Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 18 lis 2018, 0:47

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 05 kwie 2018, 6:57 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 17 sie 2016, 22:26
Posty: 27
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Gniezno
Witam, jak do tej pory byłem szczęśliwym posiadaczem Thesis z silnikiem 3.2 i automatyczna skrzynią biegów, która jak do tej pory spisywala się bez jakichkolwiek problemów. Żadnych szarpniec, stuków ani nic.
Sytuacja wydarzyła się kilka dni temu, autem przyjechałem do pracy bez problemu a po, następujące niespodzianki:
- na desce rozdzielczej wyskoczył błąd ESP, przy wyrzuceniu na wsteczny skrzynia wyczuwalnie szarpnie.
Po podłączeniu MESa następujące bledy:
C1101 - błąd w łączności CAN
P1723 i p1724 - Dane CAN z układu hamulcowego
P1714 - moment obr. silnika (z CAN)
Dodatkowo przy sprawdzaniu MESem układu ABS dodatkowo pojawia się na desce błąd ABS i EBD z komunikatem "Switch off engine".
Zauważyłem też że święci się cały czas kontrolka ASR Ale guzik reaguje on/off oraz gdy odpalam silnik wskazówka paliwa opada na minimum i mruga rezerwa.

Auto odpala, chodzi normalnie, skrzynia zmienia biegi.
Panowie ratujcie co to może być?
Z podjętych działań to sprawdzone wszystkie bezpieczniki, podejrzane wymienione na nowe, reszta psiknieta Kontaktem. Jakieś wskazówki co to może być i gdzie szukać winowajcy problemów?
Akumulator wariuje? Centralka ABS na pompie do wymiany?


Na górę
PostDodany: 05 kwie 2018, 8:15 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1504
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Sprawdź kostki przy pompie abs. Miałem podobne błędy w ecu silnika jak piny nie łączyły. I masy posprawdzaj. Oraz wtyczki przy ecu silnika i ecu skrzyni biegów. Popatrz czy piny nie są zaśniedziałe czyli zielone.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 05 kwie 2018, 8:59 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 17 sie 2016, 22:26
Posty: 27
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Gniezno
Kostki w ECU silnika, wyczyszczone sprężonym powietrzem i Kontaktem. ECU skrzyni biegów (pod nogami pasażera? ) tez wyczyszczone. Masy na lewym kielichu też odkrecone, wyczyszczone i skręcone. Gdzie jeszcze mas mogę szukać?
Dzisiaj jeszcze spróbuje inny akumulator podłączyć bo ten już z 3 lata będzie miał.


Na górę
PostDodany: 05 kwie 2018, 9:50 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1504
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Sterownik ABS. Od strony kierowcy. Na pompie ABS jest wtyczka. I ona lubi sie poluzować.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 05 kwie 2018, 19:33 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 17 sie 2016, 22:26
Posty: 27
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Gniezno
Akumulator wyciągnięty do ładowania. Podpięty inny (żyleta) i nic. Auto odpaliło Ale pojawiły się te same błędy.
Kostka na pompie hamulcowe też przeczyszczona powietrzem i kontaktem i nadal nic :(


Na górę
PostDodany: 17 kwie 2018, 8:11 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 20 gru 2010, 13:17
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
nie przejmuj się...
moja wywaliła błąd silnika, dostała po garach - ale tak opór... bo mnie cierpliwości zabrakło...
i.. efkt:

kontrola ABS, ESP, ESR, EPB.. nie działa licznik, nie działa abs, asr...

podpinam się kompem i nic..
poza wypadnięciami zapłonu i problemem z zimną sondą....

CAŁKOWITY BRAK BŁĘDÓW...
jakieś pomysły ?

_________________
Lancia Thesis 2.0 TS Executive 2003 --- LPG --- bo zbieram na udoskonalanie :P
Lancia Trevi 2.0 I.E. ----- 1982/3 -----

Kia Shuma 1.5 LPG - 2000 (od 15 lat, przejechałem ponad 250k) - skazana na dożywocie

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Opel Astra H Classic 1.5 2012, Dodge Journey SXT 1.9 AS 2011
Honda Civic Type S 1.8 SQ 2008, Hyundai Coupe Tiburon 2.0 2004/5
Saab '93 (900) 2.0 ST LPG 2000, - KIA -
Lancia Trevi 2.0 VX 1982 & Lancia Trevi 2.0 I.E. 1983
Fiat 126p 600cm Abarth 1978


Na górę
PostDodany: 17 kwie 2018, 8:12 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 20 gru 2010, 13:17
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
ps .. zapomniałem 2.0 turbo... executive

_________________
Lancia Thesis 2.0 TS Executive 2003 --- LPG --- bo zbieram na udoskonalanie :P
Lancia Trevi 2.0 I.E. ----- 1982/3 -----

