Strona 1 z 2

Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/Lancia

: 11 sty 2016, 12:35
autor: bronx
Dotyczy wszystkich ze stajni fiata, alfy lancii z silnikami 1.9 2.4 jtd CF2/CF3 i innymi wynalazkami z pompy CP1.

No to zaczynamy, oczywiście od prologu.
Czyli od tego jak to każdy płacze że naprawa takiej pompy niemożliwa jest i trzeba mieć specjalne narzędzia itp itd etesre.
Pomijam że to Thesis i auto kosmiczne w użytkowaniu i naprawie :lol:
Wozidło jak wozidło :)

Dobra objawy, ciężkie zapalanie, cieknąca obudowa, gaśnięcie po wciśnięciu pedału w podłogę ( no oczywiście że gazu)
Pomijam diagnozę, wystarczy spojrzeć na nasze forum, ludzie latami bujają się z problemem, wydając setki zł, a nie robią to o co się ich prosi :|
Po cholerę zawracacie gitarę :?: :?:
Diagnozujemy że to pompa wcześniej wykluczając regulator i wtryski.

Wszystko robisz na własną odpowiedzialność. Sukces nie jest gwarantowany, porażka w 99% :lol:

W pierwszej kolejności zakupujemy ODPOWIEDNI zestaw regeneracyjny, dobieramy go po nr pompy bo różnią się uszczelkami.
Ja kupiłem Boscha (60zl) , są inne o połowę tańsze. Bosch nie ma simeringu na wałek ale ma stalowe pierścienie w sekcji tłokowej.
Śruby M6 4szt dł 35-40mm klasa min 5.8 , najlepiej 10.9.
Narzędzia torxy 35, 40 ? nie pamiętam. Narzędzia chyba i tak macie jak czytacie, bo czytacie nie dla zabicia czasu przecież.
To teraz zabieramy się za robotę.
Wyciągamy pompę , ależ oczywiście bez demontażu rozrządu, bo po co ??? :roll:, co mechanik
Wam naopowiadał że się nie da ????... no to się nie da, rozkręcamy, regenerujemy i wkładamy :) ależ to proste : beczy :



Na przykładzie Thesisa
Zaczynamy od ściągnięcia osłony paska rozrządu, ściągamy tylko górną osłonę.
poczatek.jpg
Zbiorniczek wyrównawczy na bok, wlew spryskiwaczy zdemontować.

ściągamy pokrywę i obracamy wałem! patrząc na koło pasowe pompy, są tam 2 otwory gwintowane, 2 nie.
Ustawiamy 1 gwintowany i wkręcamy śrubę M6 aby dalej kręcić kołem.
Dokładnie widać na fotce.
rozrzad.jpg
Następnie dalej kręcimy wałem aż pokryją nam się wszystkie 4 otwory koło-blok.
Wkręcamy pozostałe 3 śruby M6.
Dwie trzymają koło w odpowiedniej odległości ( gwint koło gwint blok)
Pozostałe dwie pomagają blokować koło ( wkręcone tylko w blok) Widać na zdjęciu.
rozrz+blok srub.jpg
Następnie demontujemy osprzęt pompy, rozdzielacz H, przewód pompa rozdzielacz wysokiego ciśnienia, przewody paliwowe, złączka regulatora.
Luzujemy nakrętkę wałka pompy, klucz 22 płaski prosty oczkowy.
Odkręcamy 3 śruby 13 mocujące pompę i pompę wyciągamy. ( Na spokojnie 2-2,5h, za drugim razem 1-1,5h max, bo męczyłem śię z wkręceniem śruby dolnej, dlatego wpierw wkręcamy ją w koło)
Zdjęcia poniżej.
pompa out.jpg
widok pusto 1.jpg
widok pusto2 strona rozrzadu.jpg
Teraz z pompą na stół do czystego i suchego pomieszczenia. Imadło duże potrzebne.
Rozkręcamy każdą sekcję z osobna! i wymieniamy uszczelki. Sekcja po sekcji, z głową myśląc i patrząc.
Czyścić dbać o czystość. Uwaga podkładki stalowe, wytłoczenie, pasują tylko jedną stroną.
pompa cp1 schemat.jpg
zestaw naprawczy cp1.jpg
cp1 czyszczenie.jpg
cp1 sekcja 1.jpg
CDN !!!!

