Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp......
Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp......
Witam na forum od kilku dni jestem posiadaczem kappay 2.0 turbo 16v
i zaczęło sie.... wskaźnik paliwa źle pokazuje ilość benzyny w zbiorniku, jak mozna to naprawić
, nie moge otworzyć również bagażnika ani z kluczuka ani z centralnego, oraz ma kilka wad w silniku : na gorze na pokrywie silnika wylatuje olej sprzedajacy powiedzial mi ze to jest wina uszczelki pod klawiatura i uszczelniaczy .. czy to prawda ? rano gdy odpalam silnik faluje nieraz potrafi zgasnac ale po kilku chwilach wchodzi na 1200 -1300 obrotow i tak utrzymuje caly czas obroty na lcd pisze motor-steueranlage defekt prosze o jakies porady dziekuje
i zaczęło sie.... wskaźnik paliwa źle pokazuje ilość benzyny w zbiorniku, jak mozna to naprawić
, nie moge otworzyć również bagażnika ani z kluczuka ani z centralnego, oraz ma kilka wad w silniku : na gorze na pokrywie silnika wylatuje olej sprzedajacy powiedzial mi ze to jest wina uszczelki pod klawiatura i uszczelniaczy .. czy to prawda ? rano gdy odpalam silnik faluje nieraz potrafi zgasnac ale po kilku chwilach wchodzi na 1200 -1300 obrotow i tak utrzymuje caly czas obroty na lcd pisze motor-steueranlage defekt prosze o jakies porady dziekuje
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Odp: KAPPA 2.0 TURBO 16V Wskaznik paliwa szwankuje itd itp..
Witaj. Co do wskaźników to wiele razy już opisywaliśmy na forum sposoby naprawy. Generalnie są dwa miejsca - wskaźniki i źle kontaktujące kołeczki w nich oraz zły styk na wtyczce przy czujniku poziomu. Czujnik jest dostępny z bagażnika pod metalową pokrywką przy samej krawędzi oparcia siedzeń tylnych. Same czujniki niezmiernie rzadko ulegają awarii chyba że ktoś tam grzebał i zwyczajnie coś popsuł. W autach przed liftem osobno jest czujnik a osobno jest pompa paliwa. Czasem może też przełamać się ten kabelek przy wtyczce poziomowskazu, może dotykać przetarciem do klapki metalowej i też będą dziwne wskazania poziomu paliwa.
Komunikat motor stel... jest dość uniwersalnym komunikatem który mówi o uszkodzeniu sterowania silnikiem i właściwie bez diagnostyki zewnętrznym testerem nic więcej się nie dowiesz. Przyczyn falowania może być wiele, można sobie gdybać i wymieniać w ciemno aż się trafi lub próbować zdiagnozować silnik i zrobić co trzeba. Olej jak i inny płyn natrafiając na otwór będzie wypływał. Praw fizyki pan nie zmienisz.
Komunikat motor stel... jest dość uniwersalnym komunikatem który mówi o uszkodzeniu sterowania silnikiem i właściwie bez diagnostyki zewnętrznym testerem nic więcej się nie dowiesz. Przyczyn falowania może być wiele, można sobie gdybać i wymieniać w ciemno aż się trafi lub próbować zdiagnozować silnik i zrobić co trzeba. Olej jak i inny płyn natrafiając na otwór będzie wypływał. Praw fizyki pan nie zmienisz.
Odp: KAPPA 2.0 TURBO 16V Wskaznik paliwa szwankuje itd itp..
dzięki za poradę z tym czujnikiem paliwa tylko nie moge dostac sie do bagaznika dzisiaj bede chyba próbował przewiercić wkładkę zamka , chyba ze jest inna mozliwosc dostania sie do bagaznika ,
ach czy jak przewierce wkladke zamka w bagazniku nic z tylu nie uszkodze zadnego mechanizmu ?
jeszcze jedno zapomnialem napisac mam problem z prawym kierunkowskazem nieraz dziala a potem przestaje, awaryjne swieca normalnie natomiast ten kierunek zachowuje sie dziwnie np. dziala dziala potem przestaje , zagasze samochod na 2h wsiadam i dziala i znowu dziala ....... czy to manetka od kierunkow uszkodzona czy jakies przekazniki badz bezpiecznik ?
ach czy jak przewierce wkladke zamka w bagazniku nic z tylu nie uszkodze zadnego mechanizmu ?
jeszcze jedno zapomnialem napisac mam problem z prawym kierunkowskazem nieraz dziala a potem przestaje, awaryjne swieca normalnie natomiast ten kierunek zachowuje sie dziwnie np. dziala dziala potem przestaje , zagasze samochod na 2h wsiadam i dziala i znowu dziala ....... czy to manetka od kierunkow uszkodzona czy jakies przekazniki badz bezpiecznik ?
