Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp......

Lucas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 27 maja 2009, 7:42
Lokalizacja: Chełm

Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp......

Post autor: Lucas » 27 maja 2009, 8:00

Witam na forum od kilku dni jestem posiadaczem kappay 2.0 turbo 16v
i zaczęło sie....:( wskaźnik paliwa źle pokazuje ilość benzyny w zbiorniku, jak mozna to naprawić
, nie moge otworzyć również bagażnika ani z kluczuka ani z centralnego, oraz ma kilka wad w silniku : na gorze na pokrywie silnika wylatuje olej sprzedajacy powiedzial mi ze to jest wina uszczelki pod klawiatura i uszczelniaczy .. czy to prawda ? rano gdy odpalam silnik faluje nieraz potrafi zgasnac ale po kilku chwilach wchodzi na 1200 -1300 obrotow i tak utrzymuje caly czas obroty na lcd pisze motor-steueranlage defekt prosze o jakies porady dziekuje

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: KAPPA 2.0 TURBO 16V Wskaznik paliwa szwankuje itd itp..

Post autor: prezesjm » 27 maja 2009, 9:01

Witaj. Co do wskaźników to wiele razy już opisywaliśmy na forum sposoby naprawy. Generalnie są dwa miejsca - wskaźniki i źle kontaktujące kołeczki w nich oraz zły styk na wtyczce przy czujniku poziomu. Czujnik jest dostępny z bagażnika pod metalową pokrywką przy samej krawędzi oparcia siedzeń tylnych. Same czujniki niezmiernie rzadko ulegają awarii chyba że ktoś tam grzebał i zwyczajnie coś popsuł. W autach przed liftem osobno jest czujnik a osobno jest pompa paliwa. Czasem może też przełamać się ten kabelek przy wtyczce poziomowskazu, może dotykać przetarciem do klapki metalowej i też będą dziwne wskazania poziomu paliwa.
Komunikat motor stel... jest dość uniwersalnym komunikatem który mówi o uszkodzeniu sterowania silnikiem i właściwie bez diagnostyki zewnętrznym testerem nic więcej się nie dowiesz. Przyczyn falowania może być wiele, można sobie gdybać i wymieniać w ciemno aż się trafi lub próbować zdiagnozować silnik i zrobić co trzeba. Olej jak i inny płyn natrafiając na otwór będzie wypływał. Praw fizyki pan nie zmienisz. :D

Lucas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 27 maja 2009, 7:42
Lokalizacja: Chełm

Odp: KAPPA 2.0 TURBO 16V Wskaznik paliwa szwankuje itd itp..

Post autor: Lucas » 27 maja 2009, 9:18

dzięki za poradę z tym czujnikiem paliwa tylko nie moge dostac sie do bagaznika dzisiaj bede chyba próbował przewiercić wkładkę zamka , chyba ze jest inna mozliwosc dostania sie do bagaznika ,
ach czy jak przewierce wkladke zamka w bagazniku nic z tylu nie uszkodze zadnego mechanizmu ?

jeszcze jedno zapomnialem napisac mam problem z prawym kierunkowskazem nieraz dziala a potem przestaje, awaryjne swieca normalnie natomiast ten kierunek zachowuje sie dziwnie np. dziala dziala potem przestaje , zagasze samochod na 2h wsiadam i dziala i znowu dziala ....... czy to manetka od kierunkow uszkodzona czy jakies przekazniki badz bezpiecznik ?

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: KAPPA 2.0 TURBO 16V Wskaznik paliwa szwankuje itd itp..

Post autor: prezesjm » 27 maja 2009, 9:59

Trudno coś powiedzieć czy nie uszkodzisz przy wierceniu. Nie ma w tym miejscu nic superważnego ale kto wie. Ja na początek popróbowałbym wielokrotnie ponaciskać przycisk otwierania bagażnika i może za którymś razem otworzy się. Podczas gdy jedna osoba naciska przycisk , druga może np. wygiętą szprychą próbować poruszać wiązką przewodów do klapy. A nuż złapie i bagażnik się otworzy bez wiercenia. Awaria będzie pewnie albo w tej wiązce albo przekaźniku w bagażniku. Kierunkowskaz to pewnie wystarczy przelutować albo wymienić przerywacz .
Chyba strasznie tanio auto kupiłeś bo jak na początek same awarie a to źle wróży. Jeszcze silnik turbo :-?

Lucas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 27 maja 2009, 7:42
Lokalizacja: Chełm

Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..

Post autor: Lucas » 27 maja 2009, 10:35

kilkadziesiąt razy naciskałem na przycisk od otwierania klapy odglos w bagazniku slychac ze silniczek pracuje i nic próbowałem zeby inna osoba naciskala i tez nic kluczyk sie nie przekreca tak wiec tragedia. A co do tych wszystkich bezpieczników to gdzie je moge znalezc, przerywacz ,moze jakis schemacik prosiłbym .

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..

