Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 21 lis 2017, 14:39

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 16 sty 2016, 23:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Posty: 790
Lokalizacja: Gdańsk
Poniższy przepis wymaga od was
1. Przyjęcia teutońskiej technologii do waszego Thesisa
2. Ok. 250zł
3. 1 dzień uczciwej fizycznej pracy przy zaangażowaniu co najmniej trzech szarych komórek


Jeżeli wasze lampy są żółte, trzeba zacząć od polerowania zewnętrznej powierzchni.
- Obklejamy chromy taśmą malarską
- Zaczynamy szlifowanie. Używamy papieru wodnego od gradacji 250, 500, 800 do 1000.
- Kończymy pastą polerską do lamp nałożoną na gąbkę na uchwycie do wiertarki

Efekt to odświeżenie lamp, ale dalej słabe światło w nocy.

Oczywiście pierwsze co przychodzi do głowy to wymiana żarników. Sam zafundowałem sobie XNB ale bez znacznych zmian, bo tak naprawdę problem leży w odbłyśnikach..
Teraz skupcie się psubraty, winowajcą jest odbłyśnik.
Oczywiście każdy użytkownik Thesis powinien być gotowy na poniesienie dodatkowych kosztów z tytułu posiadania owego. Ale nie tym razem. Otóż odbłyśnik jest identyczny z zastosowanym w teutońskiej dumie - Passacie B5 FL. O ile więc wasza lancistość wam na to pozwala, można zakupić same odbłyśniki po 100/szt na allegro.
Obrazek

Wiedza potrzebna do wymiany odbłyśnika może być znaleziona w tutorialu beliala 666 odnośnie świateł dziennych
http://www.forum.lanciapolska.org/viewt ... 41&t=69166
oraz na yt
https://www.youtube.com/watch?v=MGl0t3Ie_Vw

W skrócie:
Odkęcamy tylną pokrywę
Odłączamy zasilanie i uziemienie
Wykręcamy żarnik
Odkręcamy xenon (3x M7 nasadowy)
Wyjmujemy najpierw w prawo, potem w lewo
Odkręcamy soczewkę i przysłonę od odbłyśnika (TORX 20 i 15)


Oprócz zamiany odbłyśników, możemy
- Wymyć soczewkę, która jest pewnie zakurzona
- przez dziurę po xenonie wsadzić dłoń (najlepiej użyć patyczków lub poprosić kogoś o małych dłoniach) i przeczyścić lampę od środka. Nie należy powtarzać mojego błędu i zdjąć obrączkę przed robotą, żeby nie porysować chromu jak debil : gafa :

Skręcamy wszystko, odpalamy samochód, a potem poziomujemy lampy ręcznie (pokrętła HEX 6 przy lampach), tak, żeby równo świeciły. Jakby ktoś się pytał, TAK, xenony reguluje się ręcznie (pozycję wyjściową). Po lewej - dwa pokrętła reg. ręcznej, po prawej pokrętło wyjmowania lampy.
Obrazek

przed
Obrazek
xenon
Obrazek

odbłyśnik nowy vs stary
Obrazek


after (u mnie polerka od zewnątrz była pół roku temu, więc dopuszczalne są skazy)
Obrazek
Obrazek


Na górę
Post: 17 sty 2016, 01:34 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3140
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Cytuj:
Efekt to odświeżenie lamp, ale dalej słabe światło w nocy.
Czyli co, rozczarowany jesteś, czy jak? Żarniki wymieniłeś na OSRAM, czy stare?

Załącznik:
1.jpg
1.jpg [ 87.01 KiB | Przejrzano 2794 razy ]


Na górę
Post: 17 sty 2016, 10:19 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1837
Lokalizacja: Gliwice
Powiedz czy teraz widzisz roznice na + ?
: ok2 :
Powaznie sie zastanawiam nad ta operacja.
Dzieki.


Na górę
Post: 17 sty 2016, 11:12 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Posty: 790
Lokalizacja: Gdańsk
Różnica jest gigantyczna. Wymiana tylko żarników jest na + (wymieniłem zwykłe D2S na XNB)
Obrazek

, ale w porównaniu z wymianą odbłyśników to zdecydowanie więcej daje ta druga (i jest tańsza)


Ostatnio zmieniony 17 sty 2016, 12:04 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Linki z "Allegro" niedozwolone w dziale technicznym!!!


Na górę
Post: 14 mar 2016, 16:18 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2009, 00:00
Posty: 170
Imię: Jarek
Lokalizacja: Włocławek
Witam, u siebie również dokonałem podmiany odbłyśników na inne, zregenerowane. Różnica - kolosalna. Wreszcie świecą jak należy.

_________________
______________________________________________________________________________________________
Lancia Thesis '02 2.4 20V + Lpg - JEST
Lancia Delta II '95 1.6 i.e. + Lpg - JEST
Lancia Dedra '93 1.8 i.e. - BYŁA i już nie wróci....


