Thesis 2.4 JTD - problem z instalacją elektryczną/błędy
Thesis 2.4 JTD - problem z instalacją elektryczną/błędy
W skrócie historia:
- Podłączyłem ELM327; grzebałem w parametrach, które można oglądać; włączałem też niektóre testy - zasadniczo mało inwazyjne - typu włączenie różnych lampek, blokada zamka drzwi, itp.
- Włączyłem w MES: Body -> Body Computer Marelli -> Actuators -> Aux. relay
- Zamigały mi lampki przy zegarach, potem przygasły
- Zaczęło wywalać błędy, chyba wszystkie po kolei jakie mogło (skyhook, epb, xenony, variosteer, airbag, ...) - wcześniej miałem tylko błąd świec żarowych
- Uznałem, że pewnie ma przypadkiem za mało prądu i jak odpalę silnik to się poprawi
- Po przekręceniu kluczyka w AVV wszystko zgasło na ciemno i głucho
- Nie działa prąd w ogóle. Aku jest nowy i naładowany
Auto mam w strzeżonym garażu, więc sobie dałem na razie spokój, ale muszę to jakoś ogarnąć.
Pewnie jakiś główny bezpiecznik czy przekaźnik strzelił, ale nie wiem jak szukać.
Koledzy, pomocy. Pomysły, sugestie?
- Podłączyłem ELM327; grzebałem w parametrach, które można oglądać; włączałem też niektóre testy - zasadniczo mało inwazyjne - typu włączenie różnych lampek, blokada zamka drzwi, itp.
- Włączyłem w MES: Body -> Body Computer Marelli -> Actuators -> Aux. relay
- Zamigały mi lampki przy zegarach, potem przygasły
- Zaczęło wywalać błędy, chyba wszystkie po kolei jakie mogło (skyhook, epb, xenony, variosteer, airbag, ...) - wcześniej miałem tylko błąd świec żarowych
- Uznałem, że pewnie ma przypadkiem za mało prądu i jak odpalę silnik to się poprawi
- Po przekręceniu kluczyka w AVV wszystko zgasło na ciemno i głucho
- Nie działa prąd w ogóle. Aku jest nowy i naładowany
Auto mam w strzeżonym garażu, więc sobie dałem na razie spokój, ale muszę to jakoś ogarnąć.
Pewnie jakiś główny bezpiecznik czy przekaźnik strzelił, ale nie wiem jak szukać.
Koledzy, pomocy. Pomysły, sugestie?
Ostatnio zmieniony 21 cze 2015, 12:28 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Re: Zepsułem Thesis :(
A tradycyjnie odłącz aku na noc. Rano podłącz i zobaczymy.
Masz płytkę navi?
Masz płytkę navi?
Re: Zepsułem Thesis :(
Mam płytkę.
Spróbuję odłączyć rano i zobaczymy, teraz do garażu daleko.
Spróbuję odłączyć rano i zobaczymy, teraz do garażu daleko.
Re: Zepsułem Thesis :(
Szansa, że wszystko wróci do normy ? 50/50. Płytka się przyda, aby się czas i data zatwierdziły, po utracie zasilania.
Powodzenia.
Powodzenia.
Re: Zepsułem Thesis :(
Rozpiąłem aku. Trochę niepokojące jest, że miernik pokazuje <1V między zaciskami, a z kolei prąd >1A.
Nie widać też zielonego w okienku statusu. Tak jakby przez noc się wyładował do zera zupełnie.
Nie widać też zielonego w okienku statusu. Tak jakby przez noc się wyładował do zera zupełnie.
Re: Zepsułem Thesis :(
Ja Ci powiem że w kalibracji nie ma AUX relay, jest tylko w testach.
I zapewne zrobiłeś testy, nie wiem co on zwiera ale obstawiam że załatwiło akumulator.
I zapewne zrobiłeś testy, nie wiem co on zwiera ale obstawiam że załatwiło akumulator.