Re: Thesis regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/Lancia 2.4 / 1.9

: 11 sty 2016, 12:45
autor: bronx
No to dalej z koksem.
CP1 tloczek uszczelka sekcja 1.jpg
Składamy skręcamy i tak się bawimy.

Tutaj mamy winowajców:
winowajca.jpg
Zmieniamy jeszcze uszczelki dekla wałka.
cp1 przod.jpg
Jak mówiłem siemmering wału do wymiany we własnym zakresie.
Pomierzyć, lub wydłubać.

A tu jeszcze śrubki do blokowania koła pompy.
śrubki blokada koła pompy.jpg

Jako że dotarliście do końca, to wskazówka.
Składacie dekiel sekcji ( wraz z metalowymi pierścieniami) trzymamy w lewej ręce prawą nakładamy pompę i dokręcamy.
Inaczej pierścień wypadnie z gniazda i dup@.

Dekle poskręcanie torxy 40, skręcam na wyczucie, masz rozum widzisz jaka śruba.

Wykresów już nie chce mi się pokazywać, ciśnienie po nocy ( akurat było -12) oscylowało podczas rozruchu ok 200Bar, przy +10 350barów :D
Po regeneracji na zimno w 3-4 sec podbija pod 600.
Odpala nie cieknie itp.

A dla tych mądrali skąd wiem że daje ciśnienie, po podniosłem raila o 250 Barów w całym zakresie i zlogowałem sobie auto, ciśnienie max 1400 zostawiłem.

Ok powodzenia.
Działajcie i myślcie.
A na YT jest też jakiś film jak gostek to naprawia.

O jeszcze koszta i czas.
Robiłem po woli, bardzo po woli !!!
pompa out z bryki ok 2h
regeneracja pompy ok 1,5h, spokojnie w 30min ogarniesz.
Skręcenie ok 2,5h ale jeszcze tuleje górną silnika przeciskałem więc skręcenie, ok 1,h
koszt zestaw 60zl
gaz do grzania garażu 30zl ( było na dworze -12 :D ).

Przy wyciągnięciu i odesłaniu do zakładu wołają 450, ale macie gwarancję że nie (?) pocieknie?
Decyzja należy do każdego z osobna.

Re: Thesis regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/Lancia 2.4 / 1.9

: 11 sty 2016, 13:23
autor: s0krates
Szacun stary!

Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La

: 11 sty 2016, 15:49
autor: alan0104
bravo i gratulacje

Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La

: 11 sty 2016, 17:45
autor: AUFER
Nie znam się, ale zacna robota zwłaszcza dla kolejnych użytkowników JTD : ok2 :

Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La

: 11 sty 2016, 19:13
autor: LUKIThesis
No pewnie, że zacna :D
Nie ukrywam , przyda mi się Twoja instrukcja bronx . Mam pompkę w piwnicy, która się zsikała . Wielkie dzięki bronx .
Jakbyś jeszcze podpowiedział czy 20V na tą samą pompkę co 10V ? No bardziej, czy te same zestawy naprawcze ?

Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La

: 11 sty 2016, 19:36
autor: bronx
Daj fotkę z nr pompy

Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La

: 11 sty 2016, 19:45
autor: FXX
Luki, jak masz pompkę na stole to sprawdź jej numery i wyszukaj zestawu po numerach ;)
Też mam pompkę od 156, która popuściła, ale sobie odpuściłem, bo na szybko kupiłem używaną.

Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La

: 11 sty 2016, 20:09
autor: facio
Pompa jest taka sama, jedynie co je różni to króćce do podłączenia węży.

Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La

: 11 sty 2016, 20:35
autor: belial666
Bardzo fajnie. Też to muszę wykonać. Ogólnie, zajebiście, że Ci się chciało. Naprawdę.

Pytania do autora:
Czy te styrane podkładki, to objaw opiłków na regulatorze?
Rozumiem, miała przecieki?
Masz namiar na zestaw- link?

Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La

: 11 sty 2016, 20:37
autor: volf
Bronx czy taki zestaw stosowałeś http://www.dieselcars.pl/161,f01m101454 ... kiem-.html :?:
Czy to sie dobiera po numerze 044501xxxx czy jakimś innym :?:
Były problemy z odkręceniem śrub mocujących głowiczki, bo zdaję się, ze te otwory w nich na klucz są dość płytkie...

Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La

: 11 sty 2016, 21:50
autor: bronx
facio pisze:Pompa jest taka sama, jedynie co je różni to króce do podłączenia węży.
Cp1 Cp1 nie równa po nr pompy się dobiera.
belial666 pisze:Bardzo fajnie. Też to muszę wykonać. Ogólnie, zajebiście, że Ci się chciało. Naprawdę.

Pytania do autora:
Czy te styrane podkładki, to objaw opiłków na regulatorze?
Rozumiem, miała przecieki?
Masz namiar na zestaw- link?
W literaturze zagranicznej znalazłem info ze bład konstrukcyjny.Po prostu pękają po przebiegu ok 220-260 tys km. W wyniku słabego smarowania.
Zmiany, pozbawienia paliwa siarki. Dla tego dodajemy olej LM1052.
Przeciek i/lub/wynikiem za niskie ciśnienie przy niskiej prędkości obrotowej.
Kupowałem w hurtowni, strony nie mają.
volf pisze:Bronx czy taki zestaw stosowałeś http://www.dieselcars.pl/161,f01m101454 ... kiem-.html :?:
Czy to sie dobiera po numerze 044501xxxx czy jakimś innym :?:
Były problemy z odkręceniem śrub mocujących głowiczki, bo zdaję się, ze te otwory w nich na klucz są dość płytkie...
f01m101454 bo pasowały do mojej pompy o nr : 445010006
Śruby na torx40.
Jak odkręca się stare zapieczaone śruby z bloku aluminium itp ?
Czyścisz porządnie gniazdo, bierzesz torxa, pompa w imadło, podłożyć od spodu, i pierdut młotkiem w torxa, luzujesz naprężenie.
Dociskasz całą siłą i odkręcasz, idzie spoko.
Bardziej trzeba uważać z tymi od dekla wałka, te są bardzo delikatne, ale metoda j/w i po problemie.


Na dole tej strony diesel cars masz wypisane nr pomp i zestaw, sprawdź dobierz lub podaj nr.

Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La

: 11 sty 2016, 21:57
autor: LUKIThesis
bronx pisze:Daj fotkę z nr pompy
Utram myknę i foto cyknę . Thx :)


Tak samo Kamilu. Też jak posikała się tereskowa pompka to na speeda kupiłem używanko z Alfredzi sto piedziesiątej dziewiątej :) Króćce insze więc chęć powrotu do oryginału ogromnie mną targa . Wężyki wsie kupiłem oryginały ale na tej Afredziowej nie mogę ich pozapinać, a też chęć mną spora targa ;)
Tak bym zrobił, że po numerancji dobrałbym uszczelniki tylko Mr. bronx coś prawi o uszczelniku wałka . Skąd i jaki dobrał ?

Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La

: 11 sty 2016, 22:01
autor: bronx
W sklepie z traktorami.
Zwyczajny simmer, odporny na ropę.
koszt 1.8zł.
Masz na nim napis, lub wydłub i zmierz gniazdo oraz średnicę wałka.
Zwyczajnie po chams.ku śrubokrętem go wydłubaj, nie trzeba nic rozkręcać jak masz pompę out.

Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La

: 12 sty 2016, 21:09
autor: LUKIThesis
bronx pisze:Daj fotkę z nr pompy
Pompka z 20v.