Thesis - naprawienie elektrycznej klamki drzwi

Awatar użytkownika
kecajgo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 643
Rejestracja: 28 gru 2009, 17:26
Lokalizacja: Brzeg

Re: Thesis - naprawienie elektrycznej klamki drzwi

Post autor: kecajgo » 01 lut 2014, 20:05

Wszystko idzie i uwierz mi byłem bardzo spokojny :D Do navi - masz na myśli demontaż całości connecta czy konkretnie dostanie się do samego ekranu ?

belial666

Re: Thesis - naprawienie elektrycznej klamki drzwi

Post autor: belial666 » 01 lut 2014, 20:13

kecajgo pisze:Wszystko idzie i uwierz mi byłem bardzo spokojny :D Do navi - masz na myśli demontaż całości connecta czy konkretnie dostanie się do samego ekranu ?


...do lasera...

Awatar użytkownika
kecajgo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 643
Rejestracja: 28 gru 2009, 17:26
Lokalizacja: Brzeg

Re: Thesis - naprawienie elektrycznej klamki drzwi

Post autor: kecajgo » 01 lut 2014, 20:43

a to to już jest sporo roboty jak sobie tak poczytałem, narazie omijam temat bo mnie nie dotyczy, ale pewnie przyjdzie i na to kolej ... ;)

belial666

Re: Thesis - naprawienie elektrycznej klamki drzwi

Post autor: belial666 » 01 lut 2014, 21:02

kecajgo pisze:a to to już jest sporo roboty jak sobie tak poczytałem, narazie omijam temat bo mnie nie dotyczy, ale pewnie przyjdzie i na to kolej ... ;)

....nie jest tak źle,choćby patrząc na to że jestem tylko stolarzem i widziałem na YouTube jak chłopak w przyśpieszonym tempie rozbierał to warstwami.
Szkoda mogłem zrobić z tego instrukcje,może latem jak nikt wcześniej nie zrobi.

Awatar użytkownika
chevrooletcamaro
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 30 kwie 2012, 12:40
Imię: Wiola
Lokalizacja: Świerklany

Re: Thesis - naprawienie elektrycznej klamki drzwi

Post autor: chevrooletcamaro » 01 lut 2014, 21:27

rain pisze:Ale nikt nie ma takiego przypadku jak ja, guzik działa, niezapieczony. Silniczek słabiutko słychać że chodzi i się nie otwiera. Rozbierał ktoś silniczek w zamku?
My wymieniliśmy silniczek bo nam padł ,założyliśmy ze starej vectry z siłownika: tylko zębatkę trzeba było przełożyć służy bez zarzutu od 2 lat.
Fiat Cinquecento 700, Opel Astra I , Seat Ibiza 1.4, Peugeot 306 XS Lancia Thesis 2.4 JTD

belial666

Re: Thesis - naprawienie elektrycznej klamki drzwi

Post autor: belial666 » 01 lut 2014, 21:32

rain pisze:Ale nikt nie ma takiego przypadku jak ja, guzik działa, niezapieczony. Silniczek słabiutko słychać że chodzi i się nie otwiera. Rozbierał ktoś silniczek w zamku?

Rozbierasz i jesteś pierwszym który to zrobił : yesyes :

Bombell89
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 17 sie 2016, 22:26
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Re: Thesis - naprawienie elektrycznej klamki drzwi

Post autor: Bombell89 » 05 mar 2017, 15:26

Odgrzeję trochę kotleta ale korzystając z okazji, że jestem świeżo po rozbiórce klamek to podrzucę kilka fotek. U mnie powodem był wduszony switch oraz nie zawsze odbijająca klameczka od mechanicznego otwierania drzwi z tyłu. Z tego co wyczytałem standardowy problem po zimie w Thesisach ;)
Rozbiórka drzwi jest pięknie opisana przez autora, a co do samej rozbiórki klamek to jak już będziecie mieli ją luźną na stole/warsztacie to polecam wybić wszystkie 4 bolce, które trzymają klamkę w całości. Do tego można użyć małego młoteczka i np. gwoździa. Jeśli bolce stawiają opór to psikać obficie WD40.
Po przeczyszczeniu papierem ściernym i nasmarowaniu nie poznacie swojej klamki. Pięknie i gładko wszytko chodzi. Polecam taki zabieg każdemu komu ciężko chodzi klamka.
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5930C967
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5931FFC0
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2017, 16:11 przez Bombell89, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Thesis - naprawienie elektrycznej klamki drzwi

Post autor: faraon » 05 mar 2017, 15:39

Wklej zdjęcia na nasz serwer, bo za jakiś czas mogą zniknąć ;)
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
deltadedra
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 08 lut 2009, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Włocławek

Re: Thesis - naprawienie elektrycznej klamki drzwi

Post autor: deltadedra » 21 cze 2017, 19:06

Bombell89 pisze: 05 mar 2017, 15:26
Po przeczyszczeniu papierem ściernym i nasmarowaniu nie poznacie swojej klamki. Pięknie i gładko wszytko chodzi. Polecam taki zabieg każdemu komu ciężko chodzi klamka.
Witam. Właśnie zakończyłem proces czyszczenia i konserwacji ostatniej z klamek. Działa jak ta lala... : yesyes :
Jedyne zdjęcia jakie mogę podrzucić jako uzupełnienie tematu to klamki rozebrane na części pierwsze:
Przód.jpg
Tył.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
______________________________________________________________________________________________
Lancia Thesis '02 3.0 V6- Aktualnie
Lancia Thesis '02 2.4 20V + Lpg - BYŁA, ale ciągle szukam innej...
Lancia Delta II '95 1.6 i.e. + Lpg - BYŁA i już nie wróci...
Lancia Dedra '93 1.8 i.e. - BYŁA i już nie wróci....

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Thesis - naprawienie elektrycznej klamki drzwi

Post autor: Jacek » 11 paź 2017, 11:15

Jak ktoś będzie naprawiać klamki to niewielkim nakładem może zrobić to tak by problem więcej nie wrócił.
:nono: Oczyszczenie i posmarowanie sprawy nie załatwi bo korozja na sworzniach ponownie narośnie, a smar zimą zgęstnieje i przyciski będą działać albo nie. Sworznie były fabrycznie ocynkowane i warstwa ochronna wytarła się lub została pokonana przez wilgoć, obrośnięte korozją nie pozwalają na swobodny obrót elementów.

Wystarczy wykonać nowe sworznie z brązu, mosiądzu lub nierdzewki.
Nie trzeba zamawiać ich u tokarza, wystarczy kawałek drutu ciągnionego fi4 i pocięcie go na kawałki o długości o ile pamiętam 18mm. W klamkach jest łącznie 10szt krótkich (2szt w przedniej i 3 sztuki w tylnej) i dodatkowo 2szt długich sworzni w tylnych.
Smaru jak najmniej.

Wymiana sworzni to święty spokój na przyszłość. : yesyes :
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”