 2fines

hardwired

Odp: Ypsilon - kilka problemów

Post autor: hardwired » 25 lis 2005, 8:34

"ciniminis" pisze:46545352 - PROWADNICA
Cena: 6,50 PLN
Cena z VAT-em: 7,93 PLN

46545356 - PROWADNICA
Cena: 18,55 PLN
Cena z VAT-em: 22,63 PLN

Do hardwired
Jakoś tez mi sie nie chce wierzyc ?! Jak pisał 2fines
to dopiero kosmos w róznicy ... ale wielkie dzieki za info :)
Jak rozumiem ten rzad cyferek to kod prowadnicy ? Sprawdze jeszcze w w aso - ciekawe jaka cene oni mi powiedzą :roll:

A czy mozesz mi zdradzic gdzie moge kupic za takie pieniadze ?
Bo jak ja sie pytalam w 3 sklepach to jak jeden mąż mowili o oryginalnej czesc i cenie kolo 600 pln.
tak to sa kody. jest lewa i prawa tzn sa dwie w jednych drzwiach. do kappy placilem 64 zl za jedna wiec ktos cie naciaga na 600 zl albo zle zrozumialas i chodzi o cos innego. bycmoze chodzi o to:

46778564 - PODNOSNIK SZYBY
Cena: 385,49 PLN
Cena z VAT-em: 470,30 PLN

46778565 - PODNOSNIK SZYBY
Cena: 385,49 PLN
Cena z VAT-em: 470,30 PLN

(jeden na prawe drugi na lewe drzwi - nie wiem ktory jest ktory :) )


i to by sie zgadzalo. moze sie zwichrowac, a mechanik uzyl nazwy prowadnica. cena tez by sie zgadzala gdyz w serwisie w ktorym jak kupuje czesci zawsze jest 10-15 % drozej niz mi podaje program

Anonymous

Ypsilon - kilka problemów

Post autor: Anonymous » 25 lis 2005, 9:04

Chłopaki !!! Swiatełko w tunelu .... :wink:

Dzeki, dzieki

tak, tak, syrena jest zblizona kształtem - ma tylko inne mocowanie - ale to pikus ...
a pilot na zalaczonym obrazku jest identyczny do zludzenia
http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... 0465#photo
pod numerem 29 lub 08


odnośnie "prowadnicy" moze faktycznie mu chodzilo o to drugie tylko zle sie wyrazil albo ja zamieszalam ;) choc nie sadze ...

w takim razie musze jeszcze raz zapytac tego elektryka mechanika ...

Awatar użytkownika
2fines
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 170
Rejestracja: 03 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: LUBLIN

Ypsilon - kilka problemów

Post autor: 2fines » 25 lis 2005, 22:05

POwitanko...

Wracajac do tematu najlepeij teraz ciniminis zeby w jakis magiczny sposob znalesc ta centralke zeby potwierdzic rodzaj alarmu najlepiej szukac po przewodach jak pisalismy z mariem wczesniej albo z czujników albo od syrenki zaczac albo od diody...Potem bedziemy sie martwili kodowaniem. Jezeli nic nie wyjdzie to tylko podmiana centralki pod te istniejące połaczenia ...a moze z papierkami dostałas cos od alarmu przy kupnie swojego malenstwa :) ...

co do prowadnicy to warto jeszcze popytac w necie albo kupic uzywana bo cena zdeka przesadzona 600zl, na Naszym forum warto zapytac :P .......
strzała :o
VW VARIAT 130hps
"I po co niszczyć sobie zdrowie głupotą innych !!! " 2fines

Anonymous

Ypsilon - kilka problemów

Post autor: Anonymous » 03 gru 2005, 11:36

Hello !!!

Mam, Moi Mili mam centralke !!!
Pojechałam do tego mojego elektryka grzecznie poprosilam i mi ja zdemontował !!!

To jakiś made in taiwan klamot
- czarne prostokane ( 6cmx10cm) pudełko a na nim umocowany (przyklejony na tasmie obustronnej )
- mniejsze pudełko (1cmx4 cm )
z góry jest czerwona dioda i wejście na przewód z oznaczeniem - + i jest napis " STER"
z boku 3 wejscia z pręcikami 2 - 3 -2 w srodku

Moze pozniej bede miala zdjatka tej centrali !

