Thesis - ciśnienie w oponach

Awatar użytkownika
jordandamian
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 20 sie 2012, 21:15
Imię: Damian
Lokalizacja: Szczecin / Warszawa

Thesis - ciśnienie w oponach

Post autor: jordandamian » 08 paź 2014, 11:56

Witam wszystkich.
Poszukuję informacji na temat prawidłowego ciśnienia w oponach.
Jakiś czas temu udało mi się kupić oryginalne 18 ze Sportivy.
W warsztacie, gdzie wymieniam opony koledzy znaleźli info ze powinno być 2.2.
Wydaje mi się że jest za mało. W instrukcji znalazłem tylko informacje ile powinno być w 16 i 17.


Dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam,
Damian
Ostatnio zmieniony 09 paź 2014, 1:45 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale! Prosimy tytułować zgodnie z zasadami!!!
Lancia Thesis 2.4 jtd 175
Alfa Romeo 166 3.0
Alfa Romeo 156 1.8

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Thesis - ciśnienie w oponach.

Post autor: Wilkin » 08 paź 2014, 15:23

Wg mnie w zależności od obciążenia auta.Celował bym od 2,5 w górę - nawet powyżej 3.0 nie będzie dużo.
Najlepiej sprawdzić u producenta opony po rozmiarze.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis - ciśnienie w oponach.

Post autor: FXX » 08 paź 2014, 18:55

Na stronie Vredsteina podają 2.9 przód i 3.2 tył.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
jordandamian
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 20 sie 2012, 21:15
Imię: Damian
Lokalizacja: Szczecin / Warszawa

Re: Thesis - ciśnienie w oponach.

Post autor: jordandamian » 08 paź 2014, 20:01

Dziękuję za pomoc.
Właśnie mam Vredesteiny.
Sprawdziłem właśnie na stronie.
Myślałem ze producent samochodu zaleca ciśnienie w oponach a nie odwrotnie.
No cóż. Niewiedza !
Serdeczne dzięki! !!
Lancia Thesis 2.4 jtd 175
Alfa Romeo 166 3.0
Alfa Romeo 156 1.8

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Thesis - ciśnienie w oponach.

Post autor: Wilkin » 08 paź 2014, 20:17

Co do ciśnień ,to moim zdaniem więcej do powiedzenia ma producent opony niż autka ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jjash » 09 paź 2014, 7:43

Hm, to jak sie ma do tego zalecane ciśnienie w ksiazce serwisowej? Zawsze sadzilem ze trzeba sie trzymac tego co nabazgral producent...auta a nie opony. No, chyba ze sytuacja dotyczy 18".
Czlowiek sie cały czas uczy.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

Post autor: Borek » 09 paź 2014, 8:09

Serio powyżej 3 barów ciśnienie w osobówce? U mnie się zaczyna od 3 barów wzwyż zależnie od załadunku, ale... w dostawczaku, gdzie profil opony jest bardzo wysoki. Jak jeździłem na pusto na oponach mocno nabitych (powyżej 4bar), to wystarczył delikatny deszczyk aby auto jeździło bokiem, zalecałbym więc ostrożność z ciśnieniem. Oszczędność paliwa przy tym była niezauważalna.

Poza tym jak to twierdzi Bridgestone - prawidłowe ciśnienie zależy nie od opony, a od warunków jej pracy, czyli obciążenia i prędkości. Dlatego ja bym pozostał przy tym, co stoi w instrukcji obsługi samochodu. U mnie w Kappie na fabrycznych rozmiarach i ciśnieniach też wygląda jakby opona była troszeczkę niedobita, ale na wyższym ciśnienia wygląda tak samo a jeździ się gorzej. Thesis jest jakieś 300kg cięższa i nie powiedziałbym, że dzięki temu powinno się dodać nawet aż 1bar w gumach. Dla Thesisa podawane są ciśnienia od 2,2 do 2,7. Do tego zastanawia mnie czemu niby miałoby być więcej z tyłu skoro silnik jest z przodu, a Thesisem chyba tony kartofli się nie wozi. ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re:

