Thesis - twarde zawieszenie a wymiana opon

pieniac
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 05 gru 2013, 21:13
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódż

Thesis - twarde zawieszenie a wymiana opon

Post autor: pieniac » 05 gru 2013, 21:34

Witam serdecznie,kilka tygodni temu wymieniłem opony na zimowe,ponieważ miałem akurat takie na stanie założyłem rozmiar wyższy tj. zamiast 215/60/16 założyłem 225/60/16,niby niewiele ale zawsze wyżej,pomyślałem że dobrze jej to zrobi bo będzie bardziej miekko:), odrazu po zmianie zobaczyłem że ugina się jak gokart, sztywna jest taka że zaczęło być odrazu słuchać wszytskie luzy, końcówki itp. Jak tak dalej pójdzie to zawieszenie będzie cale do wymiany. Przypadkiem trafiłem na ślad tematu wymiany kondensatorów, ale znajomy z serwisu Lancii w Łodzi zasugerował mi że problem może leżeć po stronie za wysokich opon. Zanim wezmę sie za wymiane bogu winnych kondensatorów może powinnienem jakoś wykluczyc te opony? Problem tylko w tym, że nie za bardzo chce i się znów przekładać opony. Macie jakieś sugestie drodzy klubowicze? Dodam że błędu na desce nie ma i nigdy nie było,może wystarczy skasować coś głębiej?
Ostatnio zmieniony 05 gru 2013, 22:25 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Było minęło: 156 w prawie wszystkich wersjach silnikowych,kappa 2.0,2,4JTD, Volvo 850 T5, JAGUAR X-TYPE 2,5V6,PAJERO 3.2 Did,Renault Espace 1.9DCI,Seat Ibiza 1.4 16v,Hyundai Galloper 2.5,VW Passat B6 2.0TDI, Stilo 1.9 JTD SW,Nissan Almera N11 1.516V,Pajero Sport 3.5 V6,Nissan Murano 3.5 V6,Peugeot Boxer 3.0Hdi :))))),Prelude 2.2Vtec,Alfa 147 JTD,Ford Focus 1.8 TDci Tdci,Audi Allroad 2.7 Biturbo.Saab 9/3 2.0 Turbo Cabrio
Obecnie używane:CLK W209 320V6 Elegance,Opel Zafira 1.8 16V aut.:)),
W przygotowaniu Jaguar X-Type 3.0v6 4x4
Obecnie wielbione: Lancia THESIS 3.0 V6 2003' + gaz sie własnie montuje:))

Alan

Re: Twarde zawieszenie a wymiana opon,prawda czy mit?

Post autor: Alan » 05 gru 2013, 21:39

215 a 225 to różnica w szerokości a nie w wysokości czasem ?

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Twarde zawieszenie a wymiana opon,prawda czy mit?

Post autor: volf » 05 gru 2013, 21:51

Różnica jest i w szerokości i w wysokości (w zasadzie w średnicy), ale to mniej niż 2% więc raczej bez znaczenia.
KAPPA TDS & JTD

pieniac
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 05 gru 2013, 21:13
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódż

Re: Thesis - twarde zawieszenie a wymiana opon

Post autor: pieniac » 05 gru 2013, 23:18

60 oznacza procentową wysokość szerokości czyli 60 procent z 215 jest nizej niz 60 procent z 225,wiec i szeRZej i i wyżej, a co do tego raczej bez znaczenia to boję się tego raczej. Przytoczę ciekawą historię mojego kumpla z BMW X3, które hałasowało w okolicaCH tylnego mostu, może gdzieś skrzynka rozdzielcza X-drive - wiadomo, trudne do zlokalizowania, kilku mechaników, speców od BMW, podmiany sterowników, czujników itp. i nic...Jeden mądry gość zdjął koła każdej z osi, postawił obok siebie i zademonstrował nam przyczynę.
Opony na jednej osi,tylnej, ten sam rozmiar, ten sam model i rocznik to samo cisnienie w obu i różnica w wysokości około 1 cm,naprawdę historia nie do uwierzenia, ale sam bylem świadkiem. Znajomy kupił nowe opony na tył, skasował kompa i jak reką odjął. Więc ta róznica w wysokości względem zalecanej może mieć znaczenie, nie wiem po prostu pytam forumowiczów,może ktoś miał podobne objawy??
Ostatnio zmieniony 06 gru 2013, 7:16 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia/ortografia!!!
Było minęło: 156 w prawie wszystkich wersjach silnikowych,kappa 2.0,2,4JTD, Volvo 850 T5, JAGUAR X-TYPE 2,5V6,PAJERO 3.2 Did,Renault Espace 1.9DCI,Seat Ibiza 1.4 16v,Hyundai Galloper 2.5,VW Passat B6 2.0TDI, Stilo 1.9 JTD SW,Nissan Almera N11 1.516V,Pajero Sport 3.5 V6,Nissan Murano 3.5 V6,Peugeot Boxer 3.0Hdi :))))),Prelude 2.2Vtec,Alfa 147 JTD,Ford Focus 1.8 TDci Tdci,Audi Allroad 2.7 Biturbo.Saab 9/3 2.0 Turbo Cabrio
Obecnie używane:CLK W209 320V6 Elegance,Opel Zafira 1.8 16V aut.:)),
W przygotowaniu Jaguar X-Type 3.0v6 4x4
Obecnie wielbione: Lancia THESIS 3.0 V6 2003' + gaz sie własnie montuje:))

cesar
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 349
Rejestracja: 31 sty 2014, 15:41
Imię: cesar
Lokalizacja: PP

Re: Thesis - twarde zawieszenie a wymiana opon

Post autor: cesar » 04 lut 2014, 13:23

pieniac pisze:Witam serdecznie,kilka tygodni temu wymieniłem opony na zimowe,ponieważ miałem akurat takie na stanie założyłem rozmiar wyższy tj. zamiast 215/60/16 założyłem 225/60/16,niby niewiele ale zawsze wyżej,pomyślałem że dobrze jej to zrobi bo będzie bardziej miekko:), odrazu po zmianie zobaczyłem że ugina się jak gokart, sztywna jest taka że zaczęło być odrazu słuchać wszytskie luzy, końcówki itp. Jak tak dalej pójdzie to zawieszenie będzie cale do wymiany. Przypadkiem trafiłem na ślad tematu wymiany kondensatorów, ale znajomy z serwisu Lancii w Łodzi zasugerował mi że problem może leżeć po stronie za wysokich opon. Zanim wezmę sie za wymiane bogu winnych kondensatorów może powinnienem jakoś wykluczyc te opony? Problem tylko w tym, że nie za bardzo chce i się znów przekładać opony. Macie jakieś sugestie drodzy klubowicze? Dodam że błędu na desce nie ma i nigdy nie było,może wystarczy skasować coś głębiej?
nie wiem jak u innych ale moja Tereska też trochę sztywna,niestety zrobiłem to samo,w komplecie z autem były zimówki,215/65/16 założyłem,ale letnie obuwie było 60 tka,nie jeździłem na tych letnich,tyle co do wymiany 500m,
jak na tak luksusowe auto czuję każdą dziurę w drodze,przerabiał to juz ktoś? i zna przyczynę?
Thesis 3,0 V6 2002

belial666

Re: Thesis - twarde zawieszenie a wymiana opon

Post autor: belial666 » 11 lut 2014, 21:08

...a jakie ciśnienia macie w oponach chłopaki?,sprawdzaliście?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”