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Zepsułem Thesis :(
Nie rozumiem, mierząc na zaciskach na podłączonym akumulatorze masz poniżej 1V ? A mierząc szeregowo pobór powyżej 1A ?
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Zepsułem Thesis :(
Testujesz auto na samym zapłonie?. Jak długo się bawiłeś?.
Nr. telef. 501259455
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Zepsułem Thesis :(
Może padł Ci całkiem akumulator, weź wyjmij go, podłącz pod prostownik, naładuj na nowo i zobaczysz co będzie.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
Re: Zepsułem Thesis :(
To żaden wyczynlaly2000 pisze: Zepsułem Thesis
Serdecznie pozdrawiam.
MaXserwis - najlepszy wśród warsztatów
Jest: plastik Mondeo MKV 2.0 D '20 + Megane IFL cabrio '99 + Mercedes W123 200D '83 + Mercedes 124 CE '90 + Fiat 126p FL '90 + BMW 540i Touring...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V...
Jest: plastik Mondeo MKV 2.0 D '20 + Megane IFL cabrio '99 + Mercedes W123 200D '83 + Mercedes 124 CE '90 + Fiat 126p FL '90 + BMW 540i Touring...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V...
Re: Zepsułem Thesis :(
@bronx: Tak, w testach. Też podejrzewam, że to był problem, ale rozważam również zbieg okoliczności, żeby nie zablokować się w ślepej uliczce.
@Lukasz_TG: tak właśnie było rano.
@belial666: Na samym zapłonie, jakieś 20 minut. Przy czym nie był to pierwszy raz na taką zabawę. Zwykle trochę aku dostawał przy tym, no ale bez przesady.
Update:
Odpiąłem rano (-) i przed chwilą sprawdziłem znów miernikiem co tam się dzieje.
- napięcie ok. 10V
- pomiar prądu szeregowo przekracza 20A (miernik poza zakres), po czym spada powoli, ale nie czekałem gdzie się ustabilizuje bo trochę się to grzeje...
- po kilkunastosekundowym teście napięcie spadło do 8V, prąd był na poziomie kilkunastu A
Wniosek 1: aku rozładowany, choć raczej sprawny. Mógł dostać przez noc w tyłek, albo wcześniej już coś go męczyło.
Z drugiej strony - byłem po dwóch długich trasach i po kilku dniach stania w garażu nie było żadnych niepokojących objawów, napięcie stabilne, dopiero później wtopa.
Następne kroki:
- aku pod prostownik na noc
- zdjęcie bezpieczników, test czy wszystkie ok i wsadzanie po sztuce, żeby sprawdzić który obwód zwiększa pobór prądu
Pytania/prośby:
- Wiecie może, ile powinien pobierać samochód 'stacjonarnie', tj. bez kluczyka na postoju, z rozbrojonym alarmem?
- Jeśli są jakieś piki, typu np. praca pompy paliwa po otwarciu drzwi kierowcy, oświetlenie wnętrza/drzwi, itp. rzeczy, to ile to mniej więcej trwa?
- Jeśli jest na sali jakiś ryzykant, to chętnie dowiedziałbym się, czy ten test "Aux. relay" zawsze tak działa
Dzięki za rady, stay tuned
@Lukasz_TG: tak właśnie było rano.
@belial666: Na samym zapłonie, jakieś 20 minut. Przy czym nie był to pierwszy raz na taką zabawę. Zwykle trochę aku dostawał przy tym, no ale bez przesady.
Update:
Odpiąłem rano (-) i przed chwilą sprawdziłem znów miernikiem co tam się dzieje.
- napięcie ok. 10V
- pomiar prądu szeregowo przekracza 20A (miernik poza zakres), po czym spada powoli, ale nie czekałem gdzie się ustabilizuje bo trochę się to grzeje...
