Kappa 2.0 20v - obroty

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa 2.0 20v - obroty

Post autor: wega » 17 maja 2008, 20:33

Powiedzcie mi proszę jakie macie wolne obroty na rozgrzanym silniku w Kappie 2.0 20V:

U mnie 300 wg. obrotomierza, czy tak jest prawidłowo?
Obrazek

dudekken

Kappa 2,0 20V + LPG, pytanie o obroty?

Post autor: dudekken » 17 maja 2008, 21:02

300 to zdecydowanie za mało, o ile dobrze pamiętam to instrukcja mówi o 800+-50. Poza tym przy 300 obrotach silnik by wogole nie pracował.

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa 2,0 20V + LPG, pytanie o obroty?

Post autor: wega » 17 maja 2008, 21:24

Wiem, że mało i dlatego pytam. Moze wskaźnik coś błednie wskazuje?
Obrazek

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Kappa 2,0 20V + LPG, pytanie o obroty?

Post autor: Artur G. » 17 maja 2008, 21:43

u mnie na lpg sekwencja Landi renzo jest 650-700 i odnosze wrażenie że ok. 100 za mało, ale póki co narazie jedzie i ciągnie bez zarzutów. Przy okazji pogadam z gazolikiem na ten tamat czy warto zwiekszać (trzeba podpinać sie pod komp) Na benzynie przy rozgrzanym nie wiem, noigdy nie zwracałem na to uwagi, ale na zimnym 1200 -1300 (przy ssaniu oczywiście).
ps. przy włączonej klimie (a prawie na okrągło jest u mnie włączona poza temperaturami blisko 0 i poniżej 0) i światłach jak schodzi z wysokich obrotów to potrafi sie przytkać do mniej jak 500 ale po sekundzie wraca do normy - ale to chyba normalne - tak miałem w Sierrce 2.0 GT DOHC.
ps.2 - uruchomienie/wyłączenie klimy +-50 obr. co też należałoby wziąć pod uwagę przy konkretnej regulacji
pozdrawiam Artur, kappa 2.0 96
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa 2,0 20V + LPG, pytanie o obroty?

Post autor: wega » 17 maja 2008, 21:52

U mnie zimą poniżej zera stopni pokazuje ok 1400-1500, w temp. powyżej zera stopni ok.1000-1100 a teraz przy temperaturach ok.20st. po zapaleniu autka ok.500-600obr. W miarę rozgrzewania schodzi do 300obr/min. Oczywiście te 300obr. również jest na gazie i tak było od "nowości"
Ostatnio zmieniony 17 maja 2008, 21:55 przez wega, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

marco
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1386
Rejestracja: 06 sie 2006, 0:00

Kappa 2,0 20V + LPG, pytanie o obroty?

Post autor: marco » 17 maja 2008, 21:53

...700 na etylinie i 700 na gazie ! : yesyes :
Tak niezmiennie od lat jest kolorowo, równo i pięknie. :wink:

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa 2,0 20V + LPG, pytanie o obroty?

Post autor: wega » 17 maja 2008, 22:13

To jeśli Mnie pokazuje 300obr/min to co może być nie tak?
Obrazek

Boorek

Kappa 2,0 20V + LPG, pytanie o obroty?

Post autor: Boorek » 17 maja 2008, 23:05

"wega" pisze:To jeśli Mnie pokazuje 300obr/min to co może być nie tak?
moze obrotomierz zepsuty? w sumie to chyba nawet V8 nie mają takich obrotów :roll: a jak silnik?? chodzi rowno pod dodaniu gazu wszystko jest OK?? nie świeci sie kontrolka od ładowania??

U mnie około 650-700 na gazie, czasem również spada do pięciuset i po chwili rośnie. Pozdrawiam

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa 2,0 20V + LPG, pytanie o obroty?

Post autor: wega » 18 maja 2008, 10:13

"Boorek" pisze:
"wega" pisze:To jeśli Mnie pokazuje 300obr/min to co może być nie tak?
moze obrotomierz zepsuty? w sumie to chyba nawet V8 nie mają takich obrotów :roll: a jak silnik?? chodzi rowno pod dodaniu gazu wszystko jest OK?? nie świeci sie kontrolka od ładowania??

U mnie około 650-700 na gazie, czasem również spada do pięciuset i po chwili rośnie. Pozdrawiam
Przecież nie piszę pomocy tylko ile wskazuje mój obrotomierz.

A który czujnik odpowiada za wskazania obrotomierza???
Obrazek

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Kappa 2,0 20V + LPG, pytanie o obroty?

Post autor: kretekpodnietek » 18 maja 2008, 10:39

sygnał do obrotomierza jest pobierany z układu zapłonowego, czyli jak już to czujnik położenia wału. a może ktoś kiedyś rozbierał licznik i źle wskazówke ustawił?

ale w sumie przy zapalaniu dobrze pokazuje. może w obrotomierzu padła jakaś część.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Kappa 2,0 20V + LPG, pytanie o obroty?

Post autor: mike_d » 18 maja 2008, 10:52

W info tech'u pisze ze ma miec 750 +- 50.

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa 2,0 20V + LPG, pytanie o obroty?

Post autor: wega » 18 maja 2008, 11:06

"mike_d" pisze:W info tech'u pisze ze ma miec 750 +- 50.
Wiem właśnie sprawdzałem w Info-Techu.
Powiedzcie mi który to czujnik położenia wału? Czy da się go jakoś pomierzyć? Może gazownik coś poprzestawiał w kompie?

Tak sobie myślę czy to właśnie on nie jest odpowiedzialny za moje problemy z odpaleniem auta i nierównymi obrotami na ssaniu, które sygnalizowałem w innym swoim poście.
Obrazek

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Kappa 2,0 20V + LPG, pytanie o obroty?

Post autor: kretekpodnietek » 18 maja 2008, 12:48

on jest przy kole pasowym, tam gdzie są ząbki na kole. a byłeś z nią moze na diagnostyce komputerowej? bo przy 300 obrotach to chyba tak rzuca silnikiem że coś.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa 2,0 20V + LPG, pytanie o obroty?

Post autor: wega » 18 maja 2008, 13:15

Właśnie że chodzi równiutko. Jeżdżę nim już rok i takie obroty były od początku.
Do kompa był wpinany jakieś 2 m-ce temu, zaraz po remoncie generalnym silnika. Żeby było śmieszniej wszystko było OK.

Obecnie wolne obroty trochę falują ale to w przedziale 300 +-50 obr.

Problem tkwi w trudnym rozruchu rano, nierówna praca silnika na ssaniu itd. (opisywałem to w którymś z postów). Nierówna praca silnika po odpaleniu miała miejsce również przed remontem silnika. Teraz jest trochę gorzej.
Może faktycznie zajrzeć do krokowca i spróbować go oczyścić?
Ostatnio zmieniony 19 maja 2008, 11:08 przez wega, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Kappa 2,0 20V + LPG, pytanie o obroty?

Post autor: kretekpodnietek » 18 maja 2008, 13:46

co do krokowca to może pomóc na nierówne obroty po odpaleniu. na zimno chodzi opornie, a jak sie rozgrzeje przepustnica to już jest lepiej.

jeżeli masz 2 generacje instalacji to krokowiec sie bardzo syfi tym błotem z gazu.

jeżeli chodzi równo to ja bym obstawiał na awarie obrotomierza.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”