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Odp: KAPPA 2.0 TURBO 16V Wskaznik paliwa szwankuje itd itp..
Trudno coś powiedzieć czy nie uszkodzisz przy wierceniu. Nie ma w tym miejscu nic superważnego ale kto wie. Ja na początek popróbowałbym wielokrotnie ponaciskać przycisk otwierania bagażnika i może za którymś razem otworzy się. Podczas gdy jedna osoba naciska przycisk , druga może np. wygiętą szprychą próbować poruszać wiązką przewodów do klapy. A nuż złapie i bagażnik się otworzy bez wiercenia. Awaria będzie pewnie albo w tej wiązce albo przekaźniku w bagażniku. Kierunkowskaz to pewnie wystarczy przelutować albo wymienić przerywacz .
Chyba strasznie tanio auto kupiłeś bo jak na początek same awarie a to źle wróży. Jeszcze silnik turbo
Chyba strasznie tanio auto kupiłeś bo jak na początek same awarie a to źle wróży. Jeszcze silnik turbo
Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..
kilkadziesiąt razy naciskałem na przycisk od otwierania klapy odglos w bagazniku slychac ze silniczek pracuje i nic próbowałem zeby inna osoba naciskala i tez nic kluczyk sie nie przekreca tak wiec tragedia. A co do tych wszystkich bezpieczników to gdzie je moge znalezc, przerywacz ,moze jakis schemacik prosiłbym .
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..
Ale istotne czy podczas otwierania cyka tylko przekaźnik w bagażniku czy już coś w ryglu. Jeśli tylko przekaźnik to można popróbować z tym manewrem ze szprychą lub drutem. Ja raczej zwróciłbym się do szpeców od zamków niż łapał za wiertarkę. Albo otworzą albo wyłamią zamek, mniejsza szansa na szkody ale oczywiście jest to kosztowniejsza zabawa. Przerywacz od kierunków znajdziesz pod pokrywką przy lewym kolanie kierowcy. W Kappie jest dużo bezpieczników i przekaźników w różnych dziwnych miejscach ale o tym już na forum było wiele razy więc szukaj i czytaj.
Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..
do szpecow od zamka dzwonilem jak i do serwisu 24h otwieranie aut i zamkow domowych i nic nie poradza,powiedzieli ze tego typ auta nie otworzy sie TAK WIEC ZOSTAJE MI WIERTARKA (
Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..
Sranie w banie - to słabi ci szpece.
U nas w Radomiu na Okulickiego (mam do nich 500m) otwierają wszystko. Wiem bo z nimi gadałem - otwierali kiedyś bagażnik w Kappie bo gośc kluczyki w nim zatrzasnął, a z przycisku nie działało - nawet nie musieli rozwalać zamka.
Jak Ci na zamku nie zależy to nie baw sie wiertarką (bo tak szczerze to chyba nikt na forum nie wie co tak za tą wkładką jest) tylko zrób łamaka.
Najlepsza stara klamka - tylko nie taka lipa jak teraz z aluminium tylko musi być taka stalowa ze stalowym trzepieniem który wkłada się w zamek w drzwiach i z dugiej storny zakłada na niego klamkę wewnętrzną.
Szlifierka i ten trzpień szlifujesz na taka grubość żeby wlazła do wkładki, po wsadzeniu we wkładkę delikatnie dobić i dalej to myślę że jusz wiesz co. Zapadki we wkładce są z takich cienki blaszek i jak łamak będzie dobry to "nie ma bata" żeby jej nie złamać. Ewentulanie jak nie masz klamki to można z pręta stalowego zrobić.
