Thesis - Sagem Power Steering

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1574
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: rain » 07 lis 2012, 10:34

jjash pisze:No to muszę szukać. Bo mój działa ale, psia krew, poza systemem. Nie poobsługuję sobie z kierownicy, temperatury nie odczytam, czasu na choince. No nuda, Panie. Nuda. Ino mi EOL miga co bym nie zasnął za kółkiem.
Jak EOL mruga i brak temperatury i sterowania to dokładnie to co ja miałem zanim mieszałem. Brak połączenia z CAN przez Connect. I Connct działa w trybie Ignition OFF ;) A jak zrobiłem osiowanie to reszta poleciała.

A powiedz mi, w jaki sposób dodałeś Connecta do sieci CAN skoro go sieć CAN nie widzi? Można pojedyncze centralki ręcznie dopisywać jakoś?
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: jjash » 07 lis 2012, 15:26

A! nie można! Najpierw, jak go wyciąłem, system go nie widział. Zatem wycięcie go z sieci - no problem. Ale wpięcie go to już przysłowiowy łut szczęścia. Jakimś cudem, system go zobaczył. Przez chwilę. I się dodał, podczas osiowania. Po prostu coś z nim jest nie tak i nie działa do końca tak jak powinien. Sądzę, że elektronik by się tym zajął, ale gdzie takiego znaleźć? Po osiowaniu, po kilku dniach, przestał już być widoczny w systemie. Ale działa. Kiedyś było jeszcze tak, że czasem, jak się włączyło auto, wszystko było cacy. Connect i Can się widziały. Teraz już się to nie zdarza. A szkoda. :)
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1574
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: rain » 07 lis 2012, 15:40

jjash pisze:A! nie można! Najpierw, jak go wyciąłem, system go nie widział. Zatem wycięcie go z sieci - no problem. Ale wpięcie go to już przysłowiowy łut szczęścia. Jakimś cudem, system go zobaczył. Przez chwilę. I się dodał, podczas osiowania. Po prostu coś z nim jest nie tak i nie działa do końca tak jak powinien. Sądzę, że elektronik by się tym zajął, ale gdzie takiego znaleźć? Po osiowaniu, po kilku dniach, przestał już być widoczny w systemie. Ale działa. Kiedyś było jeszcze tak, że czasem, jak się włączyło auto, wszystko było cacy. Connect i Can się widziały. Teraz już się to nie zdarza. A szkoda. :)
Ja na starym Connecie miałem jeszcze ten problem że CAN go widział ale nie potrafił dodać do spisu urządzeń. Procedura się przerywała.

Jeśli chodzi o naprawę Connecta to jest jedna firma we Włoszech o której wiem że się tym zajmuje. Ale myślę że w naszych warunkach taniej złapać gdzieś nowego używanego.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: skinner » 23 gru 2012, 18:08

Mi się świeci błąd od variosteer. Na środku licznika wyświetla się kierownica czerwona. Nie mogę się połączyć i nie wiem jaki jest błąd tego ustrojstwa pomimo tego że wszystko działa jak powinno...

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: skinner » 28 gru 2012, 23:17

umiecie się ELM327 v1.3 podlaczyc pod centralke wspomagania?

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: skinner » 09 sty 2013, 16:30

Ja również nie mogę się połączyć z tym urządzeniem. Rozwiązał już ktoś problem tegu typu?

Awatar użytkownika
grnb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 444
Rejestracja: 18 mar 2011, 19:52
Imię: piotr
Lokalizacja: Racibórz

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: grnb » 09 sty 2013, 19:26

upewnijcie się najpierw czy jest wyposażeniu variosteer bo to była opcja.
Lancie:

'02 Thesis 2.0t, http://do-slubu.com.pl

'07 ypsilon 1,4 16v,

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: skinner » 09 sty 2013, 22:23

Mi sie wlasnie świeci kierownica czerwona po srodku zegarów. to chyba raczej był/jest?