Na górę
Post: 20 paź 2017, 10:13 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1837
Lokalizacja: Gliwice
bam


Na górę
Post: 20 paź 2017, 11:21 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1837
Lokalizacja: Gliwice
no to zamiast bam
kilka faktów
każdy średnio myślący poradzi sobie z interpretacją :) :
zaczynamy w kolejności chronologicznej :
A ponieważ nie będę się bawił z redukcje zdjęć itp to zapraszam do PDF-a, który i tak jest w niskiej jakości bo 512 tylko można dać :)
Załącznik:
Xenon Thesis oswieca.pdf [232.71 KiB]
Pobrany 51 razy


Na górę
Post: 10 lis 2017, 23:19 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3140
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
To jeszcze ja. Regenerację mozna jeszcze udoskonalić zapodając na klosz lakier o wysokim połysku( dwuskladnikowy zamknięty w puszcze). Lakier odporny na UV. Po nałożeniu klaru i odczekaniu wyprowadzamy go pastą lekkościerną np. Sonax. Efekt dłuższy niz po samej polerce klosza. Oczywiście wymieniamy żarnik i zregenerowany odblysnik.


Załączniki:
20171110_224221-624x351.jpg
20171110_224221-624x351.jpg [ 33.88 KiB | Przejrzano 293 razy ]
20171110_215816-624x351.jpg
20171110_215816-624x351.jpg [ 76.54 KiB | Przejrzano 295 razy ]
20171110_214536-624x351.jpg
20171110_214536-624x351.jpg [ 61.64 KiB | Przejrzano 295 razy ]
20171109_210904-624x351.jpg
20171109_210904-624x351.jpg [ 67.17 KiB | Przejrzano 295 razy ]
20171109_210853-624x351.jpg
20171109_210853-624x351.jpg [ 67.05 KiB | Przejrzano 300 razy ]
Na górę
Post: 11 lis 2017, 09:25 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Posty: 2234
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Po spolerowaniu lampy nakładamy na nią specjalny filtr UV - wpiszcie na allegro FILTR UV DO OCHRONY LAMP. Lakieru nie polecam - testowaliśmy i wszystko jest fajnie do momentu jak nie pojedziecie gdzieś, gdzie dostaniecie kamykami czy piachem zza auta przed wami. Natomiast do sprzedaży jak polakierujecie lampy to wyglądają super i świecą też super.

_________________
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]


Na górę
Post: 11 lis 2017, 09:41 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3140
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Oj masz pojęcie chłopie... Nie ma lepszego lakieru jak dwuskladnikowy mieszany przed rozpyleniem. Ten filtr to pic na wodzie;) Pozdro.


Na górę
Post: 11 lis 2017, 11:13 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Posty: 2234
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Jeżeli mówisz o tym lakierze - Lakier Bezbarwny z utwardzaczem 2K 200ml - 2-składnikowy lakier bezbarwny o wysokim połysku i wyjątkowej odporności na zadrapania. Pojemność 200ml to właśnie nim zrobiliśmy 4 lampy.
Efekt był super - tego nie zaprzeczam. U kolegi efekt trzyma się już naprawdę długo ale on jeździ tylko po mieście a u mnie było ok. dopóki nie pojechałem autostradą z wiadomymi prędkościami i do tego w deszczu.
Pojawiły się odpryski i takie punkciki od kamyków albo piasku.

_________________
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]


Na górę
Post: 11 lis 2017, 11:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3140
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Słuchaj. Lampy oryginalne sa pokrywane klarem i służa służyły latami. Nie ma innego trwalszego sposobu na zapobieganie mechanicznych zniszczeñ jak pokrycie ich dobrej jakością lakierow. Gotowce sa do du... Czy to filtr czy lakier. By wykonać prawidlowo lakierowanie tym lakierem podanym w poscie nie nalezy ograniczyc sie do przeczytania instrukcji ale rownież poiadać doswiadczenie w lakierowaniu i przygotowaniu laku do jego nalożenia tak by np. nie wykonać tzw. Skórki pomarańcza. Zwolnienie zawleczki uwalnia utwardzacz i co dalej... by lakier był wpelni utwardzony po nalozeniu na element. Na 100% nie spełniłeś wszyskich warunków i zasad lakierowania. Jednak za wypowiedź przyznaję Ci znak .


Załączniki:
images.jpeg
images.jpeg [ 7.66 KiB | Przejrzano 217 razy ]
Na górę
Post: 11 lis 2017, 12:05 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Posty: 2234
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Lampy lakierował mój kolega, który jest lakiernikiem. Myślę, że ma większe doświadczenie i wiedzę od Ciebie a już bankowo ode mnie w kwestii lakierowania. Ostatnio odnawiał skórę w Kappie Coupe i efekt jest super. Co do lamp - tak jak pisałem - efekt jest super ale...
Obecnie jeżdżę na lampach spolerowanych i zabezpieczonych specjalnym środkiem UV do lamp. Póki co minęło dopiero 2 miesiące i efekt jest ok - poczekamy jak będzie po zimie i wtedy będzie można podjąć dalszą dyskusję.

_________________
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]


Na górę
Post: 11 lis 2017, 21:25 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3140
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Twoje dyskusje nie sa podparte żadnymi dowodami choćby wizualnymi . Tak wiec nie wiem czy jest sens dyskutować. Pisać moze każdy. "Wolny kraj"


Na górę
Post: 11 lis 2017, 21:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Posty: 2234
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
Twoje dyskusje nie sa podparte żadnymi dowodami choćby wizualnymi . Tak wiec nie wiem czy jest sens dyskutować. Pisać moze każdy. "Wolny kraj"
No nie latam i co chwilę nie robię zdjęć każdego elementu w aucie bo a nuż trzeba będzie komuś coś udowadniać.
Zresztą znając życie - nawet jak Ci ten lakier odejdzie to i tak tego nie napiszesz by twoje było bardziej na wierzchu.

_________________
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]