Thesis - regeneracja lamp
: 16 sty 2016, 23:35
Poniższy przepis wymaga od was
1. Przyjęcia teutońskiej technologii do waszego Thesisa
2. Ok. 250zł
3. 1 dzień uczciwej fizycznej pracy przy zaangażowaniu co najmniej trzech szarych komórek
Jeżeli wasze lampy są żółte, trzeba zacząć od polerowania zewnętrznej powierzchni.
- Obklejamy chromy taśmą malarską
- Zaczynamy szlifowanie. Używamy papieru wodnego od gradacji 250, 500, 800 do 1000.
- Kończymy pastą polerską do lamp nałożoną na gąbkę na uchwycie do wiertarki
Efekt to odświeżenie lamp, ale dalej słabe światło w nocy.
Oczywiście pierwsze co przychodzi do głowy to wymiana żarników. Sam zafundowałem sobie XNB ale bez znacznych zmian, bo tak naprawdę problem leży w odbłyśnikach..
Teraz skupcie się psubraty, winowajcą jest odbłyśnik.
Oczywiście każdy użytkownik Thesis powinien być gotowy na poniesienie dodatkowych kosztów z tytułu posiadania owego. Ale nie tym razem. Otóż odbłyśnik jest identyczny z zastosowanym w teutońskiej dumie - Passacie B5 FL. O ile więc wasza lancistość wam na to pozwala, można zakupić same odbłyśniki po 100/szt na allegro.
Wiedza potrzebna do wymiany odbłyśnika może być znaleziona w tutorialu beliala 666 odnośnie świateł dziennych
viewtopic.php?f=141&t=69166
oraz na yt
https://www.youtube.com/watch?v=MGl0t3Ie_Vw
W skrócie:
Odkęcamy tylną pokrywę
Odłączamy zasilanie i uziemienie
Wykręcamy żarnik
Odkręcamy xenon (3x M7 nasadowy)
Wyjmujemy najpierw w prawo, potem w lewo
Odkręcamy soczewkę i przysłonę od odbłyśnika (TORX 20 i 15)
Oprócz zamiany odbłyśników, możemy
- Wymyć soczewkę, która jest pewnie zakurzona
- przez dziurę po xenonie wsadzić dłoń (najlepiej użyć patyczków lub poprosić kogoś o małych dłoniach) i przeczyścić lampę od środka. Nie należy powtarzać mojego błędu i zdjąć obrączkę przed robotą, żeby nie porysować chromu jak debil
Skręcamy wszystko, odpalamy samochód, a potem poziomujemy lampy ręcznie (pokrętła HEX 6 przy lampach), tak, żeby równo świeciły. Jakby ktoś się pytał, TAK, xenony reguluje się ręcznie (pozycję wyjściową). Po lewej - dwa pokrętła reg. ręcznej, po prawej pokrętło wyjmowania lampy.
przed
xenon
odbłyśnik nowy vs stary
after (u mnie polerka od zewnątrz była pół roku temu, więc dopuszczalne są skazy)
1. Przyjęcia teutońskiej technologii do waszego Thesisa
2. Ok. 250zł
3. 1 dzień uczciwej fizycznej pracy przy zaangażowaniu co najmniej trzech szarych komórek
Jeżeli wasze lampy są żółte, trzeba zacząć od polerowania zewnętrznej powierzchni.
- Obklejamy chromy taśmą malarską
- Zaczynamy szlifowanie. Używamy papieru wodnego od gradacji 250, 500, 800 do 1000.
- Kończymy pastą polerską do lamp nałożoną na gąbkę na uchwycie do wiertarki
Efekt to odświeżenie lamp, ale dalej słabe światło w nocy.
Oczywiście pierwsze co przychodzi do głowy to wymiana żarników. Sam zafundowałem sobie XNB ale bez znacznych zmian, bo tak naprawdę problem leży w odbłyśnikach..
Teraz skupcie się psubraty, winowajcą jest odbłyśnik.
Oczywiście każdy użytkownik Thesis powinien być gotowy na poniesienie dodatkowych kosztów z tytułu posiadania owego. Ale nie tym razem. Otóż odbłyśnik jest identyczny z zastosowanym w teutońskiej dumie - Passacie B5 FL. O ile więc wasza lancistość wam na to pozwala, można zakupić same odbłyśniki po 100/szt na allegro.
Wiedza potrzebna do wymiany odbłyśnika może być znaleziona w tutorialu beliala 666 odnośnie świateł dziennych
viewtopic.php?f=141&t=69166
oraz na yt
https://www.youtube.com/watch?v=MGl0t3Ie_Vw
W skrócie:
Odkęcamy tylną pokrywę
Odłączamy zasilanie i uziemienie
Wykręcamy żarnik
Odkręcamy xenon (3x M7 nasadowy)
Wyjmujemy najpierw w prawo, potem w lewo
Odkręcamy soczewkę i przysłonę od odbłyśnika (TORX 20 i 15)
Oprócz zamiany odbłyśników, możemy
- Wymyć soczewkę, która jest pewnie zakurzona
- przez dziurę po xenonie wsadzić dłoń (najlepiej użyć patyczków lub poprosić kogoś o małych dłoniach) i przeczyścić lampę od środka. Nie należy powtarzać mojego błędu i zdjąć obrączkę przed robotą, żeby nie porysować chromu jak debil
Skręcamy wszystko, odpalamy samochód, a potem poziomujemy lampy ręcznie (pokrętła HEX 6 przy lampach), tak, żeby równo świeciły. Jakby ktoś się pytał, TAK, xenony reguluje się ręcznie (pozycję wyjściową). Po lewej - dwa pokrętła reg. ręcznej, po prawej pokrętło wyjmowania lampy.
przed
xenon
odbłyśnik nowy vs stary
after (u mnie polerka od zewnątrz była pół roku temu, więc dopuszczalne są skazy)