Awatar użytkownika
grnb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 444
Rejestracja: 18 mar 2011, 19:52
Imię: piotr
Lokalizacja: Racibórz

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: grnb » 10 sty 2013, 8:21

a wspomaganie reaguje na prędkość?, pierwsze co bym zrobił to zajżał do wtyczki podłączonej do maglownicy.
Lancie:

'02 Thesis 2.0t, http://do-slubu.com.pl

'07 ypsilon 1,4 16v,

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: skinner » 10 sty 2013, 14:54

Nie, nic nie reaguje na prędkość, w sumie nawet nie wiem jak miało by to wyglądać.
Zdjąłem osłonę dolną kierownicy i obejrzałem kolumnę. Moja nie przypomina tej co jest na allegro do thesisa elektryczna. Nie ma nic co przypomina silniczki elektryczne. Więc moje pytanie brzmi teraz. Skoro nie ma tam nic, to skąd ten błąd? Kiedy wypinam bezpiecznik od vario steera dodatkowo pojawia się błąd skyhook.

Jeżeli faktycznie nie ma vario steera, to już rozumiem czemu nie może połączyć się z centralką od niego.
Co więcej nie ma żadnych dodatkowych luźnych wtyczek w okolicy kolumny kierowniczej co by wskazywało na to że ktoś wymienił kolumnę z elektrycznej na zwykłą.

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: skinner » 10 sty 2013, 15:15

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Jak skanuje DTC Multiskanem to oczywiście nie znajduje centralki od wspomagania, ale i znajduje 3 jakieś centralki lub coś w tym styl pod nazwą UNKNOW/UNSUPPORTED. Może gdyby tak wykonać osiowanie to usunęłoby błąd vario którego w rzeczywistości nie ma?

Awatar użytkownika
grnb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 444
Rejestracja: 18 mar 2011, 19:52
Imię: piotr
Lokalizacja: Racibórz

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: grnb » 10 sty 2013, 16:03

wtyczka znajduje się na przekładni, nie kolumnie. Widać od strony komory silnika od spodu w miejscu gdzie kolumna właśnie łączy się z przekładnią (maglownicą). Ale kontrolka kierownicy może również oznaczać nieprawidłową pracę czujnika konta skrętu? Miałem taki błąd kiedyś ale kontrolki nie widziałem, za to powyżej 120km/h wyświetlał się błąd skyhook.
Lancie:

'02 Thesis 2.0t, http://do-slubu.com.pl

'07 ypsilon 1,4 16v,

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: skinner » 10 sty 2013, 17:19

Czujnik kąta skrętu też mi się pojawił, że jest nieskalibrowany, ale to w sekcji ABS jako błąd zgłaszało. Skalibrowałem i jest ok.

Ok, czyli samo Variosteer, to nie koniecznie błąd elektrycznego wspomagania, tylko ogolnie wspomagania tak? Jakie błędy są rozumiane przez czerwoną kierownicę pośrodku licznika?

Awatar użytkownika
grnb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 444
Rejestracja: 18 mar 2011, 19:52
Imię: piotr
Lokalizacja: Racibórz

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: grnb » 10 sty 2013, 17:44

znalazłem w instrukcji :D awaria variosteer (AVARIA VARIOSTEER RECARSI LENTAMENTE, IN OFFICINA) czyli tradycyjnie, udaj się do aso lancia jadąc wolno
Lancie:

'02 Thesis 2.0t, http://do-slubu.com.pl

'07 ypsilon 1,4 16v,

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: skinner » 10 sty 2013, 17:58

Tylko że wszystko działa w sumie, czy jadę szybko czy wolno jest ok..

Wiecie co, skoro to nie chodzi wyłącznie o elektryczne wspomaganie, a w tym aucie się nawet żarówkę wymienia w ASO, to ja sprawdzę czy jest płyn w wspomaganiu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”