Thesis - Sagem Power Steering

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: jjash » 06 wrz 2012, 22:44

Nie mogę się połączyć z centralką Sagem. Czy to ma każda Teresa czy to tylko wybrane modele? Pytanie może i głupie, ale kto nie pyta - nie wie. I głupi. W dalszym ciągu mam błędy ABS/ASR na panelu, a w Multiecuscan wychodzi mi błąd C1103 i U1707. Podczas osiowania proxi usunął mi węzeł info-telematyczny/MS Convergence (NIT/NCV). Ma to związek?
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1567
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: rain » 07 wrz 2012, 6:45

jjash pisze:Nie mogę się połączyć z centralką Sagem. Czy to ma każda Teresa czy to tylko wybrane modele? Pytanie może i głupie, ale kto nie pyta - nie wie. I głupi. W dalszym ciągu mam błędy ABS/ASR na panelu, a w Multiecuscan wychodzi mi błąd C1103 i U1707. Podczas osiowania proxi usunął mi węzeł info-telematyczny/MS Convergence (NIT/NCV). Ma to związek?
Ma. Centralka ABS, wykrywa że zmieniła się konfiguracja CAN i też trzeba ją skonfigurować. Mam to samo.

Czasem miałem EOL Error. Zrobiłem Osiowanie kiedy był. I usunął mi to samo co tobie. Tylko że połączenie z węzłem jest w 99% czasu i EOL rzadko mi się pojawiał. Ale osiowanie zrobiłem akurat gdy go nie było. Teraz EOL pojawia mi się gdy go wykrywa. A gdy EOL nie mam, to za to connect nie działa razem ze stacyjką i nie mam sterowania z kierownicy. Gdy EOL jest wszytko działa jak trzeba. A C1103 będzie dopóki nie zrobię nowego osiowania i potem zapisania nowej konfiguracji CAN w centralce ABS. A w tym czasie mała choineczka. Najgorsze to że nie mogę zrobic nowego osiowania MultiECUScan. Musze zrobić to examinerem.

Trochę z własnej głupoty mi to wyszło ;)
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: jjash » 07 wrz 2012, 11:44

Dlaczego nie możesz zrobić nowego osiowania MES? Ja mogę. I nawet jak robię, to nic to nie pomaga. Zapisuje mi do tabllicy, do komputera ale nic ponadto. I na końcu wyrzuca komunikat, że wszystko zrobione tak jak należy. U mnie po osiowaniu EOL znikł. Mam teraz czysty, cyfrowy wyświetlacz (czyli są tam dane przebiegu, a nie eol error) ale nie widzi mi centralki Sagem. I też to pewnie mam przez własną głupotę. przecież niczego nie odłączałem, nie usuwałem. Sam proxi mi usunął węzeł NIT/NCV. Jak mogę to dodać?
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1567
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: rain » 07 wrz 2012, 13:34

Nie mogę zrobić bo gdy widzi mi centralkę NIT/NCV to wtedy ECUScan pokazuje niestabilne połączenie. Gdy centralki akurat nie widzi to wtedy mogę robić osiowanie, ale to nie usuwa mojego problemu. Osiowanie muszę zrobić gdy widać centralkę. Dlatego potrzebuje to zrobić examinerem lub czymś innym co wymusza połączenie.

A żeby sie c1103 musisz i tak to skonfigurować czymś innym niż ECu Scan. Inaczej błąd nie zniknie a osiowanie na to nie pomoże. Chodzi o to że to centralka ABS widzi że coś się w sieci CAN zmieniło i trzeba nowa konfiguracje CAN zapisać w centralce ABS. Tak to rozumiem.

A odpowiadając na twoje pytanie w innym temacie, nie możesz dodać centralki NIT/NCV bo gdzieś masz problem z połączenia na kablach lub samo urządzenie uszkodzone. Żeby dodać to ECU Scanem to sieć CAN musiałaby ja wykryć i wywali EOL Error że coś nowego jest. I wtedy zrobić osiowanie.

Natomiast jakbyś to manualnie dodał do sieć CAN nie naprawiając połączenia/urządzenia, to wywali Ci EOL Error, bo będzie miał urządzenie w pamięci którego nie widzi "po sieci"

U mnie objawem który widać gdy centralka gubi połączenie jest to że znika temperatura na connecie i radio działo jakby auto było bez kluczyka włączone (np po 15 minutach sie wyłącza i po wyłączeniu zapłonu zostaje włączone)
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: jjash » 07 wrz 2012, 15:08

No to mamy to samo. Radio w trybie awaryjnym. Tylko, że u mnie regułą jest, że ono się nie włąćza samodzielnie i nie mam na panelu między prędkościo- a obrotomierzem czasu. Temperaturę mam. Zanim zrobiłm osiowanie, nie miałem ani temp ani czasu. Teraz mam temp (przydatne zimą), nie mam czasu (jaz zwykle) i mam choinkę (troszkę za wcześnie na te lampki). A skoro mam choinkę to na zimę muszę zlikwidować bo nie będę mieć systemów wspomagających na zimnym.
Kurcze, a ja tu biegam po łączach, szukam, a tu lipa. Widać tylko examiner. No to trzeba będzie się do niego udać.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1567
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: rain » 07 wrz 2012, 15:19

