Dedra - kontrolka ładowania
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Dedra - kontrolka ładowania
Witajcie,
Mam mały problem, który nie daje mi spac. Otóż kontrolka ładowania nie gaśnie mi sama po uruchomieniu silnika, tylko musze dodac gazu tak do 1500rpm i dopiero w tedy zgasnie i już się więcej nie zaświeci.
Dodam, że wymieniałem w alternatorze łożyska, regulator napięcia, mostek prostowniczy, pasek klinowy oraz wymieniłem jeden przewód biegnący od alternatora do akumulatora na nowy, wyczysciłem wszystko, przesmarowałem wazeliną i uzupełniłem poziom elektrolitu w aku. Zaobserwowałem jeszcze, że jak uruchomie silnik i świeci mi się ta kontrolka to światła świecą słabiej i czasami auto może zgasnąc zaraz po uruchomieniu.
Ktoś ma jeszcze jakieś porady?
Mam mały problem, który nie daje mi spac. Otóż kontrolka ładowania nie gaśnie mi sama po uruchomieniu silnika, tylko musze dodac gazu tak do 1500rpm i dopiero w tedy zgasnie i już się więcej nie zaświeci.
Dodam, że wymieniałem w alternatorze łożyska, regulator napięcia, mostek prostowniczy, pasek klinowy oraz wymieniłem jeden przewód biegnący od alternatora do akumulatora na nowy, wyczysciłem wszystko, przesmarowałem wazeliną i uzupełniłem poziom elektrolitu w aku. Zaobserwowałem jeszcze, że jak uruchomie silnik i świeci mi się ta kontrolka to światła świecą słabiej i czasami auto może zgasnąc zaraz po uruchomieniu.
Ktoś ma jeszcze jakieś porady?
Dedra - kontrolka ładowania
Winą za to obarczyłbym mostek diod wzbudzenia, nie wiem jaki masz alternator, różnie jest montowany w róznych alternatorach.
Na upartego można taki skonstruować z diod prostowniczych pięcio-amperowych i podpiąć do alternatora - też będzie działać, a koszta znikome.
Pozdrawiam.
Na upartego można taki skonstruować z diod prostowniczych pięcio-amperowych i podpiąć do alternatora - też będzie działać, a koszta znikome.
Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
Dedra - kontrolka ładowania
Ja mam dokładnie ten sam objaw . Zmieniałem nawet w międzyczasie alternator ( z 80A na 120A ) , ale objaw pozostał .
Uznałem , że "ten typ tak ma ", jeżdżę i się nie przejmuję - tym bardziej , że innych skutków ubocznych nie zaobserwowałem .
Uznałem , że "ten typ tak ma ", jeżdżę i się nie przejmuję - tym bardziej , że innych skutków ubocznych nie zaobserwowałem .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Dedra - kontrolka ładowania
Altek mam MM 65 amperowy. Jak byłem u elektryka z nim to powiedział, że diody są dobre
- december74
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 21 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: Grębów
Dedra - kontrolka ładowania
Witam!!
Słuchaj, nie masz się czym martwić, dedry tak mają. Mam to auto od prawie 3 lat i z początku też się przejmowałem tą kontrolką, pojechałem do jednego mądrego i po wszelakich pomiarach i oględzinach stwierdził że tak ma być. Alternator po odpaleniu auta trzeba wzbudzić do pracy, i tak jak napisałeś wystarczy podnieść mu obroty do 1500 i "żydek" gaśnie. Nic z tym nie rób tylko się ciesz z jazdy.
Szerokiej drogi i płytkich rowów!!!
Słuchaj, nie masz się czym martwić, dedry tak mają. Mam to auto od prawie 3 lat i z początku też się przejmowałem tą kontrolką, pojechałem do jednego mądrego i po wszelakich pomiarach i oględzinach stwierdził że tak ma być. Alternator po odpaleniu auta trzeba wzbudzić do pracy, i tak jak napisałeś wystarczy podnieść mu obroty do 1500 i "żydek" gaśnie. Nic z tym nie rób tylko się ciesz z jazdy.
Szerokiej drogi i płytkich rowów!!!
Lancia Dedra 1.9 TDS-kombi (1996rok)
Dedra - kontrolka ładowania
Dużym błędem jest twierdzenie, że trzeba wzbudzić alternator podniesieniem obrotów do 1500.
Dedra wcale tak nie ma, nawet poczciwy 126p tak nie miał, a każdy tak gadał...
Pomyślcie! Jeśli alternator został sprawdzony i jest w 100% sprawny to może ma zbyt małe kółko pasowe, które nie jest oryginalne - macie pewność, że ktoś tego alternatora nie wymienił przed Wami?
Może też to yć wina zestarzałych uzwojeń - starzeją się jak wszystko, a najgorsze w tym wszystkim jest to, że mało który elektryk patrzy na blachy ferromagnetyczne w alternatorze. Jeśli mają ślady korozji, rozwarstwień to magnetyzm spada zastraszająco, może mieć różne objawy m. in. takie jak opisujecie.
Pozdrawiam.
Dedra wcale tak nie ma, nawet poczciwy 126p tak nie miał, a każdy tak gadał...
Pomyślcie! Jeśli alternator został sprawdzony i jest w 100% sprawny to może ma zbyt małe kółko pasowe, które nie jest oryginalne - macie pewność, że ktoś tego alternatora nie wymienił przed Wami?
Może też to yć wina zestarzałych uzwojeń - starzeją się jak wszystko, a najgorsze w tym wszystkim jest to, że mało który elektryk patrzy na blachy ferromagnetyczne w alternatorze. Jeśli mają ślady korozji, rozwarstwień to magnetyzm spada zastraszająco, może mieć różne objawy m. in. takie jak opisujecie.
Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: magOmichVE
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Dedra - kontrolka ładowania
Panowie a jakie macie pozakładane zarówki w piktogramie ładowania 2.0W,1,5W czy 1,2W?
Dedra - kontrolka ładowania
Dedra nie ma, Kappa też nie, 126p też nie miał, ale Audi 80 przed B3 miało tak, żę trzeba było wzbudzać alternator - tylko tam wzbudzenie było przy 1150obr/min."bassman" pisze:Dużym błędem jest twierdzenie, że trzeba wzbudzić alternator podniesieniem obrotów do 1500.
Dedra wcale tak nie ma, nawet poczciwy 126p tak nie miał, a każdy tak gadał...
Pozdrawiam.
Koleżka takie miał i ciągle kleliśmy na ten wskaźnik, dopiero gość który się znał na audicach powiedział mu, że tak jest i nic na to nie poradzi, bo to jest fabryczny "pomysł" - niemiaszki nie mieli chyba nic do roboty to głupotę wymyślili.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Dedra - kontrolka ładowania
Alternator jest orginalny, koło pasowe też. Mam pewnośc bo był rozbierany po raz pierwszy dopiero pół roku temu przez mnie samego No i 11 lat auto miał mój ojciec, a nigdy nic z nim nie robił.
Pasek mam DAYCO. Jak sprawdziłem ile mam naładowany aku po wyłączeniu silnika to wyszło ok. 12,30V, a na włączonym silniku nigdy ładowanie nie przekroczyło 14,5V.
Przed naprawą altka kontrolka gasła sama bez dodania gazu przy ok. 1100 obr/min. Później to stopniowo rosło aż nie gasła wcale i trzeba było wymienic pare rzeczy.
Żarówki w piktogramach mam wszędzie 1.2Wat.
Pasek mam DAYCO. Jak sprawdziłem ile mam naładowany aku po wyłączeniu silnika to wyszło ok. 12,30V, a na włączonym silniku nigdy ładowanie nie przekroczyło 14,5V.
Przed naprawą altka kontrolka gasła sama bez dodania gazu przy ok. 1100 obr/min. Później to stopniowo rosło aż nie gasła wcale i trzeba było wymienic pare rzeczy.
