Thesis - wymiana tłumika końcowego

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Thesis - wymiana tłumika końcowego

Post autor: jjash » 17 wrz 2014, 22:51

Dla niewtajemniczonych - jeśli komuś padł tłumik końcowy z teresy 2,4jtd 150KM to z powodzeniem może go wymienić na tłumik od vectry c.
Symbolika tłumika jako zamiennika to 17616. Z Ostrzeszowa.
Niestety, nie ma tak dobrze by go zamontować bezproblemowo - trzeba przespawać uchwyty i dospawać ro rury biegnącej od katalizatora do starego tłumika, ale dla spawacza to tyle co nic. Jutro zrobię zdjęcie jak to u mnie wygląda to zapodam. A tymczasem stary tłumik i symbolika zamiennika.
Na zdjęciu środkowym widać w którym miejscu padł mój tłumik. Jego stan przed "moimi łapkami" był zdecydowanie lepszy niż na zdjęciu, ale jakoś się nie mogłem opanować. Zanim zrobiłem zdjęcie to już się do niego dobierałem. Bo mnie intrygowało, dlaczego jest tam ta przelotka na wylot. I nie mam pojęcia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

przedszkolak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 346
Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis - wymiana tłumika końcowego

Post autor: przedszkolak » 18 wrz 2014, 13:13

To jest obejście Fiata Generali. Szczerze gratuluję!!!!!!!!

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - wymiana tłumika końcowego

Post autor: LUKIThesis » 18 wrz 2014, 21:55

Jan, bardzo cenne info : ok2 :

Jestem ciekaw czy np walker ma to jeszcze w swojej ofercie, jutro podzwonię i się wypytam.

Jan, a jak z końcówką też jest dwururka i taka błyszcząca czy trzeba kombinować i sobie coś dobrać?

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Thesis - wymiana tłumika końcowego

Post autor: Flyman » 18 wrz 2014, 23:25

W 150 KM oryginalnie jest jedna rurka.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - wymiana tłumika końcowego

Post autor: LUKIThesis » 19 wrz 2014, 8:10

Tak to wiem że 150 KM ma jedną rurkę ale jak jest w vectrze ? Też jedna, czy były różne wersje ?

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jjash » 19 wrz 2014, 16:30

W tym, ktory dobralem, jest jedna rurka. Jak zobaczylem jak to bangla to az korci by znalezc jakis zblizony i zapodac na druga stronę i miec dwie rurki na dwoch stronach. Najlepsze w tym wszystkim, o czym nie napisalem bo mi jakos wylecialo, ze koszt tlumika to cos ok. 240zl (a mozna i taniej znalezc) a robota 120. Z gwarancja i tlumika i roboty na 2 lata. No i niech ktos powie ze sie nie opłaca.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Thesis - wymiana tłumika końcowego

Post autor: topcio » 20 wrz 2014, 15:33

Potraktowany spawarką i przerobiony nadal ma gwarancję?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - wymiana tłumika końcowego

Post autor: jjash » 21 wrz 2014, 11:58

Ma gwarancję mojego mechanika. No, mechanika to mało powiedziane. Spawacza. Swoją drogą ciekawe pytanie. Faktem jest, że tylko zaczepy były dorabiane. Rura była dospawana do mojej, zatem samej ingerencji w poszycie nie było. Ale wiesz, zasiałeś ziarno niepewności w głowie mej. Sprawdzić to muszę.
No i zdjęć kilka jak obiecałem. A może nie obiecałem. Nie wiem. Nie pamiętam. Kawę muszę walnąć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis - wymiana tłumika końcowego

Post autor: volf » 21 wrz 2014, 14:13

Ciekawe czy wytrzyma z 5 lat, u mnie w kappie jtd jeszcze cały wydech oryginał z 99 roku choć już w nie najlepszej kondycji, zwłaszcza końcowy, no i z katalizatora oblazła zewnętrzna warstwa :lol:
Ile kosztuje oryginał/lub pasujący bez przeróbek do thesis :?:
KAPPA TDS & JTD

