Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 24 lis 2017, 19:23

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: 31 lip 2015, 23:24 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3140
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Cytuj:
To , że są niewymienne nie oznacza , że nie da się ich zrobić. Znalazłam faceta który fachowo wymieniał cały wkład i kulkę za niewielkie pieniądze w Bielsko-Białej. Starszy facet ale bardzo profesjonalnie podchodzi do roboty.
Cytuj:
Cytuj:
Robiłam swój , można mu wysłać pocztą po dogadaniu się. Nie narzekam tym bardziej , że oprócz ASO nie miałam gdzie dostać tego wahacza bo wszędzie już jest niedostępny, a miałam pilny wyjazd facet zrobił na miejscu za 80 zł - 100 zł - już nie pamiętam. Co do regeneracji - hm jeśli masz dość kasy to zawsze jest lepsze nowe niż regenerowane , ale jeśli nie ma wyjścia......:) Kupiłam jeszcze z Zakrętu ale dostałam wahacz który trzeba było jednak odesłać :/

Jestem za regeneracją jeżeli jest ona sumiennie wykonana,czy ma ten mechanik namiary na siebie w necie?

Chcę zaproponować regenerację sworzni wahaczy do Thesis u bardzo profesjonalnego Pana Jarosława z Bielska- Białej, który specjalizuje się w regeneracji sworzni od 26 lat wszelkiej maści, począwszy na zabytkach a kończąc na Thesis ;)

Długo zwlekałem z przodem nie mając punktu zaczepienia, przykładu. Formę pisemnego przekonania musiałem strawiać dość długo, już raz się przekonałem jak to boli, słuchając polecających bez pokrycia, ale postanowiłem posłuchać Wioli (chevrooletcamaro) i się opłaciło. Wielkie dzięki. Teraz ja, pozwolisz, że odświeżę bardzo dobrego rzemieślnika.

Praca wykonana na 100%. Patrząc na koszty jakie wychodzą biorąc pod uwagę nowe sworznie (wahacze) to regeneracja wychodzi jak za darmo 800zł( mowa cały czas o samych sworzniach). Wysłałem do Pana komplet wahaczy (dziękuję Auferowi za resztę brakujących mi wahaczy... : ok2 : ) Po nadaniu paczki, prosiłem Pana, by zadzwonił i powiedział, czy i w jakim stanie są sworznie i czy wszystkie nadają się do regeneracji- usłyszałem, że są w stanie bardzo dobrym do regeneracji 8-O . Zdziwiłem się, bo faktycznie trzymając zużyte sworznie w ręku, moim zdaniem, nadawały się do wyrzucenia. Pan dostał 10 szt wahaczy do zregenerowania, a kazałem zregenerować komplet , czyli 8szt i odesłać resztę, bo jeszcze tuleje w drodze- koszta. Po odebraniu przesyłki ujrzałem zregenerowane wszystkie, a dwa za free od firmy- przydadzą się i dzięki.


Kilka fotek pokazujących sworznie. Część z nich, np:

górne LiP- wymiana wkładu
dolny prosty- wymiana wkładu ( tu i może też kulki, bo na jednym był naruszony gwint, a po odebraniu jest jak nowy)
dolny tylny- wymiana całych sworzni.
Załącznik:
1.jpg
1.jpg [ 193.21 KiB | Przejrzano 2504 razy ]
Załącznik:
2.jpg
2.jpg [ 204.14 KiB | Przejrzano 2504 razy ]
Załącznik:
3.jpg
3.jpg [ 191.58 KiB | Przejrzano 2504 razy ]
Załącznik:
4.jpg
4.jpg [ 200.98 KiB | Przejrzano 2504 razy ]
Załącznik:
5.jpg
5.jpg [ 187.51 KiB | Przejrzano 2504 razy ]
Załącznik:
6.jpg
6.jpg [ 184.31 KiB | Przejrzano 2504 razy ]
Załącznik:
7.jpg
7.jpg [ 189.54 KiB | Przejrzano 2504 razy ]
Załącznik:
8.jpg
8.jpg [ 166.59 KiB | Przejrzano 2504 razy ]


Krótki filmik pokazujący pracę zregenerowanych sworzni zaraz po wyciągnięciu z paczki. Ciężko jedną łapcią. ;)



Na górę
Post: 04 sie 2015, 22:54 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3140
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Z racji takiej, że wahacze poleciały wczoraj do firmy DEUTER- Techniczne elementy poliuretanowe w celu dorobienia trzech pozostałych tulei do wahacza dolny prosty, dolny tylny i dodaniu ich do oferty. W ofercie firmy Deuter są już dwie tuleje dorobione na zamówienie przez kogoś (super) czyli do górnych obydwie tuleje pasują na lewą i prawą stronę. Może ktoś zerwie z patriotyzmem i pójdzie w poliuretanów ;)
Załącznik:
1.jpg
1.jpg [ 160.77 KiB | Przejrzano 2424 razy ]
Załącznik:
4.jpg
4.jpg [ 158.39 KiB | Przejrzano 2424 razy ]
Załącznik:
5.jpg
5.jpg [ 51.36 KiB | Przejrzano 2424 razy ]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Po dorobieniu wpadnie foto z tulejami.
Załącznik:
2.jpg
2.jpg [ 155.91 KiB | Przejrzano 2424 razy ]
Załącznik:
3.jpg
3.jpg [ 184.88 KiB | Przejrzano 2424 razy ]


