Kappa - czujniki w pompie paliwa

Awatar użytkownika
bargaw3181
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4067
Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Kappa - czujniki w pompie paliwa

Post autor: bargaw3181 » 15 kwie 2010, 22:16

Witam Wszystkich. :D

Od bardzo długiego czasu, bezskutecznie próbowałem zlokalizować przyczynę dziwnych zachowań pracy silnika w mojej Lanci 2.4 TDS. :x Dzisiaj nastąpił przełom... : yesyes :

Jeżeli, ktoś z Was ma objawy podobne lub takie same jak moje... tzn.

Auto po nocy ( lub dłuższym przestoju ) odpala bez żadnych niepokojących objawów, silnik pracuję elegancko i nie ma żadnego problemu z przyśpieszeniem. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu silnik jednorazowo przegazowywuje się do 1500 obr/min po czym obroty wracają do normy, ale nie ma kompletnie przyśpieszenia...
Turbina pracuje, ale auto nie przyspiesza tak jak powinno. Rozpędzanie się nim to katorga i doprowadza do szaleństwa.

Drugi objaw to chwilowy spadek mocy, po wysprzęgleniu moc powraca i można znowu normalnie przyspieszyć... bardzo denerwujące...

U mnie było to spowodowane trzema czujnikami znajdującymi się w pompie paliwowej...
1- Czujnik Wyprzedzenia Wtrysku
2- Elektrozawór
3- Czujnik temperatury gazolu

Jeżeli macie podobne objawy to spróbujcie sprawdzić w tym kierunku... Może, komuś uda się w ten sposób znaleźć przyczynę i rozwiązać problem.

pozdrawiam ;)
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa-problem z silnikiem w końcu wyjaśniony

Post autor: volf » 17 kwie 2010, 21:47

Ale wymieniałeś te czujniki (można je kupić w rozsądnej cenie?) czy po prostu druga pompa?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
bargaw3181
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4067
Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Kappa-problem z silnikiem w końcu wyjaśniony

Post autor: bargaw3181 » 18 kwie 2010, 1:46

nie nie ... bez obawy nie ma tragedii czujniki kosztowały mnie w granicach kilkudziesięciu złotych ( 20-50zł szt.).
Bez żadnych problemów pompiarz dostał wszystko.
Co prawda nie wiem skąd je zamawiał, ale nie było żadnych problemów.
U mnie było o tyle dobrze, że nie było potrzeby regeneracji całej pompy dzięki czemu koszty bardzo się zmniejszyły co cieszy portfel :-P
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa-problem z silnikiem w końcu wyjaśniony

Post autor: volf » 18 kwie 2010, 21:52

Czyli nie jest tak tragicznie, pompa boscha to i części są, ale wyszło taniej niż druga (używka z allegro-400~500PLN)czy nie bardzo? . Jaki przebieg silnika, bo u mnie minęło 300kkm i żadnych problemów z pompą, jak na razie...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
bargaw3181
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4067
Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Kappa-problem z silnikiem w końcu wyjaśniony

Post autor: bargaw3181 » 19 kwie 2010, 22:13

przebieg pisze 330 000 ale myślę że spokojnie mogę dodać 150 000. :)
Na prawdę nie ma żadnej tragedii :)

Dla zainteresowanych:

Błąd który może pokazać się podczas diagnostyki : "Siłownik wyprzedzenia wtrysku" to NIE jest wtrysk sterujący jak twierdzi ogromna liczba ludzi ale jest to czujnik na pompie... odpowiadający za kąt wtrysku.

Z pewnością lepiej oddać pompę do dobrego pompiarza niż wywalić kasę na używkę. :)

pozdrawiam


Paweł Całka
Siewierz ul. Będzińska 15 <-- Gorąco polecam
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Kappa-problem z silnikiem w końcu wyjaśniony

Post autor: goldixll » 20 kwie 2010, 12:23

bargaw3181 pisze:przebieg pisze 330 000 ale myślę że spokojnie mogę dodać 150 000. :)
Na prawdę nie ma żadnej tragedii :)

Dla zainteresowanych:

Błąd który może pokazać się podczas diagnostyki : "Siłownik wyprzedzenia wtrysku" to NIE jest wtrysk sterujący jak twierdzi ogromna liczba ludzi ale jest to czujnik na pompie... odpowiadający za kąt wtrysku.

Z pewnością lepiej oddać pompę do dobrego pompiarza niż wywalić kasę na używkę. :)

pozdrawiam


Paweł Całka
Siewierz ul. Będzińska 15 <-- Gorąco polecam
Byłem dzisiaj u pompiarza (Bosch - Anioł) no i rozwiał moje wątpliwości. W/w przez ciebie czujniki padają ale w pompach przed 1996 rokiem. Ponoć na początku produkcji dawali trochę inne pompy niż później. Także w moim przypadku będzie pewnie trochę inaczej. Tak czy siak pełna diagnostyka za tydzień. (chociaż już pewne wątpliwości ma co do EGR i jego poprawnego działania) Zobaczymy na czym finalnie stanie.

Awatar użytkownika
bargaw3181
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4067
Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Kappa-problem z silnikiem w końcu wyjaśniony

Post autor: bargaw3181 » 20 kwie 2010, 12:30

Ja EGR mam zaślepiony :)
Bardzo możliwe, że w tych wcześniejszych rocznikach montowali troszkę inne pompy :) chyba nie było dwóch takich samych Kapp :-P
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”