Najgorsze jest to że u mnie wszystko działało cacy, tylko czasem EOL się pojawiał, a teraz mam non stop ;) Oznaka że nie masz czasu okazuje że dalej jest problem z komunikacją. Dlatego ja bym sugerował rozebrać konsole i wszystkie kabelki potraktować np płynem Konekt WL, i zobaczyć wtedy czy widzi centralkę. Ewentualnie masz problem z samym Connectem. A ponowne osiowanie i usuwanie go z listy urządzeń to tylko maskowanie ;)
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: jjash » 07 wrz 2012, 16:13

Tak, wiem. Mnie to irytuje do granic. Nie lubię jak mi coś nie działa tak jak to jest w oryginale. Musi być tak jak trzeba a nie jakieś maski. Wszak i tak nie chcę sprzedać auta. To ma być dla mnie komfort. Hm, kontaktem, piszesz, potraktować? No dobra, ale czy możesz mi napisać jak to zrobić? Przyznam, że nigdy tak nie czyniłem - nie było potrzeby, a przecież już trochę aut miałem. Jaki środek, jak traktować, gdzie psiknąć? Ogólnie na styki czy na każdy jakoś pojedynczo? Hm, zaraz mi ktoś przywali, że niedorozwinięty jestem, ale naprawdę nie miałem nigdy potrzeby stosowania takich preparatów.
Swoją drogą, siedzę w garażu, dłubię, słucham muzyki, a jeszcze obsługuję forum. Multiskiller!
Dziękuję za podpowiedzi. Doceniam.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1567
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: rain » 07 wrz 2012, 16:43

Płyn firmy CRC Industries. A nazwa dokładna to właśnie Kontakt WL. On czyści zaśniedziałe styki i sam wyparowuje. Tak w skrócie. Znajomy elektryk mi polecił do wszystkich połączeń elektrycznych a i poczytałem że wiele osób na necie też poleca ten płyn. Zobaczę czy da radę. Ja teraz w weekend rozbieram konsole i wszystko czyszczę a potem jadę na konfiguracje i zobaczę co z tego będzie. Mam nadzieje że pomoże.

A płyn psikać trzeba na wtyczki ogólnie, tak żeby ładnie wszystkie styki we wtyczce pokryć. Sam odparuje po kilku minutach.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: jjash » 07 wrz 2012, 17:01

OK. Dzięki. Muszę zapodać. Dam znać. A tymczasem składam to wszystko do kupy. Ale takiej miłozapachowej.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1567
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: rain » 05 lis 2012, 8:53

I jak tam? Udało się?
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: jjash » 05 lis 2012, 20:02

Złożyłem całość do kupy, ale przyczyna była gdzie indziej. Podczas osiowania proxi "odpiąłem" connecta. cholera wie dlaczego, ale go wycięło. A skoro go wycięło, nie widziało innych centralek. Przez to-to przebiega chyba jakaś "kolej transsyberysjka" i stąd moje problemy. Ale dodałem connecta i wszystko zniknęło. Żeby było ciekawiej, connect działał jak trzeba, tylko po prostu poza systemem.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1567
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: rain » 05 lis 2012, 22:14

jjash pisze:Złożyłem całość do kupy, ale przyczyna była gdzie indziej. Podczas osiowania proxi "odpiąłem" connecta. cholera wie dlaczego, ale go wycięło. A skoro go wycięło, nie widziało innych centralek. Przez to-to przebiega chyba jakaś "kolej transsyberysjka" i stąd moje problemy. Ale dodałem connecta i wszystko zniknęło. Żeby było ciekawiej, connect działał jak trzeba, tylko po prostu poza systemem.
Czyli to co u mnie. Ja już mam nowego Connecta, bo starego nie dało się dodać po usunięciu. Ale jeszcze nie byłem na osiowaniu, a sam nie mogę zrobić przez kijowy kabel jaki mam :(

Najpierw i tak alternator muszę naprawić :/
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: jjash » 06 lis 2012, 22:00

A gdzieżeś to, Czarny Rain, kupił tego connecta i wiela dałeś - mnie też to czeka. No, zakup!
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1567
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: rain » 07 lis 2012, 8:20

Na allegro wyszukałem za 600 zł. Od Faziego jak sie potem okazało ;) Ale był też za 400zł jeden ale spóźniłem się. Oczywiście używki. Ale ten od Faziego poza pogniecionym gniazdem od GPS i brakiem 2 śrubek w pełni sprawny.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - Sagem Power Steering

Post autor: jjash » 07 lis 2012, 10:28

No to muszę szukać. Bo mój działa ale, psia krew, poza systemem. Nie poobsługuję sobie z kierownicy, temperatury nie odczytam, czasu na choince. No nuda, Panie. Nuda. Ino mi EOL miga co bym nie zasnął za kółkiem.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”