Pozdrowionka !!!

Aaa i kolejny strupek ...

Od kilku dni mam problem z ciepelkiem w moim autku czasem jest a czasem nie a jezeli jest to średnio ciepło :(
Za ten stan podobno odpowiada nagrzewnica, ogrzewnica czy cos takiego - musze to ustalic dokladniej !

Awatar użytkownika
2fines
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 170
Rejestracja: 03 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: LUBLIN

Odp: Ypsilon - kilka problemów

Post autor: 2fines » 03 gru 2005, 12:29

"ciniminis" pisze:Hello !!!

Mam, Moi Mili mam centralke !!!
Pojechałam do tego mojego elektryka grzecznie poprosilam i mi ja zdemontował !!!

To jakiś made in taiwan klamot
- czarne prostokane ( 6cmx10cm) pudełko a na nim umocowany (przyklejony na tasmie obustronnej )
- mniejsze pudełko (1cmx4 cm )
z góry jest czerwona dioda i wejście na przewód z oznaczeniem - + i jest napis " STER"
z boku 3 wejscia z pręcikami 2 - 3 -2 w srodku

Moze pozniej bede miala zdjatka tej centrali !

Pozdrowionka !!!

Aaa i kolejny strupek ...

Od kilku dni mam problem z ciepelkiem w moim autku czasem jest a czasem nie a jezeli jest to średnio ciepło :(
Za ten stan podobno odpowiada nagrzewnica, ogrzewnica czy cos takiego - musze to ustalic dokladniej !
witam...to jest prawdopodobnie to jakies dokladniejsze dane sa moze jeszcze na tej centralce.Ale fotki centralki były by pomocne. :)

A co do ogrzewania to może być i nagrzewnica (taka mała chłodnica która sie znajduje w srodku autka) z tym że nie koniecznie musi być do wymiany. Zkupnej nowej bym sie jeszcze wstrzymał.... Na poczatku proponowałbym sprawdzić czy układ chłodzenia jest odpowietrzony, potem swoje kroki skierowałbym w kierunku termostatu. Pytanie pomocnicze: Czy autko posiada instalacje gazowa..Czy w ostatnimm okresie był wymieniany płyn chłodzacy silnik...lub też jakies naprawy silnika...

pozdrowionka 2fines CYA
VW VARIAT 130hps
"I po co niszczyć sobie zdrowie głupotą innych !!! " 2fines

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Odp: Ypsilon - kilka problemów

Post autor: mario09 » 03 gru 2005, 15:24

"ciniminis" pisze:- mniejsze pudełko (1cmx4 cm )
z góry jest czerwona dioda i wejście na przewód z oznaczeniem - + i jest napis " STER"
z boku 3 wejscia z pręcikami 2 - 3 -2 w srodku
To jest najprawdopodobniej centralka ultradzwiekow(tych mikrofonikow na slupkach) i tym sie raczej zajmowac nie bedziemy, aczkowiek musza do tego dochodzic jakies kable(zazwyczaj 3 czyli +, -, i sygnal ktory ta centralka podaje do alarmu kiedy jest jakis ruch w autku).
Co do glownej centrali alarmu to potrzebne jest zdjecie, ale wydaje mi sie, ze juz cos takiego robilem. Popatrz do okola tego "pudelka" i zwroc uwage czy nie ma tam jakiej malej zaslepki ktora daloby sie otworzyc. Jesli pod nia sa takie male zworki to chyba wiem co to za cudo. Troche to wszystko chaotycznie tu opisalem, ale mysle, ze dasz sobie rade :)
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Anonymous

Ypsilon - kilka problemów

Post autor: Anonymous » 05 gru 2005, 20:12

Witajcie !!!


Czy wiecie że w sobote doszliśmy do rozwiazania problemu z szybą
( ku p rzypomnieniu ... chodziło podnosnik czy tez prowadnice )

Ufff ... wystarczylo posmarować jakimś smarowidłem prowadnice i szybka hula i juz nic nie trze...


