Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: szajbus » 14 lis 2013, 8:25

trzeba podlaczyc pod examinera i sprawdzić błędy i zachowanie podczas pracy
przejechać się juz powyżje 20/30kmh na godzinę maja się zmieniać wartości a często jeszcze lubią padać akcelerometry i efekt jest taki sam twarda jak taczka ...

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: tacitus » 14 lis 2013, 14:14

rain pisze:Ja oba wstawiłem 470. Natomiast jak rozbierzesz centralkę to masz na nich napisane który jest który. A dodatkowo: LINK
A czy zmiana parametrów tych "oporników" daje jakieś inne działanie owej centralki???
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów ;-)
Obrazek

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1574
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: rain » 14 lis 2013, 15:04

Nie zmieni działania, po prostu 470 potrafi zgromadzić większy ładunek elektryczny. To niczemu nie szkodzi.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: tacitus » 14 lis 2013, 15:09

rain pisze:Nie zmieni działania, po prostu 470 potrafi zgromadzić większy ładunek elektryczny. To niczemu nie szkodzi.
A już myślałem że będzie bardziej mięciutko :D
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów ;-)
Obrazek

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: jjash » 14 lis 2013, 20:11

No i sobie wymieniłem. I choć spróbowałem jazdy z odłączoną centralką, doszedłem do wniosku, że moja centralka "gadała
prawie dobrze. Widać kondensatory już były "na limicie". Zatem dzięki podpowiedzi Rain zakupiłem je (a, zakupiłem po 2 szt. z każdego i zapłaciłem 2.60 za wszystko). Zmieniłem i auto płynie. Dzięki za pomoc.
Teraz muszę tylko teraz zgłębić tajniki działania skyhook. Nigdy mi się nie chcialo czytać tego co koledzy z Niemiec napisali na ten temat, ale już mi się chce :).

Może mi ktoś opisać jakie to centralki są na tym zdjęciu? Zapożyczyłem je od Kolegów z Niemiec.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: tacitus » 14 lis 2013, 20:55

jjash pisze:No i sobie wymieniłem. I choć spróbowałem jazdy z odłączoną centralką, doszedłem do wniosku, że moja centralka "gadała
prawie dobrze............
Czy przy jeździe z odłączoną centralką wywalało jakieś błędy?????
Czy po ponownym podpięciu modułu błędy skasowały się same????(jeśli wystąpiły)
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów ;-)
Obrazek

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1574
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: rain » 14 lis 2013, 21:25

jjash pisze: Może mi ktoś opisać jakie to centralki są na tym zdjęciu? Zapożyczyłem je od Kolegów z Niemiec.
Od lewej:
- Skyhook
- Ksenony
- Variosteer
- Automatyczna skrzynia biegów

Dwóch mi brakuje, dwie mniej do zepsucia ;) W wersji Aziende nie masz jeszcze Skyhook, wtedy to jest puściutko tutaj :D
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4004
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: volf » 14 lis 2013, 21:47

jjash pisze:No i sobie wymieniłem. I choć spróbowałem jazdy z odłączoną centralką, doszedłem do wniosku, że moja centralka "gadała
prawie dobrze. Widać kondensatory już były "na limicie". Zatem dzięki podpowiedzi Rain zakupiłem je (a, zakupiłem po 2 szt. z każdego i zapłaciłem 2.60 za wszystko). Zmieniłem i auto płynie. Dzięki za pomoc.
Mam nadzieję, że wstawiłeś tam coś przyzwoitego. Fabrycznie, widzę, że są montowane firmowe kondensatory o trwałości 1000h w 105C http://www.cpu.com.tw/kh/s/c/kme-series.pdf
Obawiam się, że tanie chińczyki mogą nawet roku nie podziałać :)
Czy ta centralka jest zamontowana w jakimś ciepłym miejscu czy sama się tak grzeje :?:
KAPPA TDS & JTD

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: jjash » 14 lis 2013, 22:08

Zaczynając od początku - po wyłączeniu centralki i odpaleniu auta wyskakuje błąd skyhook - charakterystyczny na choince. Jako potwierdzenie tego faktu okazuje się auto tak komfortowe jak wóz konny piasta kołodzieja. Nie wiem czy dobrze się wyraziłem - mój dziadek przed wojną był cieślą i sam sobie zrobił wóz konny. Na drewnianych kołach. Z metalową obręczą. Jak uciekali ze wschodu na Ziemie Odzyskane, zabrał ten wóz ze sobą. Swoją drogą ciekawe jak to zrobił - nie wiem. No to auto po wyłączeniu centralki ma komfort takiego właśnie wozu. Po wyłączeniu auta, podłączyłem centralkę. Błąd skyhook zniknął sam. I auto płynie niczym amerykański krążownik.
Co do tych "kondziów" to kij go wie. Kupiłem w sklepie z takimi artykułami - specjalistyczny sklep. A jakież to? Jak zejdę do garage to zrobię zdjęcie i zapodam. Do oceny. No, jak to badziewie i padnie, to mam jeszcze jeden komplet.
Centralka sama w sobie nie jest umiejscowiona obok jakichś cudów co to grzeją. Sama z siebie się nagrzewa. Swoją drogą, po jej podłączeniu zrobiłem może ze 3km. Zaraz po wjeździe do garage rozmontowałem całość by podoginać obudowę i sprawdziłem "ciepłotę kondziów". Hm, to się grzeje. Czyli działa. Nie jakoś tak super się grzeje, ale jednak ciepło jest. Jutro bujnę się do pracy i do domu, razem ok. 70km to będę wiedzieć może coś więcej.
Rain, dzięki za wyjaśnienie. Swoją drogą - co to variosteer. Nie mam. Nie wiem. Zarobiony jestem.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: LUKIThesis » 14 lis 2013, 22:19

variostern-zmienne wspomaganie w zależności od prędkości.

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: jjash » 14 lis 2013, 22:30

Oj, to myślałem że my to mamy "w zestawie". Oj to szkoda. A może nie? Może to nikomu nie potrzebne? No, mi znaczy.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: LUKIThesis » 14 lis 2013, 23:11

Czyli nie masz tej centralki ? Może to nie to bo coś mi tam świta że widziałem tam na którejś coś z oznaczeniem TRW ale ręki nie dam sobie obciąć bo zaglądałem tam jakieś trzy lata temu.

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: jjash » 14 lis 2013, 23:49

Nie, nie mam. Mam dokładnie to co Rain. Pierwsze dwie od lewej. Pozostałych brak.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: szajbus » 15 lis 2013, 7:54

ale wspomaganie chyba jest SAGEM a nie trw

Awatar użytkownika
AQQ2009
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 237
Rejestracja: 04 sty 2014, 12:56
Imię: Burza
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: AQQ2009 » 06 sty 2014, 11:42

Naczytałem sie panowie to i ja u siebie zajrze bo nie zbyt zadowala mnie jazda po moich dziurach, choć na tą droge moze to poprostu moje wrazenia:).
Ostatnio zmieniony 06 sty 2014, 11:42 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Zdanie zaczynamy od wielkiej litery! I po kropce również rozpoczynamy wielką literą!
Była: Alfa Romeo 155 1.8 8V ts, Thesis 2.0 turbo
Jest: Honda Civic Hybrid
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”