Post autor: prezesjm » 27 maja 2009, 11:06

Ale istotne czy podczas otwierania cyka tylko przekaźnik w bagażniku czy już coś w ryglu. Jeśli tylko przekaźnik to można popróbować z tym manewrem ze szprychą lub drutem. Ja raczej zwróciłbym się do szpeców od zamków niż łapał za wiertarkę. Albo otworzą albo wyłamią zamek, mniejsza szansa na szkody ale oczywiście jest to kosztowniejsza zabawa. Przerywacz od kierunków znajdziesz pod pokrywką przy lewym kolanie kierowcy. W Kappie jest dużo bezpieczników i przekaźników w różnych dziwnych miejscach ale o tym już na forum było wiele razy więc szukaj i czytaj.

Lucas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 27 maja 2009, 7:42
Lokalizacja: Chełm

Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..

Post autor: Lucas » 27 maja 2009, 11:49

do szpecow od zamka dzwonilem jak i do serwisu 24h otwieranie aut i zamkow domowych i nic nie poradza,powiedzieli ze tego typ auta nie otworzy sie :( TAK WIEC ZOSTAJE MI WIERTARKA :((

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3241
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..

Post autor: Marcin_D » 27 maja 2009, 12:00

Sranie w banie - to słabi ci szpece.
U nas w Radomiu na Okulickiego (mam do nich 500m) otwierają wszystko. Wiem bo z nimi gadałem - otwierali kiedyś bagażnik w Kappie bo gośc kluczyki w nim zatrzasnął, a z przycisku nie działało - nawet nie musieli rozwalać zamka.

Jak Ci na zamku nie zależy to nie baw sie wiertarką (bo tak szczerze to chyba nikt na forum nie wie co tak za tą wkładką jest) tylko zrób łamaka.
Najlepsza stara klamka - tylko nie taka lipa jak teraz z aluminium tylko musi być taka stalowa ze stalowym trzepieniem który wkłada się w zamek w drzwiach i z dugiej storny zakłada na niego klamkę wewnętrzną.
Szlifierka i ten trzpień szlifujesz na taka grubość żeby wlazła do wkładki, po wsadzeniu we wkładkę delikatnie dobić i dalej to myślę że jusz wiesz co. Zapadki we wkładce są z takich cienki blaszek i jak łamak będzie dobry to "nie ma bata" żeby jej nie złamać. Ewentulanie jak nie masz klamki to można z pręta stalowego zrobić.

Lucas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 27 maja 2009, 7:42
Lokalizacja: Chełm

Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..

Post autor: Lucas » 27 maja 2009, 12:10

ok zrobie klameczke i jak otworze to dam znac :)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11975
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..

Post autor: topcio » 27 maja 2009, 14:47

ktoś opisywał, że przez otwór w tylnej kanapie kilka razy stuknął w zamek i zaskoczył
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Lucas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 27 maja 2009, 7:42
Lokalizacja: Chełm

Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..

Post autor: Lucas » 28 maja 2009, 16:15

witam ponownie, zrobilem klameczke i nic zamek sie przelamal i dalej nie moge otworzyc bagaznika :(
probowalem od strony tylnich siedzen ale tam jest tylko maly otwor reszta to blacha !!!! teraz nie mam pojecia jak otworzyc, dziura po zamku i dalej nic, moze ktos podesle fotki jak wyglada zamek od strony bagaznika wszystkie ciegna itp. pzdr

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..

Post autor: stabraf » 28 maja 2009, 17:02

pod zamkiem na kluczyk:

Obrazek

trzeba by było pociągnąć tą mosiężną końcówkę względem czarnego pancerza o ile przez ten otwór po zamku to dostrzeżesz :roll:

Sam mechanizm zamka jest zabudowany:

Obrazek

Ewentualnie za pomocą jakiegoś przedłużenia ręki i latarki przez otwór w tylnej kanapie odkręcić te śruby na dole pod zaślepkami:

Obrazek

Wtedy powinno wyjść razem z zamkiem.
Ewentualnie spróbuj mocno szarpnąć za klapę-u mnie tak się otwiera : gafa :

Lucas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 27 maja 2009, 7:42
Lokalizacja: Chełm

Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..

Post autor: Lucas » 28 maja 2009, 20:26

dzieki za fotki jurto bede szukal owych ciegien

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3241
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..

Post autor: Marcin_D » 29 maja 2009, 15:05

Lucas pisze:witam ponownie, zrobilem klameczke i nic zamek sie przelamal i dalej nie moge otworzyc bagaznika :(
probowalem od strony tylnich siedzen ale tam jest tylko maly otwor reszta to blacha !!!! teraz nie mam pojecia jak otworzyc, dziura po zamku i dalej nic, moze ktos podesle fotki jak wyglada zamek od strony bagaznika wszystkie ciegna itp. pzdr
Jeśli złamał się zamek to powinna Ci wyleźć cała wkładka, a wtedy masz dostęp do mechanizmu którym ona obraca żeby otworzyć rygiel.

Lucas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 27 maja 2009, 7:42
Lokalizacja: Chełm

Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..

Post autor: Lucas » 29 maja 2009, 15:18

wkladka wyszla bez problemu tak jak mowisz zostal rygiel, tylko ze on sie krecil dookola i nic nie otwieral wiec go stuknalem mocniej i wpadl do srodka teraz jest dziura po zamku, dzisiaj sprobuje dostac sie od strony bagaznika przyspawam dlugi klucz i odkrece 2 sruby trzymajace zamek dolny , acha czy te sruby to na klucz 13 ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”