W domu ( TATUSIMI rękami :oops: ) rozebrałam drzwi ( było troche zagwozdki ) okzazało sie że prowadnice wygladaja jak nowe i podnośnik również ...

Tak wiec w tej materii finito, alles klar, etc ... Dzięki za zangazowanie !!!

ps. hiphip hura hura hura dla mego majstra co chcial wymienic prowadnice !!!!

Wracając do tematu

nr 1. alarmu ...

zapomniałam o kabelku wychodzącym z większej skrzynki - kolor czarny z cienką czerwoną kreską wzdluz kabelka

zdjelam tez niewielka plastikowa zaslepke / oslonke ... a w środku płytka coś na podobienstwo pamęci komputerowej z brzegu 2 jakby ucięte przewody - kolor brudny biały i 1 jasno zielony - z obu stron wtopiony w płytke

nr 2. ciepła w aucie a raczej jego braku ...

- a jak mam sprawdzić czy jest odpowietrzony - dam rade sama tzn. chalupniczo ???
- i gdzie jest termostat i jeżeli jest wadliwy to po czym moge poznać :) ?

Przegladam instrukcje auta ale jeszcze nie dotarłam do celu ...

Odpowiadjąc ...
- auto nie ma gazu ... ale poważnie o tem myśle
- nic kolo silnika nie było robione na ile mam orintacje i z książki przeglądów też nie wynika ...
- płyn chłodzący jest na poziomie minimum ... na dniach zamierzam wymienic na zupelnie nowy... bo nie wiem jak dlugo i jaki jest obecny

ps. jeszcze pare klopocików i sama bede udzielać rad ;)))
[/b]

Anonymous

Ypsilon - kilka problemów

Post autor: Anonymous » 05 gru 2005, 20:22

Widze ze doszedłeś do sedna sprawy, rozebrać, rozkręcic i spojerzeć, potem jak nie dajesz rady , jedź do mechanika, elktryka, wszelkie swoje sugestie opisuj na forum, najlepiej kazdy w innym temacie, szyby to szyby, lakier to lakier, prowadnica to prowadnica itd. wilekie brawa dla ciebie :wink:

Awatar użytkownika
2fines
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 170
Rejestracja: 03 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: LUBLIN

Odp: Ypsilon - kilka problemów

Post autor: 2fines » 05 gru 2005, 21:41

"ciniminis" pisze:Witajcie !!!


Czy wiecie że w sobote doszliśmy do rozwiazania problemu z szybą
( ku p rzypomnieniu ... chodziło podnosnik czy tez prowadnice )

Ufff ... wystarczylo posmarować jakimś smarowidłem prowadnice i szybka hula i juz nic nie trze... ps. hiphip hura hura hura dla mego majstra co chcial wymienic prowadnice !!!!

NO to wszystko dobrze sie skonczylo ciesze sie ze obe3szlo sie bez powazniejszych wydatków , cos mi za podejrzanie to wygladało jak na zwichrowana prowadnice dlatego pytałem wczesniej czy ci pokazywał miejsce zwichrowania :lol: prawdopodobnie ten Twój majster wział wyprofilowana prowadnice za zwichrowana ...rada jest taka jak mufnal wspomnial jak nie dasz rade sama to dopiero jedz do majstra bo nie wszystko da sie niestety chalupniczo zrobic a do tego mechanika to moze juz lepiej nie jedz zapytaj na forum ludzi z twojej okolicy moze cos poradza gdzie z bzykiem podjechać :wink: ... Z tymi fachowcami to tak zazwyczaj jest najlepiej wymienic na nowe, mniej zachodu pieniadze te same, a na sto% moge powiedziec ze w swoich samochodach to robia na glancuś i nie kupuja nowych rzeczy jak nie musza ..niestety taka jest wizytówka polskiego majstra człowiek sie przekonuje o tym na kazdym kroku niestety na swoich bledach zazwyczaj :cry:
"ciniminis" pisze: nr 2. ciepła w aucie a raczej jego braku ...

- a jak mam sprawdzić czy jest odpowietrzony - dam rade sama tzn. chalupniczo ???
- i gdzie jest termostat i jeżeli jest wadliwy to po czym moge poznać :) ?