Kia Shuma 1.5 LPG - 2000 (od 15 lat, przejechałem ponad 250k) - skazana na dożywocie

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Opel Astra H Classic 1.5 2012, Dodge Journey SXT 1.9 AS 2011
Honda Civic Type S 1.8 SQ 2008, Hyundai Coupe Tiburon 2.0 2004/5
Saab '93 (900) 2.0 ST LPG 2000, - KIA -
Lancia Trevi 2.0 VX 1982 & Lancia Trevi 2.0 I.E. 1983
Fiat 126p 600cm Abarth 1978


Na górę
PostDodany: 17 kwie 2018, 9:05 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1504
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Kostka od sterownika abs. Lub sam sterownik abs. Spróbuj przypisać konfiguracje ABS programem alfa obd.W mojej był inny body computer założony i był ten sam cyrk. Ewentualnie kabelki lecą w kulki.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 17 kwie 2018, 9:31 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 20 gru 2010, 13:17
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
no jak mi w warsztacie body nie podprowadzili to ... jest oryginal

_________________
Lancia Thesis 2.0 TS Executive 2003 --- LPG --- bo zbieram na udoskonalanie :P
Lancia Trevi 2.0 I.E. ----- 1982/3 -----

Kia Shuma 1.5 LPG - 2000 (od 15 lat, przejechałem ponad 250k) - skazana na dożywocie

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Opel Astra H Classic 1.5 2012, Dodge Journey SXT 1.9 AS 2011
Honda Civic Type S 1.8 SQ 2008, Hyundai Coupe Tiburon 2.0 2004/5
Saab '93 (900) 2.0 ST LPG 2000, - KIA -
Lancia Trevi 2.0 VX 1982 & Lancia Trevi 2.0 I.E. 1983
Fiat 126p 600cm Abarth 1978


Na górę
PostDodany: 18 kwie 2018, 4:47 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Posty: 410
Lokalizacja: Wrocław
Sprawdz sterownik hamulca ręcznego- potrafi zaśniedzieć w środku.

_________________
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898


Na górę
PostDodany: 05 maja 2018, 18:55 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Posty: 9
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń
I jak tam koledzy? Problem rozwiązany. 2 dni temu dopadł mnie ten sam problem, tyle że w 3.0 w automacie.

Niemiła niespodzianka zdarzyła się w momencie wyprzedzania (na szczęście było to na banie i dało się bezpiecznie schować), Lancia szła do oporu i w momencie zmiany biegu było szarpnięcie takie dosyć konkretne, błędy jak wyżej (wszystko powiązane z układem hamulcowo anty poślizgowym) i blokada skrzyni na 3cim biegu.

Na szczęście przezornie wziąłem ze sobą kompa i diagnostykę, poczyściłem błędy i wio. Na drugi dzień to samo, podobna procedura i już do końca udało mi się wrócić do domu. Dnia 3ciego (czyli dzisiaj) auto ledwo wyjechało z garażu, kupa dymu z nieprzepalonej beny i kij stoi. Doszły błędy wtrysku benzyny na 3cim cylindrze i błąd przepustnicy.

Wymieniłem przepustnice, podmieniałem kompa ABS (wróciłem finalnie do pierwotnego kompa) i wymieniłem zawór od oparów benzyny (akurat miałem pod ręką to co mi tam, wymieniłem : zawstydzony : ), przetrzepałem wszystkie możliwe wtyczki i na chwilę obecną problemy ustały (zobaczymy, czy dojadę do domu ;) )

Na anglojęzycznym forum wyczytałem jeszcze, że za błąd który mi się objawił (C1101) może odpowiadać słaba masa, lub w ogóle słaby kontakt na wtyczce pompy paliwowej (oczywiście to też sprawdziłem), która z braku odpowiedniego zasilania daje zbyt małe ciśnienie na listwę wtryskową, co generuje błąd silnika i przejście w tryb awaryjny (o dziwo wszystkie błędy w ukł. hamulcowym dotyczyły ECU silnika).

Ciekawi mnie, czy przez ten czas udało się Wam rozwiązać ten w sumie wykluczający z użytku samochód problem.

Pozdrawiam serdecznie KK.


P.S.
No i dojechałem, jednak problem pozostał, po ostrym wstawieniu wyskakuje błąd silnika i zaraz za nim błąd ESP i całej reszty. Jednak po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu (bez kasowania błędu ECU) skrzynia wraca do normalnego trybu pracy i ESP działa 8-O Po kolejnym wstawianiu, ale już z błędem silnika na desce skrzynia działa prawidłowo.

Jutro kolejny dzień obserwacji.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl