Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD
: 05 kwie 2018, 6:57
Witam, jak do tej pory byłem szczęśliwym posiadaczem Thesis z silnikiem 3.2 i automatyczna skrzynią biegów, która jak do tej pory spisywala się bez jakichkolwiek problemów. Żadnych szarpniec, stuków ani nic.
Sytuacja wydarzyła się kilka dni temu, autem przyjechałem do pracy bez problemu a po, następujące niespodzianki:
- na desce rozdzielczej wyskoczył błąd ESP, przy wyrzuceniu na wsteczny skrzynia wyczuwalnie szarpnie.
Po podłączeniu MESa następujące bledy:
C1101 - błąd w łączności CAN
P1723 i p1724 - Dane CAN z układu hamulcowego
P1714 - moment obr. silnika (z CAN)
Dodatkowo przy sprawdzaniu MESem układu ABS dodatkowo pojawia się na desce błąd ABS i EBD z komunikatem "Switch off engine".
Zauważyłem też że święci się cały czas kontrolka ASR Ale guzik reaguje on/off oraz gdy odpalam silnik wskazówka paliwa opada na minimum i mruga rezerwa.
Auto odpala, chodzi normalnie, skrzynia zmienia biegi.
Panowie ratujcie co to może być?
Z podjętych działań to sprawdzone wszystkie bezpieczniki, podejrzane wymienione na nowe, reszta psiknieta Kontaktem. Jakieś wskazówki co to może być i gdzie szukać winowajcy problemów?
Akumulator wariuje? Centralka ABS na pompie do wymiany?
Sytuacja wydarzyła się kilka dni temu, autem przyjechałem do pracy bez problemu a po, następujące niespodzianki:
- na desce rozdzielczej wyskoczył błąd ESP, przy wyrzuceniu na wsteczny skrzynia wyczuwalnie szarpnie.
Po podłączeniu MESa następujące bledy:
C1101 - błąd w łączności CAN
P1723 i p1724 - Dane CAN z układu hamulcowego
P1714 - moment obr. silnika (z CAN)
Dodatkowo przy sprawdzaniu MESem układu ABS dodatkowo pojawia się na desce błąd ABS i EBD z komunikatem "Switch off engine".
Zauważyłem też że święci się cały czas kontrolka ASR Ale guzik reaguje on/off oraz gdy odpalam silnik wskazówka paliwa opada na minimum i mruga rezerwa.
Auto odpala, chodzi normalnie, skrzynia zmienia biegi.
Panowie ratujcie co to może być?
Z podjętych działań to sprawdzone wszystkie bezpieczniki, podejrzane wymienione na nowe, reszta psiknieta Kontaktem. Jakieś wskazówki co to może być i gdzie szukać winowajcy problemów?
Akumulator wariuje? Centralka ABS na pompie do wymiany?