Thesis JTD - problemy z mocą po deszczu
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 12 sie 2014, 16:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Katowice
Thesis JTD - problemy z mocą po deszczu
Witam kolegów,
kilka razy zdarzyło mi się że po szybszym wjechaniu w kałużę (nie mówię o zatopieniu samochodu po klamki tylko np wjechaniu w wodę zgromadzoną w koleinach) samochód stracił moc, bardzo niechętnie wkręcał się na obroty i "ledwo jechał" wygląda na to jakby zamoczył się jakiś czujnik albo przepływomierz.
Czy ktoś spotkał się z podobnym zjawiskiem albo ma pomysł gdzie szukać problemu?
Po wyschnięciu wszystko wraca do normy, żadnych błędów nie wyświetla.
Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie.
kilka razy zdarzyło mi się że po szybszym wjechaniu w kałużę (nie mówię o zatopieniu samochodu po klamki tylko np wjechaniu w wodę zgromadzoną w koleinach) samochód stracił moc, bardzo niechętnie wkręcał się na obroty i "ledwo jechał" wygląda na to jakby zamoczył się jakiś czujnik albo przepływomierz.
Czy ktoś spotkał się z podobnym zjawiskiem albo ma pomysł gdzie szukać problemu?
Po wyschnięciu wszystko wraca do normy, żadnych błędów nie wyświetla.
Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie.
Re: THESIS JTD problemy po deszczu
Jak wygląda rura z pasa lecąca do puszki filtra ?
Jak wygląda puszka filtra pow ?
Jak będziesz miał taki objaw sprawdź filtr czy nie jest mokry.
Jak będzie taki objaw najlepiej zrobić logi,
silnik 10 czy 20V ?
Jeśli 10V to przy tym objawie odłącz przepływkę.
Może być przepustnica, egr.
Jak wygląda puszka filtra pow ?
Jak będziesz miał taki objaw sprawdź filtr czy nie jest mokry.
Jak będzie taki objaw najlepiej zrobić logi,
silnik 10 czy 20V ?
Jeśli 10V to przy tym objawie odłącz przepływkę.
Może być przepustnica, egr.
Re: Thesis JTD - problemy z mocą po deszczu
Moje 10V psuje kolega :>
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Re: Thesis JTD - problemy z mocą po deszczu
To jak to od rain to to kibel, 5L PB i grillową z tescco tylko można
A tak na poważnie jak będzie kałuża i straci moc odłącz przepływkę i/lub zaślep egr - to na pierwszy rzut.
A tak na poważnie jak będzie kałuża i straci moc odłącz przepływkę i/lub zaślep egr - to na pierwszy rzut.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 12 sie 2014, 16:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Katowice
Re: Thesis JTD - problemy z mocą po deszczu
narazie naprawia a nie psuje
OK będziemy monitorować,
ostatnio miałem wymieniany przy okazji czegoś filtr powietrza więc jest taka opcja że ktoś czegoś nie dopiął jak trzeba bo przedtem takich objawów nie było.
OK będziemy monitorować,
ostatnio miałem wymieniany przy okazji czegoś filtr powietrza więc jest taka opcja że ktoś czegoś nie dopiął jak trzeba bo przedtem takich objawów nie było.
Re: Thesis JTD - problemy z mocą po deszczu
Miałem zakładać nowy temat lecz podepnę się pod ten.
Problem podobny silnik ten sam. 10V
Wracam z pracy stoję na światłach chcę ruszyć a tu kontrolka czerwona od silnika żółta od hamulca i wspomagania auto jak wóz w węglem. Jakoś się dotoczyłem.
Po podłączeniu MES-a błąd "Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik)" w V
Zaznaczyłem tą opcje do wykresu i dodatkowo "Pozycja pedału przyspieszenia" w %
Odpalam wykres i powoli wciskam pedał przyspieszenia wartość w procentach płynnie od 0 do 100% natomiast wartość w V leci w górę z pikami do 0V co chwilę.
Błąd skasowany nie pojawia się dopóki nie nacisnę pedału przyspieszenia. Jutro załączę print screen z wykresem.
Może ktoś wie co może być przyczyną. na chłopski rozum potencjometr w pedale jest ok bo wartość surowa w procentach idzie płynnie gdzieś dalej chyba jest problem tylko gdzie ?
Problem podobny silnik ten sam. 10V
Wracam z pracy stoję na światłach chcę ruszyć a tu kontrolka czerwona od silnika żółta od hamulca i wspomagania auto jak wóz w węglem. Jakoś się dotoczyłem.
Po podłączeniu MES-a błąd "Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik)" w V
Zaznaczyłem tą opcje do wykresu i dodatkowo "Pozycja pedału przyspieszenia" w %
Odpalam wykres i powoli wciskam pedał przyspieszenia wartość w procentach płynnie od 0 do 100% natomiast wartość w V leci w górę z pikami do 0V co chwilę.
Błąd skasowany nie pojawia się dopóki nie nacisnę pedału przyspieszenia. Jutro załączę print screen z wykresem.
Może ktoś wie co może być przyczyną. na chłopski rozum potencjometr w pedale jest ok bo wartość surowa w procentach idzie płynnie gdzieś dalej chyba jest problem tylko gdzie ?
Re: Thesis JTD - problemy z mocą po deszczu
Przeczyść styki w kostce od potencjometru gazu, choć gdzie ta kostka jest w Thesis to pojęcia nie mam.
W Kappie jest przy pedale a w lybrach bywa pod schowkiem...|
W Kappie jest przy pedale a w lybrach bywa pod schowkiem...|
KAPPA TDS & JTD