Thesis - wymiana tarcze + klocki tył

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Thesis - wymiana tarcze + klocki tył

Post autor: AUFER » 11 maja 2014, 23:00

Po małych wahaniach i różnych opiniach zadecydowaliśmy by wymienić samemu bez Examinera lub jakiegoś innego komputera tarcze hamulcowe + klocki tył.

Najpierw został rozebrany wolny zacisk hamulcowy by poznać działanie tłoczka hamulcowego, cylinderka.
3.jpg
4.jpg
Poszło nawet gładko i dało się nim regulować więc zabraliśmy się za demontaż i montaż nowych tarcz oraz klocków
zestaw Brembo.
Całość 430.00zł
5.jpg
6.jpg
7.jpg

Po wymianie ładnie hamuje, nic nie piszczy, nie grzeje się i pełen sukces :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył

Post autor: belial666 » 11 maja 2014, 23:53

Dobra robota kolego : ok2 :
Coś zaskoczyło Cię przy pracy?
Nr. telef. 501259455

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył

Post autor: AUFER » 11 maja 2014, 23:57

Zaskoczyło....
Że nawet to poszło dość gładko :)
Śruby dały się ładnie odkręcić.

Więc bierzcie się sami :) bez mechaników :)
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył

Post autor: belial666 » 12 maja 2014, 0:04

Więc twierdzenie że trzeba z kompem,to bujda z forum? :)
Nr. telef. 501259455

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył

Post autor: AUFER » 12 maja 2014, 0:13

Cholera wie o co z tym chodzi... :)
Wiem jedno, można i bez tego sobie poradzić
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył

Post autor: LUKIThesis » 12 maja 2014, 9:02

Panowie co mogę doradzić to nie każdemu może pójść tak bez problemu . Mi i jeszcze jednej osobie urwała się ta wewnętrzna śruba, ta co jest na wylot do mocowania części elektrycznej z zaciskiem. Bez wiertła,wiertarki, gwintownika i nowej śrubki się nie obeszło.

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył

Post autor: AUFER » 12 maja 2014, 10:00

Czyli dodatkowa robota się narobiła, ale ważne, że się udało
U mnie na szczęście śruby wytrzymały.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył

Post autor: KrissEB » 12 maja 2014, 15:30

Faktycznie szybka robota, a z tym komputerem to może przy tylnych hamulcach? Nie jest to jakoś powiazane z ręcznym?
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył

Post autor: LUKIThesis » 12 maja 2014, 16:05

Ale my tutaj właśnie o tylnych :)

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył

Post autor: KrissEB » 12 maja 2014, 17:21

Sorry : gafa :
A już myślałem że coś wiem o Thesisach:)
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył

Post autor: LUKIThesis » 12 maja 2014, 17:47

Wg sztuki by wymienić tarcze lub klocki trzeba użyć examinera by cofnąć "śrubę rzymską" w zacisku, która po cofnięciu pozwala na wciśnięcie tłoczka w zacisku.
Natomiast jak widać, każdy z nas zawsze kombinuję by nie wozić się po warsztatach i radzić sobie samemu. Więc jak odkręci się część elektryczną od zacisku to torksem możemy cofnąć tę śrubę i wcisnął tłoczek. Gdy pozakłada się nowe tarcze i klocki oraz zacisk na miejsce to wypada wkręcić śrubę do końca tak by wypchnęła tłoczek i ścisnęła klocki na tarczy. Później odpuszczamy śrubę ( ja ustawiam tak na ok 1-2 mm ) mierząc miedzy klockami opartymi na tarczy, a tłoczkiem, dokręcam elektryczną część i składam wszystko . Wsiadam do auta, wciskam hamulec nogą i uruchamiam elektrycznie. Zaciągam i odpuszczam kilka razy by zsynchronizowały się zaciski.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył

Post autor: bronx » 31 mar 2015, 15:00

Co prawda jeszcze tam nie doszedłem ( hamulce tył)
ale tak się zastanawiam, czy nie można zasilić sobie silniczka z zewnątrz poluzować, docisnąć, rozważał to ktoś ?
Taka wolna myśl bez przemyśleń i oglądania jaki to silniczek i czym sterowany ale zapewne to zwyczajny silnik DC, z mierzonym prądem przez sterownik silnika.

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył

Post autor: belial666 » 31 mar 2015, 17:08

Możesz zrobić wtyczkę przy silniczku. Coś w stylu Passata B6.
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył

Post autor: Bartek-Lodz » 31 mar 2015, 17:39

Hmm,
ja robię tak - włączam silnik, ustawiam dźwignię na N i Connect ustawiam wyłączenie automatycznego hamulca, wyłączam silnik. Tłoczki spokojnie się chowają i wymiana klocków nie stanowi tu żadnego problemu.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył

Post autor: belial666 » 31 mar 2015, 17:52

No dokładnie, można to też zrobić pedałem hamulca i przytrzymać przycisk ręcznego.
Nr. telef. 501259455

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”