Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 20 paź 2017, 18:17

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 09 gru 2016, 19:44 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3126
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Cytuj:
Szkoda, że nie było tego tematu w marcu, gdy kupowałem swojego Boscha ;) ale zobaczymy. Wychodzi na to, że Thesis będzie stała miesiąc w jednym miejscu, ciekaw jestem, jak sobie poradzi aku.

Swoją drogą - podobne objawy jak w tym temacie miałem przy luźnej klemie plusowej. Cud, że nic się nie popaliło.
Możesz napisać coś o tej wazelinie? Bo to chyba spray jest?

Zwyczajna wazelina techniczna w sprayu, tyle co mogę napisać.
Cytuj:

V6 wcale nie należy do łatwego w rozruchu - to, że Centra daje 3 lata gwarancji to jeszcze nic nie znaczy - kolega ma autoryzowany punkt Centry i wiem jak to wszystko wygląda, kwestia czy ty wiesz.
Reklamowanie takiej Centry po 2 latach eksploatacji w większości przypadków spotka się z odmową uznania takiej reklamacji z uwagi na złe warunki eksploatacji. To tak jak z gwarancją 7 lat na Kia Ceed - tyle, że 7 lat to na perforacje blachy gdzie Fiat dawał 12 i się tym nie chwalił.

Zapytam się też Ciebie ile akumulatorów rozebrałeś - bo ja z ciekawości kilka sztuk rozebrałem w celu porównania ich budowy wewnętrznej. Niestety dobrych wieści nie mam - np. Bosch czy Varta te z przed 5 czy 6 lat miały dużo grubsze płyty niż te z przed 2 czy 3 lat - nie wiem jak obecnie bo jeszcze takiego nowego nie rozbierałem.
Co ciekawe taki Schmitz czy Banner w środku jest wykonany lepiej niż Varta a płyty ma grubsze od Centry.
Dlatego ja wolę dać mniej za niefirmowy ale sprawdzony i używać go do momentu aż zacznie wykazywać oznaki zużycia niż brać dużo droższy formowy niby lepszy i reklamować, że aku nie działa gdzie i tak wyjdzie, że to moja wina.
Myślałem że padnie pytanie ile przetestowałem, a tu ile rozebrałem, ehh. Dalej to samo... Dudi już obalił teorie o żywotności np. Centry. Co do Twojego kolegi w Centrze, to z pewnością bedzie robił wszystko by reklamacji akumulator nie przeszedł.


Na górę
Post: 09 gru 2016, 20:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 25 sty 2008, 00:00
Posty: 2464
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Ja też jeździłem na Centre w poprzedniej Thesis i teraz też mam w Thesis dobre dwa lata i nic się nie dzieje.
To jest chyba jak ze wszystkim...loteria.
Ma znaczenie jaka zmiana robiła i jaka fabryka.

_________________
.......................................................................
Lancia Thesis 2.0T na części, pisać śmiało na PW
.......................................................................

JEST Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6

były 5x Lancia Thesis 2.0T
była Lancia Kappa Sedan 2.0 VIS 155KM 2000r.
była Lancia Phedra 2.0
była Lancia Kappa Sedan 2.0 VIS 155KM 1997r.


Na górę
Post: 09 gru 2016, 20:30 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2013, 06:49
Posty: 1412
Imię: Artur
Lokalizacja: Płock / Płońsk
Miałem kiedyś Centre przy 1,9d w Seacie...znaczy żona miała. Całą zimę nie odpalała (była wtedy długa zima od października do kwietnia chyba kilka lat temu), aku zero życia. Oddałem na gwarancję bo został jej jeszcze tydzień. Uznali gwarancję hahaha. W zamian wziąłem innej firmy taki sam aku (już nie pamiętam tej firmy taka popularna). Za dobry nie był...2 lata pożył i kaput. W alfie i moich lanciach jeździłem i jeżdżę na Varcie Silver chyba...i złego słowa nie mogę powiedzieć. Powiem że co sklep to cena gdy ostatnio kupowałem. Jednego dnia najdrożej widziałem za 530zł a udało mi się kupić za 430zł ten sam akumulator. Także ja Vartę polecam

_________________
Będzie:

Jest:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.


Była:
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.


Na górę
Post: 13 gru 2016, 19:16 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3126
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Dzisiaj -5 i auto odlaliło bez błędów jakichkolwiek. Można przyjąć raczej, że za błędy odpowiedzialny był akumulator( nowy) Mały, ale jary daje radę.
Załącznik:
CAM00004-648x486.jpg
CAM00004-648x486.jpg [ 41.21 KiB | Przejrzano 1893 razy ]
Załącznik:
CAM00011-648x486.jpg
CAM00011-648x486.jpg [ 106.89 KiB | Przejrzano 1893 razy ]


Na górę
Post: 13 gru 2016, 20:21 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Posty: 2201
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Panowie - stare akumulatory były naprawdę dobre, teraz liczy się tylko i wyłącznie zysk dla firmy.
Swoją drogą wczoraj pożegnałem się z akumulatorem Varty - nie znam jego historii bo kupiłem z nim Thesiskę. Z naklejki wynika, że był kupiony w IT i ma ponad 4 lata. Póki było na plusie było ok. Elektrolit jest, ładny klarowny ale po naładowaniu daje słaby prąd rozruchu.

_________________
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]


Na górę
Post: 20 gru 2016, 19:37 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3126
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Akumulator wrocił z reklamacji. Badania/testy wykazały jego sprawność elektryczną w pełni naładowaną, zdolną wytrzymać wszystko... Tekscik doktora wystawiającego zaświadczenie był do przewidzenia " Fabrycznych wad nie stwierdzono" Aku od 2godzin ma się mocno. Zobaczymy co na to mróz... Do usłyszenia.


