Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/Lancia
: 11 sty 2016, 12:35
Dotyczy wszystkich ze stajni fiata, alfy lancii z silnikami 1.9 2.4 jtd CF2/CF3 i innymi wynalazkami z pompy CP1.
No to zaczynamy, oczywiście od prologu.
Czyli od tego jak to każdy płacze że naprawa takiej pompy niemożliwa jest i trzeba mieć specjalne narzędzia itp itd etesre.
Pomijam że to Thesis i auto kosmiczne w użytkowaniu i naprawie
Wozidło jak wozidło
Dobra objawy, ciężkie zapalanie, cieknąca obudowa, gaśnięcie po wciśnięciu pedału w podłogę ( no oczywiście że gazu)
Pomijam diagnozę, wystarczy spojrzeć na nasze forum, ludzie latami bujają się z problemem, wydając setki zł, a nie robią to o co się ich prosi
Po cholerę zawracacie gitarę
Diagnozujemy że to pompa wcześniej wykluczając regulator i wtryski.
Wszystko robisz na własną odpowiedzialność. Sukces nie jest gwarantowany, porażka w 99%
W pierwszej kolejności zakupujemy ODPOWIEDNI zestaw regeneracyjny, dobieramy go po nr pompy bo różnią się uszczelkami.
Ja kupiłem Boscha (60zl) , są inne o połowę tańsze. Bosch nie ma simeringu na wałek ale ma stalowe pierścienie w sekcji tłokowej.
Śruby M6 4szt dł 35-40mm klasa min 5.8 , najlepiej 10.9.
Narzędzia torxy 35, 40 ? nie pamiętam. Narzędzia chyba i tak macie jak czytacie, bo czytacie nie dla zabicia czasu przecież.
To teraz zabieramy się za robotę.
Wyciągamy pompę , ależ oczywiście bez demontażu rozrządu, bo po co ??? , co mechanik
Wam naopowiadał że się nie da ????... no to się nie da, rozkręcamy, regenerujemy i wkładamy ależ to proste
Na przykładzie Thesisa
Zaczynamy od ściągnięcia osłony paska rozrządu, ściągamy tylko górną osłonę. Zbiorniczek wyrównawczy na bok, wlew spryskiwaczy zdemontować.
ściągamy pokrywę i obracamy wałem! patrząc na koło pasowe pompy, są tam 2 otwory gwintowane, 2 nie.
Ustawiamy 1 gwintowany i wkręcamy śrubę M6 aby dalej kręcić kołem.
Dokładnie widać na fotce. Następnie dalej kręcimy wałem aż pokryją nam się wszystkie 4 otwory koło-blok.
Wkręcamy pozostałe 3 śruby M6.
Dwie trzymają koło w odpowiedniej odległości ( gwint koło gwint blok)
Pozostałe dwie pomagają blokować koło ( wkręcone tylko w blok) Widać na zdjęciu. Następnie demontujemy osprzęt pompy, rozdzielacz H, przewód pompa rozdzielacz wysokiego ciśnienia, przewody paliwowe, złączka regulatora.
Luzujemy nakrętkę wałka pompy, klucz 22 płaski prosty oczkowy.
Odkręcamy 3 śruby 13 mocujące pompę i pompę wyciągamy. ( Na spokojnie 2-2,5h, za drugim razem 1-1,5h max, bo męczyłem śię z wkręceniem śruby dolnej, dlatego wpierw wkręcamy ją w koło)
Zdjęcia poniżej. Teraz z pompą na stół do czystego i suchego pomieszczenia. Imadło duże potrzebne.
Rozkręcamy każdą sekcję z osobna! i wymieniamy uszczelki. Sekcja po sekcji, z głową myśląc i patrząc.
Czyścić dbać o czystość. Uwaga podkładki stalowe, wytłoczenie, pasują tylko jedną stroną.
CDN !!!!
No to zaczynamy, oczywiście od prologu.
Czyli od tego jak to każdy płacze że naprawa takiej pompy niemożliwa jest i trzeba mieć specjalne narzędzia itp itd etesre.
Pomijam że to Thesis i auto kosmiczne w użytkowaniu i naprawie
Wozidło jak wozidło
Dobra objawy, ciężkie zapalanie, cieknąca obudowa, gaśnięcie po wciśnięciu pedału w podłogę ( no oczywiście że gazu)
Pomijam diagnozę, wystarczy spojrzeć na nasze forum, ludzie latami bujają się z problemem, wydając setki zł, a nie robią to o co się ich prosi
Po cholerę zawracacie gitarę
Diagnozujemy że to pompa wcześniej wykluczając regulator i wtryski.
Wszystko robisz na własną odpowiedzialność. Sukces nie jest gwarantowany, porażka w 99%
W pierwszej kolejności zakupujemy ODPOWIEDNI zestaw regeneracyjny, dobieramy go po nr pompy bo różnią się uszczelkami.
Ja kupiłem Boscha (60zl) , są inne o połowę tańsze. Bosch nie ma simeringu na wałek ale ma stalowe pierścienie w sekcji tłokowej.
Śruby M6 4szt dł 35-40mm klasa min 5.8 , najlepiej 10.9.
Narzędzia torxy 35, 40 ? nie pamiętam. Narzędzia chyba i tak macie jak czytacie, bo czytacie nie dla zabicia czasu przecież.
To teraz zabieramy się za robotę.
Wyciągamy pompę , ależ oczywiście bez demontażu rozrządu, bo po co ??? , co mechanik
Wam naopowiadał że się nie da ????... no to się nie da, rozkręcamy, regenerujemy i wkładamy ależ to proste
Na przykładzie Thesisa
Zaczynamy od ściągnięcia osłony paska rozrządu, ściągamy tylko górną osłonę. Zbiorniczek wyrównawczy na bok, wlew spryskiwaczy zdemontować.
ściągamy pokrywę i obracamy wałem! patrząc na koło pasowe pompy, są tam 2 otwory gwintowane, 2 nie.
Ustawiamy 1 gwintowany i wkręcamy śrubę M6 aby dalej kręcić kołem.
Dokładnie widać na fotce. Następnie dalej kręcimy wałem aż pokryją nam się wszystkie 4 otwory koło-blok.
Wkręcamy pozostałe 3 śruby M6.
Dwie trzymają koło w odpowiedniej odległości ( gwint koło gwint blok)
Pozostałe dwie pomagają blokować koło ( wkręcone tylko w blok) Widać na zdjęciu. Następnie demontujemy osprzęt pompy, rozdzielacz H, przewód pompa rozdzielacz wysokiego ciśnienia, przewody paliwowe, złączka regulatora.
Luzujemy nakrętkę wałka pompy, klucz 22 płaski prosty oczkowy.
Odkręcamy 3 śruby 13 mocujące pompę i pompę wyciągamy. ( Na spokojnie 2-2,5h, za drugim razem 1-1,5h max, bo męczyłem śię z wkręceniem śruby dolnej, dlatego wpierw wkręcamy ją w koło)
Zdjęcia poniżej. Teraz z pompą na stół do czystego i suchego pomieszczenia. Imadło duże potrzebne.
Rozkręcamy każdą sekcję z osobna! i wymieniamy uszczelki. Sekcja po sekcji, z głową myśląc i patrząc.
Czyścić dbać o czystość. Uwaga podkładki stalowe, wytłoczenie, pasują tylko jedną stroną.
CDN !!!!