Kappa - Gaśnie 2,4 JTD

Carlsson
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 11 kwie 2009, 10:16

Kappa - Gaśnie 2,4 JTD

Post autor: Carlsson » 30 kwie 2009, 10:26

Witam Panowie czy ktoś miał kiedyś taką sytuacje ? podczas jazdy na niskich obrotach to jest np 4 bieg i 1300-1500 obr/min auto zwyczajnie gaśnie, zdarzało mi się to najpierw parę gdy długo stała na luzie i w przechyleniu tzn. z górki pod górkę , okazało się że to był syf w filtrze paliwa który zatykał dopływ, natomiast teraz podczas jazdy potrafi zgasnąć po czym wywala "ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE" na zmianę z "ENGINE OIL LEVEL SYSTEM FAILURE" po paru chwilach postoju odpala bez problemu. Nie spotkałem się jeszcze z tym żeby diesel gasł.
Lancia Kappa 2,4 JTD LS '99 sedan

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 287
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Odp: Kappa - Gaśnie 2,4 JTD

Post autor: laminiarz » 01 maja 2009, 16:39

Nie ma rzeczy niemożliwych.
sprawdź szczelność układu dolotowego paliwa - np jeżeli kilka razy odkręcałeś śrubę dolotu paliwa na pompie to zacznie ci zasysać powietrze po wyrobionym gwincie przy czym nie ma wtedy żadnych zewnętrznych objawów, wycieków etc... . U ciebie przyczyna może być inna, ale nie znam historii napraw

co do oleju - najpierw sprawdź czujnik poziomu oleju (tył silnika, wchodzi prosto do miski olejowej), no i oczywiście kable i wtyczki

Carlsson
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 11 kwie 2009, 10:16

Odp: Kappa - Gaśnie 2,4 JTD

Post autor: Carlsson » 01 maja 2009, 18:41

Dzięki za odpowiedz, niestety ja również nie znam historii napraw, a z tą wtyczką zobaczę gdyż cała miska wygląda jak pobojowisko muszę szukać całej bo moja jest klejona i cudowana,
Lancia Kappa 2,4 JTD LS '99 sedan

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 287
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Odp: Kappa - Gaśnie 2,4 JTD

Post autor: laminiarz » 03 maja 2009, 16:25

z wymianą michy nie wpuść się w maliny - przed zdjęciem michy trzeba wyjąć czujnik oleju bo inaczej się złamie a nowy to ok 200 netto, no i najważniejsze zdjąć michę nie problem , ale żeby założyć, trzeba unieść silnik ponad 20 cm nad belkę nośną , najlepiej przy zdjętej skrzyni biegów. Namęczyłem się z tym ch : cenzura : m , ale nie ma rzeczy niemożłiwych...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”