Thesis - wymiana centralki zawieszenia

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Thesis - wymiana centralki zawieszenia

Post autor: grzegorz m » 31 sty 2016, 20:02

Panowie.
Czy można podmienić centralkę -moduł zawieszenia i będzie działać czy wymaga to jakiejś procedury ...?
I gdzie jest ta centralka? Pod nogami pasażera?

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Post autor: Flyman » 31 sty 2016, 20:20

Pod nogami. Wyłącz aku, zamień, przyłącz aku. I już.

Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis - wymiana centralki zawieszenia

Post autor: AUFER » 31 sty 2016, 20:29

Dokładnie tak jak Grzesiu piszę, możesz sobie grzebać w tym miejscu tylko aku rozłącz ;-)
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - wymiana centralki zawieszenia

Post autor: grzegorz m » 31 sty 2016, 20:36

Ok. Dzięki
Myślicie, że taki jakby brak miękkości zawieszenia przy minimalnej prędkości może być związany z jakąś niesprawnością tej centralki?

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Post autor: Flyman » 31 sty 2016, 21:02

Jest taka możliwość, choć miękkość Thesis przy małych prędkościach, to wartość bardzo indywidualna. Masz porównanie z inną? Coś się nagle pogorszyło?

Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - wymiana centralki zawieszenia

Post autor: grzegorz m » 31 sty 2016, 21:07

Jechałem ostatnio inną. Moja zawsze taka była. Twardawa. Nie miękka. Zwłaszcza tył. Mało się ugina jakby. Ale generalnie prowadzi się dobrze.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - wymiana centralki zawieszenia

Post autor: bronx » 31 sty 2016, 21:57

Bo może nie mieć sky-a tylko zwykłe amorki i wtedy jest "bardziej" miękko.

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - wymiana centralki zawieszenia

Post autor: grzegorz m » 31 sty 2016, 22:24

No co Ty. To była sportiva. Na pewno miała.

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - wymiana centralki zawieszenia

Post autor: ArtoKucior » 01 lut 2016, 17:09

Jakieś wersje nie miały skyhooka ale ja tego niewiem jakie i kiedy. Z resztą chyba do 30km/h amorki utwardzają się na maxa by powyżej być najbardziej miękkie. Ma to przeciwdziałać zawadzeniu podwociem przy wjeżdżaniu/zjeżdżaniu z krawężnika czy śpiące policjanty... :)

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - wymiana centralki zawieszenia

Post autor: grzegorz m » 01 lut 2016, 20:34

A ja myślałem, że mają się utwardzać jak się jedzie szybko.A im wolniej tym bardziej komfortowo....

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - wymiana centralki zawieszenia

Post autor: ArtoKucior » 02 lut 2016, 16:21

grzegorz m pisze:A ja myślałem, że mają się utwardzać jak się jedzie szybko.A im wolniej tym bardziej komfortowo....
Tak jest...ale najwolniej czyli do około chyba 20 czy 30km/h utwardzają się ze względu na podjazdy pod krawężniki itd. W instrukcji od Lancii też to jest gdzieś napisane...

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis - wymiana centralki zawieszenia

Post autor: intuos » 02 lut 2016, 17:16

Skyhook...
Działa tak że od 0-10km/h jest twardy, zaraz po przekroczeniu 10 stanowczo się zmiękcza i do 30 jest bardzo miękki, potem już automatycznie się reguluje, ale znacząco się utwardza dopiero po 160km/h , co nie zmienia faktu że prowadząc go 160 czy 200 samochód jest bardzo pewny a przy tym płynie po autostradach- jedno z lepszych prowadzeń jakich doświadczyłem. Co do utwardzenia przy 0-10 to jak dla nie jest to nie wypał totalny. Skacze jak wóz drabiniasty. Kto to w ogóle wymyślił, dostojnie jechać da się powyżej 10km, poniżej lepiej nie schodzić. Szkoda że nie ma magików od tych sterowników bo wyłączył bym tą funkcję.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis - wymiana centralki zawieszenia

Post autor: intuos » 02 lut 2016, 17:18

Tak na marginesie. Osobiście uważam że zawieszenie między innymi dlatego nie jest tak trwałe jak byśmy tego chcieli, bo...niepotrzebnie się utwardza.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - wymiana centralki zawieszenia

Post autor: ArtoKucior » 02 lut 2016, 17:30

intuos pisze:Skyhook...
Działa tak że od 0-10km/h jest twardy, zaraz po przekroczeniu 10 stanowczo się zmiękcza i do 30 jest bardzo miękki, potem już automatycznie się reguluje, ale znacząco się utwardza dopiero po 160km/h , co nie zmienia faktu że prowadząc go 160 czy 200 samochód jest bardzo pewny a przy tym płynie po autostradach- jedno z lepszych prowadzeń jakich doświadczyłem. Co do utwardzenia przy 0-10 to jak dla nie jest to nie wypał totalny. Skacze jak wóz drabiniasty. Kto to w ogóle wymyślił, dostojnie jechać da się powyżej 10km, poniżej lepiej nie schodzić. Szkoda że nie ma magików od tych sterowników bo wyłączył bym tą funkcję.
O to mi chodziło...to miałem na myśli :) mniej więcej :)
Dlaczego twarda przy 0 - 10km/h? Żeby właśnie powolnym przejazdem przez próg zwalniający czy krawężnik nie uszkodzić podwozia. Wg mnie to jedyny cel tej technologii przy tej prędkości. Wg mnie to duży plus...nie zdarza mi się szybkie przejeżdżanie przez progi czy tory kolejowe czy to Thesisem czy innym wozidłem dlatego mi to pasuje :)

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - wymiana centralki zawieszenia

Post autor: grzegorz m » 02 lut 2016, 17:41

To by wszystko tłumaczyło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”