Thesis - wymiana uszczelnienia wtrysku oraz świec żarowych
: 24 lut 2014, 23:02
Witam,postanowiłem wziąć sprawę w swoje łapy i ogarnąć temat.
Sprawa na pozór łatwa i zachęcam do jej wykonania
Gadki o zrywających się świecach w Lanciach to lekka przesada,nie wiem jak mocno zapuszczona musi być świeca,
czy wtryskiwacz żeby się zerwał.
Fakt miałem problem z pierwszym wtryskiem był ostro zapieczony,po wyjęciu miał trochę rdzy.
Powodem wymiany miedzianych podkładek była ropa zbierająca sie w miejscu osadzenia wtryskiwacza
Świec-błąd systemu awarii świec żarowych(po wymianie kontrolka sama zgasła)
Do tego doszła uszczelka pod pokrywą zaworów,gdyż do demontażu wtryskiwaczy niezbędne jest jej ściągnięcie
A oto skromna instrukcja:
Odpinamy acu(co bym nie robił przy silniku zawsze odpinam)
1.Ściągamy zabezpieczenia z rurek
przelewowych,a następnie same rurki 2.Odkręcamy śruby mocujące pokrywę zaworów,jedna
jest przy obudowie rozrządu.
3.Odkręcamy węże od pokrywy,sztywny przewód,i mocowanie metalowej rury biegnącej do przepustnicy
4.Ściągamy wtyczki z wtryskiwaczy 5.Do odkręcenia pierwszej świecy(klucz10mm) i przewodu sztywnego(klucz17mm) z szyny wysokiego ciśnienia dobrze jest odkręcić sobie zawór z pompy CR,a także filtr paliwa
Ponieważ jest trudny dostęp,a przyda się też do drugiej świecy i wtrysku Odkręcony i odsunięty filtr paliwa 6.Odkręcamy przewód z wtrysku klucz14mm
7.Wykręcamy świecę
8.Odkręcamy nakrętkę łapy(imbus 10) trzymającej wtrysk ,pod nią jest jeszcze podkładka prosta i stożkowa
Łapa zostaje,bo wychdzi razem z wtryskiem 9.Do wyciągania wtrysku potrzebny jest klucz płaski 30mm
10.Do tak zwanego cięgna potrzebny jest klucz oczkowy dwustronny,klocek drewniany i breszka
UWAGA!
Klucz zaczepiamy o wypustkę przy wtrysku,a nie o gwint
Jeżeli ktoś ma starą nakrętkę z przewodu sztywnego to może nakręcić ,by osłonić gwint.Ja przytrzymywałem ręką klucz oczkowy,a drugą klucz płaski ruszając nim lewo,prawo ok.1cm na tyle ile pozwoliła łapa wtryskiwacza
Ważne jest też żeby pamiętać o łapie by wychodziła razem z wtryskiwaczem ,bo będzie nam kleszczyć(po odkręceniu łapa lata luźno). 11.Miejsce osadzenia podkładki(podkładka była zmiękczana palnikiem)
Wgłębienie pod podkładką musi być oczyszczone z nagaru,który powstał Wtrysk zabezpieczony został smarem ceramicznym w sprayu,tak samo świece Otwory świec czyściłem przy pomocy starego odkurzacza i dopasowanej rury do otworów,kręcąc nią w lewo i w prawo,wyciągając ją i wkładając
Zdaje egzamin wyssało wszystko Przy montażu kolejność odwrotna
Auto po podłączeniu acu odpaliło za 5/6 obrotem
I do wykasowania błąd w ECU
Sprawa na pozór łatwa i zachęcam do jej wykonania
Gadki o zrywających się świecach w Lanciach to lekka przesada,nie wiem jak mocno zapuszczona musi być świeca,
czy wtryskiwacz żeby się zerwał.
Fakt miałem problem z pierwszym wtryskiem był ostro zapieczony,po wyjęciu miał trochę rdzy.
Powodem wymiany miedzianych podkładek była ropa zbierająca sie w miejscu osadzenia wtryskiwacza
Świec-błąd systemu awarii świec żarowych(po wymianie kontrolka sama zgasła)
Do tego doszła uszczelka pod pokrywą zaworów,gdyż do demontażu wtryskiwaczy niezbędne jest jej ściągnięcie
A oto skromna instrukcja:
Odpinamy acu(co bym nie robił przy silniku zawsze odpinam)
1.Ściągamy zabezpieczenia z rurek
przelewowych,a następnie same rurki 2.Odkręcamy śruby mocujące pokrywę zaworów,jedna
jest przy obudowie rozrządu.
3.Odkręcamy węże od pokrywy,sztywny przewód,i mocowanie metalowej rury biegnącej do przepustnicy
4.Ściągamy wtyczki z wtryskiwaczy 5.Do odkręcenia pierwszej świecy(klucz10mm) i przewodu sztywnego(klucz17mm) z szyny wysokiego ciśnienia dobrze jest odkręcić sobie zawór z pompy CR,a także filtr paliwa
Ponieważ jest trudny dostęp,a przyda się też do drugiej świecy i wtrysku Odkręcony i odsunięty filtr paliwa 6.Odkręcamy przewód z wtrysku klucz14mm
7.Wykręcamy świecę
8.Odkręcamy nakrętkę łapy(imbus 10) trzymającej wtrysk ,pod nią jest jeszcze podkładka prosta i stożkowa
Łapa zostaje,bo wychdzi razem z wtryskiem 9.Do wyciągania wtrysku potrzebny jest klucz płaski 30mm
10.Do tak zwanego cięgna potrzebny jest klucz oczkowy dwustronny,klocek drewniany i breszka
UWAGA!
Klucz zaczepiamy o wypustkę przy wtrysku,a nie o gwint
Jeżeli ktoś ma starą nakrętkę z przewodu sztywnego to może nakręcić ,by osłonić gwint.Ja przytrzymywałem ręką klucz oczkowy,a drugą klucz płaski ruszając nim lewo,prawo ok.1cm na tyle ile pozwoliła łapa wtryskiwacza
Ważne jest też żeby pamiętać o łapie by wychodziła razem z wtryskiwaczem ,bo będzie nam kleszczyć(po odkręceniu łapa lata luźno). 11.Miejsce osadzenia podkładki(podkładka była zmiękczana palnikiem)
Wgłębienie pod podkładką musi być oczyszczone z nagaru,który powstał Wtrysk zabezpieczony został smarem ceramicznym w sprayu,tak samo świece Otwory świec czyściłem przy pomocy starego odkurzacza i dopasowanej rury do otworów,kręcąc nią w lewo i w prawo,wyciągając ją i wkładając
Zdaje egzamin wyssało wszystko Przy montażu kolejność odwrotna
Auto po podłączeniu acu odpaliło za 5/6 obrotem
I do wykasowania błąd w ECU