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - wymiana tłumika końcowego

Post autor: jjash » 21 wrz 2014, 15:25

Proszę Cię...Zamienników nie ma. Nowy tłumik końcowy to niestety 1600zł. Warto?
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - wymiana tłumika końcowego

Post autor: belial666 » 21 wrz 2014, 15:36

A ja jestem za takimi rozwiązaniami
Jeśli działa i zbytnio nie szpeci to dlaczego nie
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Thesis - wymiana tłumika końcowego

Post autor: Flyman » 21 wrz 2014, 16:09

Jeśli mogę, to proponowałbym od razu polakierować specjalnym lakierem do tłumików i rur wydechowych. Jest to solidna ochrona całej powierzchni przynajmniej na dwa-trzy sezony. Boję się, że te spawy pozostawione tak jak jest, zaczną się czerwienić już na wiosnę.

Awatar użytkownika
kobyl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 749
Rejestracja: 09 kwie 2010, 21:26
Imię: Lıɯɐʞ
Lokalizacja: WPN

Re: Thesis - wymiana tłumika końcowego

Post autor: kobyl » 21 wrz 2014, 16:23

Super sprawa. Ciekawe czy do 2.0 TS podpasuje ? : buja w oblokach :
Lancia Thesis 2.0 Turbo Soft - 1998 cm3, 185 KM, 2003 r.

Jeep Cherokee KL 2.4 Tigershark MultiAir II - 2360 cm3, 177 KM, 2014 r.

były: Fiat Freemont 2.0 Multijet - 1956 cm3, 170 KM AWD, 2013 r. | Lancia Nuova Delta 1.6 Multijet - 1598 cm3, 120 KM, 2008/09 r. | Lancia Phedra 2.0 D Multijet - 1997 cm3, 136 KM, 2008 r. | Kia Magentis 2.0 CRDI - 1991 cm3, 140 KM, 2006 r. | Lancia Lybra Berlina 1.9 JTD - 1910 cm3, 115 KM, 2002 r. | Fiat Punto II 1.9 JTD - 1910 cm3, 80 KM, 2001 r. | Fiat Punto I 55 - 1108 cm3, 54 KM, 1996 r.

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis - wymiana tłumika końcowego

Post autor: AUFER » 21 wrz 2014, 16:37

Kobyl pasuje pasuje, to są te same tłumiki różnica jedna to w 2.0T na końcu są dwie rurki a diesel ma jedną.

Ps. Tłumik od diesla na 100% pasuje do 2.0T.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
kobyl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 749
Rejestracja: 09 kwie 2010, 21:26
Imię: Lıɯɐʞ
Lokalizacja: WPN

Re: Thesis - wymiana tłumika końcowego

Post autor: kobyl » 21 wrz 2014, 16:40

AUFER pisze:Kobyl pasuje pasuje, to są te same tłumiki różnica jedna to w 2.0T na końcu są dwie rurki a diesel ma jedną.

Ps. Tłumik od diesla na 100% pasuje do 2.0T.
Ok, dzięki za info, mój jeszcze ok, ale tak na przyszłość warto wiedzieć.
Lancia Thesis 2.0 Turbo Soft - 1998 cm3, 185 KM, 2003 r.

Jeep Cherokee KL 2.4 Tigershark MultiAir II - 2360 cm3, 177 KM, 2014 r.

były: Fiat Freemont 2.0 Multijet - 1956 cm3, 170 KM AWD, 2013 r. | Lancia Nuova Delta 1.6 Multijet - 1598 cm3, 120 KM, 2008/09 r. | Lancia Phedra 2.0 D Multijet - 1997 cm3, 136 KM, 2008 r. | Kia Magentis 2.0 CRDI - 1991 cm3, 140 KM, 2006 r. | Lancia Lybra Berlina 1.9 JTD - 1910 cm3, 115 KM, 2002 r. | Fiat Punto II 1.9 JTD - 1910 cm3, 80 KM, 2001 r. | Fiat Punto I 55 - 1108 cm3, 54 KM, 1996 r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”