Na górę
Post: 20 gru 2016, 19:54 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lis 2005, 00:00
Posty: 2809
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR
Ja byłem przekonany, że mój aku jest na końcówce. Zakupiłem nowy. Przyjechała ekipa z nowym aku, z urządzaniem do sprawdzania i okazało się, że ten stary jest zupełnie spoko.
Nie wiem, czego ta Thesis potrzebuje. Mam teraz nowy, auto większość czasu w ciepłym, a i tak po 2 tygodniach bez doładowywania Thesis wyraźnie daje znać, że należy go podładować.


Na górę
Post: 20 gru 2016, 20:20 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3126
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
U mnie jest objaw na pierwszym rozruchu. Rano, mróz, pierwsza pozycja MAR i widać jak kontrolki, a najbardziej poduszek( żółte) przygasają. Mimo to wykonuję procedurę tak jak producent mówi- czyli STRT. Auto odpala po chwili centralki łykają Volty i wszystko gasnie, ale to nie koniec... Zdawałoby sie, że jest wszystko ok, a jak wbijam wsteczny( np.) to auto gaśnie. Jakbym jej sztylet w serce ( body) wbił. Po ponownym rozruchu wszystko jak należy. Nie wiem, pewnie doładowali go i odesłali. Zobaczę jak tym razem będzie.

Ps. Może faktycznie te moje małe trasy codzienne powodują jego niedoładowanie. Czy bedzie lepiej jak auto tygodniami bedzie stać bezwstydnie.


Na górę
Post: 20 gru 2016, 20:40 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Posty: 971
Lokalizacja: Legnica
Jeżeli auto po odpaleniu gaśnie to nie jest wina akumulatora!
Odpalałem auta na kable z aku totalny trup i nigdy nie zgasło później. Można nawet klemę zdjąć i będzie chodzić dalej. Nie szukaj winy w aku.


Na górę
Post: 20 gru 2016, 21:06 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3126
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Tylko dlaczego na aku zastępczym było ok? Przez te tygodnie. W ten wekkend przyjechał Aufer wział co miał wziąć i pyta czy aku ma mi przywieźć. Troche auto jego stalo i sie rozładował mówi ale podładowalem i powinno być ok. Przywieź mowie, niech bedzie choc na ten czas wiekszy. Przyjechal zalozylismy i odpalenie- ok. Rano ide i kaput to samo. Wsadzilem z powrotem mały i ok. Cieżko wybić sobie że to nie aku. Skoro błedy mówią aku. W body zero błędów. Masy sprawdzone. Zostaje mi czekać teraz na objaw.


Na górę
Post: 20 gru 2016, 22:00 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 25 sty 2008, 00:00
Posty: 2464
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Czekamy do rana i wszystko będzie jasne ;-)

_________________
.......................................................................
Lancia Thesis 2.0T na części, pisać śmiało na PW
.......................................................................

JEST Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6

były 5x Lancia Thesis 2.0T
była Lancia Kappa Sedan 2.0 VIS 155KM 2000r.
była Lancia Phedra 2.0
była Lancia Kappa Sedan 2.0 VIS 155KM 1997r.


Na górę
Post: 21 gru 2016, 15:32 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Posty: 971
Lokalizacja: Legnica
Szara Thesis co mam na fanty teraz ma akumulator totalny trup, nawet prądu nie pobiera pod prostownikiem. Odpalając na tym aku z kabli pali od strzała i mogę kręcić się po placu, sprawdzać części elektryczne i za nic w świecie nie chce zdechnąć ;)


Na górę
Post: 31 gru 2016, 11:43 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3126
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Czyli tak. Mineło trochę czasu od przyjscia akumulatora z reklamacji. Temperatury w tym czasie bywały różne najzimniej -3. Z racji chorobowego auto stało prawie trzy dni na dwu stopniowym mrozie (noc, poranek) i bez problemów, żonie, odpaliło. Tak więc przyjmuję akumulator za winnego dziejących sie spraw. Jak na razie. Pozdrawiam.


Na górę
Post: 15 mar 2017, 23:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3126
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Aktualizacja.
Problem powrócił i stał się chlebem powszednim i dobrze, bo wole takie usterki jak te ktore pojawiaja sie i znikają na jakiś czas. Po przekreceniu kuczykiem na pozycję MAR kontrolki przygasały, po przekręceniu na STOP i ponownymMAR wszystko było ok. Podejrzenie padło na moduł ktory znajduje sie po przeciwnej stronie stacyjki, pod oslona kolumny. Po wymianie na drugi wszystkie kontrolki błyszczą. Szkoda ze nie mogłem rozebrać, gdyż nie jest rozbieralny w normalny sposób, ale z tego co widze w innych sa tam styki.
Załącznik:
CAM00498-648x486.jpg
CAM00498-648x486.jpg [ 77.44 KiB | Przejrzano 884 razy ]
Załącznik:
CAM00500-648x486.jpg
CAM00500-648x486.jpg [ 60.28 KiB | Przejrzano 884 razy ]
Załącznik:
CAM00501-648x486.jpg
CAM00501-648x486.jpg [ 72.86 KiB | Przejrzano 884 razy ]
Zdjęcie poglądowe innego. Moze ktos kiedys wrzuci od Thesis dla porównania lub potwierdzi doswiadczeniem.
Załącznik:
male_7433845d6fdab36ec98d6df0885474-600x356.jpg
male_7433845d6fdab36ec98d6df0885474-600x356.jpg [ 46.57 KiB | Przejrzano 884 razy ]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]