Post autor: Wilkin » 09 paź 2014, 13:07

jjash pisze:Hm, to jak sie ma do tego zalecane ciśnienie w ksiazce serwisowej? Zawsze sadzilem ze trzeba sie trzymac tego co nabazgral producent...auta a nie opony. No, chyba ze sytuacja dotyczy 18".
Czlowiek sie cały czas uczy.
teoretycznie tak
Praktycznie producent nie ma pojęcia jakie buty założysz i z jak robione z jakiej powiedzmy gumy.
W dostawczaku nie ma takiego problemu co do ciśnienia - bo to dostrajasz sam wg tego ile ładujesz ,i żeby nie przekroczyła wartości granicznej.Jak sam piszesz masz profil wysoki i przez to relatywnie mniej szeroką.

Schody się zaczynają przy niskich profilach i szerokich oponach.Bo cały pic polega na tym żeby opona dotykała asfaltu całą szerokością. Stąd właśnie te 3 bary ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

Post autor: LUKIThesis » 09 paź 2014, 13:20

A nie stąd by się nadmiernie nie uginała na np. krawężnikach lub chociaż na dziurach, tak by zabezpieczyć felgę ?
Zawsze w osobówkach kieruję się danymi producenta auta bo to on zna ciężar auta jakie sprzedaje a nie producent opon. Skąd on ma wiedzieć do jakiego auta pójdą jego kapcie...i jak się pod tym ciężarem będą układały do asfaltu ? Chyba to ma znaczenie ...
Raczej przydałaby się osoba, która ma sportive i instrukcję obsługi, w której raczej będą zawarte dane ciśnienia dla 18 w thesis. Jak nie to kontakt z infolinią Lancii może pomóc.

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1564
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

Post autor: rain » 09 paź 2014, 13:44

Instrukcja mówi o 2.7. Przód i tył.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

Post autor: Wilkin » 09 paź 2014, 14:02

To umówmy się tak
Bierzemy średnią z producent auta + opony + użytkownik i dzielimy przez wskazanie czujników żeby nie wariowały ;)
Może być ?
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1564
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

Post autor: rain » 09 paź 2014, 14:55

Dodatkowo należy brać pod uwagę ciśnienie atmosferyczne, oraz temperaturę zewnętrzną. Aha, i po pierwszych kilku kilometrach zatrzymać się i na rozgrzanych oponach skorygować ciśnienie do właściwego ;)
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

Post autor: Jarek_Jarecki » 09 paź 2014, 15:29

a jak to się ma do pompowania azotem?
Tyle samo wchodzi bar, co zwykłego powietrza, czy inny przelicznik jest?
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

Post autor: LUKIThesis » 09 paź 2014, 15:58

Jeśli mamy brać pod uwagę ciśnienie atmosferyczne i temp. zew. to jeszcze rain zapomniałeś dorzuć do tego, po uprzednim zbadaniu się ciśnieniomierzem ciśnienie krwi oraz swoją wagę również po uprzednim zważeniu się na wadze ale oczywiście przed każdym posiłkiem lub po i wyciągnąć średnią. W takim wypadku na 100% będzie git ;)
rain pisze:Instrukcja mówi o 2.7. Przód i tył.
a jeśli są to dane z instrukcji dla sportivy to oczywiście będzie to odpowiednia dawka powietrza dla Teresy by się trzymała.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

Post autor: Wilkin » 09 paź 2014, 16:11

rain pisze:Dodatkowo należy brać pod uwagę ciśnienie atmosferyczne, oraz temperaturę zewnętrzną. Aha, i po pierwszych kilku kilometrach zatrzymać się i na rozgrzanych oponach skorygować ciśnienie do właściwego ;)
Oprócz temperatury - czytaj to co napisał Luki :P
Jarek_Jarecki pisze:a jak to się ma do pompowania azotem?
Tyle samo wchodzi bar, co zwykłego powietrza, czy inny przelicznik jest?
bary - to bary ;)
ta sama zależność co między kilogramem kamieni i pierza :D
Azot nie zmienia objętości ( ciśnienia ) w związku z zmianą właśnie temperatury.
Oczywiście większe wahania występują latem , i większy sens pompowania azotem ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”