- po kilkunastosekundowym teście napięcie spadło do 8V, prąd był na poziomie kilkunastu A
Wniosek 1: aku rozładowany, choć raczej sprawny. Mógł dostać przez noc w tyłek, albo wcześniej już coś go męczyło.
Z drugiej strony - byłem po dwóch długich trasach i po kilku dniach stania w garażu nie było żadnych niepokojących objawów, napięcie stabilne, dopiero później wtopa.
Następne kroki:
- aku pod prostownik na noc
- zdjęcie bezpieczników, test czy wszystkie ok i wsadzanie po sztuce, żeby sprawdzić który obwód zwiększa pobór prądu
Pytania/prośby:
- Wiecie może, ile powinien pobierać samochód 'stacjonarnie', tj. bez kluczyka na postoju, z rozbrojonym alarmem?
- Jeśli są jakieś piki, typu np. praca pompy paliwa po otwarciu drzwi kierowcy, oświetlenie wnętrza/drzwi, itp. rzeczy, to ile to mniej więcej trwa?
- Jeśli jest na sali jakiś ryzykant, to chętnie dowiedziałbym się, czy ten test "Aux. relay" zawsze tak działa
Dzięki za rady, stay tuned
Ostatnio zmieniony 18 cze 2015, 17:51 przez laly2000, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Zepsułem Thesis :(
No to masz duże zwarcie. Większy pobór chwilowy po podłączeniu aku jest normalny, ale nie 20A. Rób tak jak pisałeś, naładuj aku, wyciągnij bezpieczniki. Potem wsadzaj pojedynczo. Zamiast tego amperomierza bezpieczniej podpiąć szeregowo żarówke np H4.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Zepsułem Thesis :(
Nie mam czegoś takiego jak Ty w body... o czym Ty piszesz. Testuję wszystko, ale nie to co Ty. Możesz to pokazać na fotce?.
Nr. telef. 501259455
Re: Zepsułem Thesis :(
Jest w testach!
Re: Zepsułem Thesis :(
Czytając twoje posty mam pewne wątpliwości czy prawidłowo mierzysz prąd i napięcie.
Jeżeli jednak w istocie prawidłowo, to masz pełne zwarcie, bo ograniczeniem dla prądu przy 20A na niskim napięciu jest tylko to, że masz cienkie kable do miernika.
Ja bym do sprawy podszedł od drugiej strony. Widocznie przełączyłeś jakąś cewkę która teraz powoduje zwarcie. Sterowanie cewki jest cały czas załączone, zapewne dopóki czegoś nie odklikniesz w kompie, lub nie wyczekasz aż dokończy się czas testu (lub reset, ale raczej samo odłączenie aku nie wystarczy).
Proponuję na dzień dobry wyjąć wszystkie bezpieczniki i cewki, po czym po kolei je wkładać i sprawdzać czy jest zwarcie (zacznij wkładanie od bezpiecznika obwodu komputera). Być może uda ci się zasilić sam komputer bez zwarcia, wtedy może będziesz mógł wyłączyć tą cewkę.
Jeżeli jednak w istocie prawidłowo, to masz pełne zwarcie, bo ograniczeniem dla prądu przy 20A na niskim napięciu jest tylko to, że masz cienkie kable do miernika.
Ja bym do sprawy podszedł od drugiej strony. Widocznie przełączyłeś jakąś cewkę która teraz powoduje zwarcie. Sterowanie cewki jest cały czas załączone, zapewne dopóki czegoś nie odklikniesz w kompie, lub nie wyczekasz aż dokończy się czas testu (lub reset, ale raczej samo odłączenie aku nie wystarczy).
Proponuję na dzień dobry wyjąć wszystkie bezpieczniki i cewki, po czym po kolei je wkładać i sprawdzać czy jest zwarcie (zacznij wkładanie od bezpiecznika obwodu komputera). Być może uda ci się zasilić sam komputer bez zwarcia, wtedy może będziesz mógł wyłączyć tą cewkę.