Przegladam instrukcje auta ale jeszcze nie dotarłam do celu ...

Odpowiadjąc ...
- auto nie ma gazu ... ale poważnie o tem myśle
- nic kolo silnika nie było robione na ile mam orintacje i z książki przeglądów też nie wynika ...
- płyn chłodzący jest na poziomie minimum ... na dniach zamierzam wymienic na zupelnie nowy... bo nie wiem jak dlugo i jaki jest obecny

ps. jeszcze pare klopocików i sama bede udzielać rad ;)))
[/b]
Co do układu chłodzenia to z pomocnymi tatusimi raczkami dasz rade i pewnie bez nich również, wiec jak to wyglada.

Zobacz czy cała chłodnica jest rownomiernie gorąca w szegolnosci do gory!!,jak działa ogrzewanie?.

Jesli masz zapowietrzony układ chłodzenia to chłodnica jest u gory bedzie zimna tzn ze tam u gory znajduje sie powietrze.Kolejna sprawa jak jest zapowietrzone chłodzenie nie działa efektownie ogrzewanie kabiny.Odpowietrzyc układ nie jest trudno na gorącym silniku uchyl lekko!! NIe wiem jak to jest w Twoim maleństwie ale na logika biorąc odpoeitrzników powinno być dwa > Jeden na chłodnicy mała plastykowa śrubka i > drugi na weży gumowym wychadzacy z przedziału pasażerskiego do silnika.
Z tych otworow wyleci mała ilosc płynu wraz z powietrzem .Jesli masz zapowietrzone to taką czynosc warto zrobic kilka razy np dzis i jutro po jeździe temp 90 st czekaj na wlaczenie sie wentylatora!! po tej operacji .Płyn na zimnym kontroluj, ma byc połowa zbiornika
Wazna sprawa przy wymianie płynu należy ustawic pokretło temperatury na wartosc czyli max ciepło. Jezeli bedziesz wymieniala plyn odrazu mozesz sprawdzic czy nagrzewnica jest drożna tym samym eliminujac ja jako uszkodzona - jak to nasi facj\howcy stwierdzili do wymiany...
Jak to zrobic . Z przedzialu pasazerskiego ida dwa gumowe szlauchy wystarczy odlaczyc je i przez jeden lać wode i obserwowac z jakim efektem woda wydobywa sie przez drugi waż gumowy powinna mniej wiecej z taka sama predkościa wylatywać jak ilośc wody zalewanej. Kurcze mam nadziej ze cos wytlumaczylem jak cos to pisz zarzuce jeszcze ponizej linki jak odpowietrzyc układ chlodzenia na innym przykładzie.

Co do termostatu Y były silniki przeważnie 1.1 i pewnie taki masz. Termostat latwo jest sprawdzic po odpaleniu zimnego silnika po kilku minutach pracy przewód wychodzacy z temostatu na duży obiego tj. na chlodnice powinien byc zimny nie letni nie ciepły wrecz zimny jezeli jest iunaczej tzn ze termostat otwiera sie za wczesnie.Jeszcze raz górny wąż podlaczony do chlodnicy powinien byc zimny a inne weże gumowe znajdujace sie za silnikiem powinny byc cieplutkie. I takim to sposobem eliminuje sie termostat... :lol: proste dasz rade jak z prowadnica sobie poradzilas z tym tez...

Teraz pytanie pewnie bedzie Twoje gdzie ten termostat hmmm jak znajde fote to opisze co i jak zeby go wybadac. WE takich konsultacjach na odległość bardzo pomocne jest jakies foto :wink: takze zachecam do robienia fotek wtedy lepiej sie zrozumiemy- oczywiscie w miare mozliwości.. Jeszcze rzuce okiem do sluzbowego seicento 1.1 to chyba ten sam silnik i dopisze jak sie za termosta i odpowietrzanie zabrac i co wymacać.
I znowu wyszaedł poemat :roll: wiecej nie bede.... :lol:

pozdrowionka 2fines
VW VARIAT 130hps
"I po co niszczyć sobie zdrowie głupotą innych !!! " 2fines

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”