Żarówki w piktogramach mam wszędzie 1.2Wat.
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: magOmichVE
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Dedra - kontrolka ładowania
Znów to mam rozbierac Przy następnej okazji zobacze. Narazie jeździ."lancia1969" pisze:Aro załóż żarówke 2W i zobacz co się dzieje .
Dedra - kontrolka ładowania
witam.
mam pytanie odnosnie tego tematu, wiem, ze gdzies to bylo juz pisane o tym, ale w opcji szukaj gdy wlaczam strone to wyskakuje mi jakis blad i nic sie nie dzieje.
a wiec szybko i na temat. przy wylaczonym silniku mam na akumulatorze 11,35 okolo. gdy odpale silnik i go przegazuje to podnosi mi sie do 12,65 a gdy zapale swiatla i cos tam jeszcze to zaczyna spadac. co mam nie tak?! alternator mi padl czy moze cos innego? co powinienem sprawdzic?
dodam ze mam akumulator dosc duzy bo 600 cos Ah ale nie znam dokladnych danych. jak zjrze to dopisze jego parametry.
mam pytanie odnosnie tego tematu, wiem, ze gdzies to bylo juz pisane o tym, ale w opcji szukaj gdy wlaczam strone to wyskakuje mi jakis blad i nic sie nie dzieje.
a wiec szybko i na temat. przy wylaczonym silniku mam na akumulatorze 11,35 okolo. gdy odpale silnik i go przegazuje to podnosi mi sie do 12,65 a gdy zapale swiatla i cos tam jeszcze to zaczyna spadac. co mam nie tak?! alternator mi padl czy moze cos innego? co powinienem sprawdzic?
dodam ze mam akumulator dosc duzy bo 600 cos Ah ale nie znam dokladnych danych. jak zjrze to dopisze jego parametry.
Re: Dedra - kontrolka ładowania
Akumulator ma walniętą jedną celę i nie ma pełnego napięcia oraz wydajności. Aku do wymiany.trk0 pisze:witam.
mam pytanie odnosnie tego tematu, wiem, ze gdzies to bylo juz pisane o tym, ale w opcji szukaj gdy wlaczam strone to wyskakuje mi jakis blad i nic sie nie dzieje.
a wiec szybko i na temat. przy wylaczonym silniku mam na akumulatorze 11,35 okolo. gdy odpale silnik i go przegazuje to podnosi mi sie do 12,65 a gdy zapale swiatla i cos tam jeszcze to zaczyna spadac. co mam nie tak?! alternator mi padl czy moze cos innego? co powinienem sprawdzic?
dodam ze mam akumulator dosc duzy bo 600 cos Ah ale nie znam dokladnych danych. jak zjrze to dopisze jego parametry.
A przy okazji podpinam się pod temat...
Zauważyłem, że nie świeci mi kontrolka ładowania w ogóle i ładowania też nie ma. Napięcie niskie - poniżej 11V na pracującym silniku.
Już miałem się za to zabierać, gdy podczas jazdy ładowanie powróciło. Przy następnym odpalaniu (ciepłego silnika) kontrolka się świeciła tak jak to jest normalnie. Po odpaleniu ładowanie ok.
Po nocnym postoju znów kontrolka nie świeci i nie ma ładowania.
Czy ktoś miał podobny problem? Regulator napięcia? Diody?
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Dedra - kontrolka ładowania
Ja miałem identyczny problem. Jak kupiłem Theme miała świeżo regenerowany alternator. Winny okazał si chiński regulator.
Ale przyczyną mogą być też kończące albo zawieszające sie szczotki.
Ale przyczyną mogą być też kończące albo zawieszające sie szczotki.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
Re: Dedra - kontrolka ładowania
Jak wyżej napisano plus sprawdzenie pierścieni ślizgowych, jeśli są dość mocno wytarte i mają głębokie żłobki to wymiana szczotek nie zawsze pomaga.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.