Na górę
Post: 15 sie 2015, 14:22 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Posty: 790
Lokalizacja: Gdańsk
Masz jakiś patent na wymontowanie dolnego tylnego wahacza z przodu? Zmagam się z nim i nie mogę przebrnąć :). Śruby już odkręciłem, ale za cholerę nie chce to wyleźć


Na górę
Post: 15 sie 2015, 15:54 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3140
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Opuść sanki. Odkręć górną łapę silnika. Pod wozem odkręć 2szt. śrub od sanek i jedna od maglownicy przy trzpieniu. Pod sanki lewarek uprzednio i opuszczaj. Będziesz miał dość luzu.

Masz tu w instrukcji co i jak.instrukcja


Na górę
Post: 15 sie 2015, 22:01 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Posty: 790
Lokalizacja: Gdańsk
Tego się bałem.. Co ci makaroniarze mają w głowie, żeby musieć odkręcać sanki do wyjęcia wahacza, już nie mówiąc, że wymyślili śrubę 20, której nie ma w prawie każdym zestawie i trzeba osobny klucz organizować..


Na górę
Post: 15 sie 2015, 22:18 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3140
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Tak, dokladnie. To jest śmiech na sali, ale przeżyjemy to...;)

PS. Zadziwisz się jak wyjmiesz kiedyś śrubę maglownicy, mniej wiecej 200mmSzok:)))


Na górę
Post: 17 sie 2015, 16:02 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Posty: 790
Lokalizacja: Gdańsk
Pomimo usilnych prób nie jestem w stanie wydobyć sworznia z mocowania. Masz na to sposób? Piasta musi być lewarowana? Może być inwazyjny, bo i tak już ściskaczem zmasakrowałem sworzeń i zamówiłem nowe wahacze


Na górę
Post: 17 sie 2015, 16:41 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3140
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Dolny tylny?.

Opuść zawieszenie/ jarzmo na coś - zaprzyj. Obstukaj solidnie miejsce gdzie jest osadzony sworzeń. Nakręć nakrętkę na gwint sworznia i poprzez pobijak wal aż wyleci.

Inny sposób to ściągacz widełkowy. Skręć kołem na zewnątrz i włóż widełki, wal w nie aż wyleci sworzeń.


Na górę
Post: 17 sie 2015, 21:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Posty: 1036
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań
Jakiego sposobu byś nie wybrał...musisz walić! To ma przyszłość!

_________________
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek


Na górę
Post: 18 sie 2015, 00:50 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3140
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Innego nie znam. Ostatnim razem ściągałem u Aufera i sworznie wszystkie zeszły, mało tego, wszystkie zostały zregenerowane. Przy wahaczu prostym i dolnym tylnym jest faktyczny problem z dojściem do niego np: jakimś ściągaczem typu do końcówek drążka. Trzeba sobie radzić...


Na górę
Post: 19 sie 2015, 22:16 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Posty: 790
Lokalizacja: Gdańsk
Podołałem.
Receptura wyjęcia wahacza dolnego tylnego przedniego zawieszenia.
- Odkręcamy końcówkę drążka i skręcamy tak, żeby mieć maksymalnie dużo miejsca.
- Odkręcamy śrubę sworznia i..
a) Skręcamy ściągaczem do sworzni i tłuczemy młotkiem - u mnie nie zdało egzaminu, receptura z elearna
b) Kładziemy młotek na śrubie i drugim, konkretnym młotkiem tłuczemy przez ten pierwszy. U mnie zdało egzamin przy jednym.
c) Ucinamy szlifierką sworzeń, rozwiercamy od dołu i wracamy do punktu b). U mnie doskonale się sprawdziło przy najbardziej zapieczonym.
- Odkręcamy śrubę przy gumie, wyjmujemy ile się da, ustawiając śrubę po zewnętrznej stronie blachy która przeszkadza, przekręcamy wahacz ręką o 45 stopni i wyjmujemy śrubę - bez opuszczania sanek :)


Na górę
Post: 19 sie 2015, 22:25 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3140
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
No i bardzo dobrze.

PS. Ten zabieg wyciągania śruby bez opuszczania sanek zda egzamin ze sztywną tuleją?.


Na górę
Post: 19 sie 2015, 22:37 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Posty: 790
Lokalizacja: Gdańsk
Powinien dać, bo nowe wahacze też weszły.


Na górę
Post: 19 sie 2015, 23:38 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3140
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Ok, dzięki za info. Będę próbował.


Na górę
Post: 20 sie 2015, 09:31 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1837
Lokalizacja: Gliwice
Dwa młotki, jeden do zwrotnic czy co tam lub gdzie chcemy wybić, a drugim wali w 1 młotek, nie ma ch...a we wsi aby nie wyszło.
Owszem czasami trzeba jeb...c długo ale jeśli sworzeń jest dobry to jedyny sposób aby go nie uszkodzić.
Nie było sytuacji aby nie wyszło
Oczywiście młotki większe jak 1kg ....
Banany lub też bumerang ( o nich piszecie ?) wychodzą bez opuszczania sanek. Nowe też montuje się bez opuszczania.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]