U nas w Radomiu na Okulickiego (mam do nich 500m) otwierają wszystko. Wiem bo z nimi gadałem - otwierali kiedyś bagażnik w Kappie bo gośc kluczyki w nim zatrzasnął, a z przycisku nie działało - nawet nie musieli rozwalać zamka.
Jak Ci na zamku nie zależy to nie baw sie wiertarką (bo tak szczerze to chyba nikt na forum nie wie co tak za tą wkładką jest) tylko zrób łamaka.
Najlepsza stara klamka - tylko nie taka lipa jak teraz z aluminium tylko musi być taka stalowa ze stalowym trzepieniem który wkłada się w zamek w drzwiach i z dugiej storny zakłada na niego klamkę wewnętrzną.
Szlifierka i ten trzpień szlifujesz na taka grubość żeby wlazła do wkładki, po wsadzeniu we wkładkę delikatnie dobić i dalej to myślę że jusz wiesz co. Zapadki we wkładce są z takich cienki blaszek i jak łamak będzie dobry to "nie ma bata" żeby jej nie złamać. Ewentulanie jak nie masz klamki to można z pręta stalowego zrobić.
Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..
ok zrobie klameczke i jak otworze to dam znac
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11975
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..
ktoś opisywał, że przez otwór w tylnej kanapie kilka razy stuknął w zamek i zaskoczył
Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..
witam ponownie, zrobilem klameczke i nic zamek sie przelamal i dalej nie moge otworzyc bagaznika
probowalem od strony tylnich siedzen ale tam jest tylko maly otwor reszta to blacha !!!! teraz nie mam pojecia jak otworzyc, dziura po zamku i dalej nic, moze ktos podesle fotki jak wyglada zamek od strony bagaznika wszystkie ciegna itp. pzdr
probowalem od strony tylnich siedzen ale tam jest tylko maly otwor reszta to blacha !!!! teraz nie mam pojecia jak otworzyc, dziura po zamku i dalej nic, moze ktos podesle fotki jak wyglada zamek od strony bagaznika wszystkie ciegna itp. pzdr
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..
pod zamkiem na kluczyk:
trzeba by było pociągnąć tą mosiężną końcówkę względem czarnego pancerza o ile przez ten otwór po zamku to dostrzeżesz
Sam mechanizm zamka jest zabudowany:
Ewentualnie za pomocą jakiegoś przedłużenia ręki i latarki przez otwór w tylnej kanapie odkręcić te śruby na dole pod zaślepkami:
Wtedy powinno wyjść razem z zamkiem.
Ewentualnie spróbuj mocno szarpnąć za klapę-u mnie tak się otwiera
trzeba by było pociągnąć tą mosiężną końcówkę względem czarnego pancerza o ile przez ten otwór po zamku to dostrzeżesz
Sam mechanizm zamka jest zabudowany:
Ewentualnie za pomocą jakiegoś przedłużenia ręki i latarki przez otwór w tylnej kanapie odkręcić te śruby na dole pod zaślepkami:
Wtedy powinno wyjść razem z zamkiem.
Ewentualnie spróbuj mocno szarpnąć za klapę-u mnie tak się otwiera
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..
dzieki za fotki jurto bede szukal owych ciegien
Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..
Jeśli złamał się zamek to powinna Ci wyleźć cała wkładka, a wtedy masz dostęp do mechanizmu którym ona obraca żeby otworzyć rygiel.Lucas pisze:witam ponownie, zrobilem klameczke i nic zamek sie przelamal i dalej nie moge otworzyc bagaznika
probowalem od strony tylnich siedzen ale tam jest tylko maly otwor reszta to blacha !!!! teraz nie mam pojecia jak otworzyc, dziura po zamku i dalej nic, moze ktos podesle fotki jak wyglada zamek od strony bagaznika wszystkie ciegna itp. pzdr
Odp: Kappa - Wskaznik paliwa szwankuje w 2.0 turbo itd itp..
wkladka wyszla bez problemu tak jak mowisz zostal rygiel, tylko ze on sie krecil dookola i nic nie otwieral wiec go stuknalem mocniej i wpadl do srodka teraz jest dziura po zamku, dzisiaj sprobuje dostac sie od strony bagaznika przyspawam dlugi klucz i odkrece 2 sruby trzymajace zamek dolny , acha czy te sruby to na klucz 13 ?