Thesis - twarde zawieszenie

Awatar użytkownika
burzacki
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 15 sty 2013, 17:05
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Jawiszowice

Thesis - twarde zawieszenie

Post autor: burzacki » 22 paź 2013, 13:08

Mam pytanie mam Thesisa od wiosny tego roku. Wcześniej nigdy takim autem nie jeździłem ale od początku mam wrażenie że jakoś mało komfortowo pracuje zawieszenie jest dosyć twarde porównując do Lybry którą miałem. Kiedyś miałem problem z komunikatem na desce Skyhook który systematycznie sie zapalał ale po pewnym czasie samo znikło i teraz nie świeci. Kilka dni temu mój kolega kupił Thesisa i dał mi się przejechać i byłem w szoku jego auto wręcz płynie po drodze nic w środku nie słychać po prostu bajka. U mnie z kolei jest mniej komfortowo i słychać pracę zawieszenia byłem na stacji kontroli i nic nie jest wybite amortyzatory ku zdziwieniu diagnosty mają przód 78-80% a tył 70-80%. A i jeszcze jak jechałem na wakacje i miałem załadowany samochód na full to Skyhook świeciło cały czas...Proszę o pomoc może ktoś miał taki problem. :-?
Ostatnio zmieniony 22 paź 2013, 13:11 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!

Awatar użytkownika
bartek wroclaw
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 431
Rejestracja: 12 mar 2012, 18:13
Imię: ???
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Re: Thesis - twarde zawieszenie

Post autor: bartek wroclaw » 22 paź 2013, 14:39

Sprawdź czy w kompie od zawieszenia nie poszedł kondensator ( czy jak to tam się nazywa ) było opisane na forum . Sprawdź czy wtyczka nie zaśniedziała. Podepnij pod kompa i sprawdź jaki miałeś wcześniej błąd.
THESIS 03' 2.4 JTD EMBLEMA 150 kucyków + CHiP
DMD>>>DieselMusiDymić
JEST DYM >>> JEST MOC
Tel.662035652
Myjnia Stary Browar Zakrzów . Zapraszam

Awatar użytkownika
burzacki
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 15 sty 2013, 17:05
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Jawiszowice

Re: Thesis - twarde zawieszenie

Post autor: burzacki » 22 paź 2013, 15:18

bartek wroclaw pisze:Sprawdź czy w kompie od zawieszenia nie poszedł kondensator ( czy jak to tam się nazywa ) było opisane na forum . Sprawdź czy wtyczka nie zaśniedziała. Podepnij pod kompa i sprawdź jaki miałeś wcześniej błąd.
Właśnie słyszałem o tych kondensatorach ale nie umiem znaleźć tego na forum...a wtyczki już czyściłem nawet kompa wyjąłem wygląda jak nowy a w miejscu którym jest umiejscowiony jest sucho i czysto bo też słyszałem że wilgoć robi różne jaja....A multiscan Fiata nie łączy się z zawieszeniem.... :-?

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis - twarde zawieszenie

Post autor: volf » 22 paź 2013, 19:18

Co do tematu z tymi kondensatorami to jest tutaj http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 41&t=55407
KAPPA TDS & JTD

pieniac
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 05 gru 2013, 21:13
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódż

Re: Thesis - twarde zawieszenie

Post autor: pieniac » 26 gru 2013, 23:48

I jak dałeś radę?Ja walczę od miesiąca,od zmiany opon na wyższe mam woź drabiniasty, każdy dołek w jezdni odczuwam boleśnie, po prostu jest tak utwardzona że nie da się jej ugiąć>historie z kondensatorami raczej odpadają, auto jest z Włoch i wszelkie styki i płytki są jak nowe. Przy 100 km/h wyskakuje skyhook na zegarach więc na pewno jest coś nie tak, na kompie wyskoczyły dwa błędy C1031,C1401, jeden to chyba PP czujnik wysokości (chyba)ale drugiego nigdzie nie mogę wygooglować. Daj znak jak sobie poradziłeś.
Było minęło: 156 w prawie wszystkich wersjach silnikowych,kappa 2.0,2,4JTD, Volvo 850 T5, JAGUAR X-TYPE 2,5V6,PAJERO 3.2 Did,Renault Espace 1.9DCI,Seat Ibiza 1.4 16v,Hyundai Galloper 2.5,VW Passat B6 2.0TDI, Stilo 1.9 JTD SW,Nissan Almera N11 1.516V,Pajero Sport 3.5 V6,Nissan Murano 3.5 V6,Peugeot Boxer 3.0Hdi :))))),Prelude 2.2Vtec,Alfa 147 JTD,Ford Focus 1.8 TDci Tdci,Audi Allroad 2.7 Biturbo.Saab 9/3 2.0 Turbo Cabrio
Obecnie używane:CLK W209 320V6 Elegance,Opel Zafira 1.8 16V aut.:)),
W przygotowaniu Jaguar X-Type 3.0v6 4x4
Obecnie wielbione: Lancia THESIS 3.0 V6 2003' + gaz sie własnie montuje:))

pieniac
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 05 gru 2013, 21:13
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódż

Re: Thesis - twarde zawieszenie

Post autor: pieniac » 05 sty 2014, 22:51

Panowie,wróciłem na stare właściwe w rozmiarze opony czyli 215/60/16 i pojawiła się miękkość,pewne stukania nie ustały bo po miesiącu jeżdżenia na sztywno po uwydatniały się wszystkie luzy i zużycia. Potrzebuje prawy drążek przekładni kierowniczej i prawy dolny wahacz bo osłona już przecięta więc niedługo mu wróżę....amen
Było minęło: 156 w prawie wszystkich wersjach silnikowych,kappa 2.0,2,4JTD, Volvo 850 T5, JAGUAR X-TYPE 2,5V6,PAJERO 3.2 Did,Renault Espace 1.9DCI,Seat Ibiza 1.4 16v,Hyundai Galloper 2.5,VW Passat B6 2.0TDI, Stilo 1.9 JTD SW,Nissan Almera N11 1.516V,Pajero Sport 3.5 V6,Nissan Murano 3.5 V6,Peugeot Boxer 3.0Hdi :))))),Prelude 2.2Vtec,Alfa 147 JTD,Ford Focus 1.8 TDci Tdci,Audi Allroad 2.7 Biturbo.Saab 9/3 2.0 Turbo Cabrio
Obecnie używane:CLK W209 320V6 Elegance,Opel Zafira 1.8 16V aut.:)),
W przygotowaniu Jaguar X-Type 3.0v6 4x4
Obecnie wielbione: Lancia THESIS 3.0 V6 2003' + gaz sie własnie montuje:))

Awatar użytkownika
burzacki
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 15 sty 2013, 17:05
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Jawiszowice

Re: Thesis - twarde zawieszenie

Post autor: burzacki » 09 sty 2014, 23:54

Podzielę się... Właśnie z pomocą zaprzyjaźnionego elektronika RTV-AGD po wymontowaniu sterownika od zawieszenia okazało się faktycznie że mam uszkodzone te dwa kondensatory ( ich górna część była wybrzuszona w górę) jak stwierdził kupel na pewno są przegrzane. Więc je wymienił koszt z robocizną to 30zł... Powiem tak kontrolka skyhook już się nie zapala ale wciąż mam wrażenie że auto jest twarde...naprawdę poprzednia Lybra była dużo bardziej komfortowa..Mam pytanie czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł...albo ja jestem przewrażliwiony tylko jak wspomniałem wcześniej jeździłem znajomego Thesisem i u niego było super wręcz samochód płynął po drodze....Proszę o porady...

Awatar użytkownika
cojo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 123
Rejestracja: 06 wrz 2013, 9:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Thesis - twarde zawieszenie

Post autor: cojo » 11 sty 2014, 2:02

Moim zdaniem masz do wymiany zawieszenie, niestety skyshooki sa zagazowane wiec zwykła stacja diagnostyczna nie wykryje ich wady,

Tereska, która posiadam jedzie płynnie i bardzo stabilnie wręcz powiedział bym, że jak nią jadę to jak bym jechał jakimś komfortowym czołgiem (chodzi mi o stabilizacje na drodze)

Zawieszenie płynie a komfort jest ogromny, jeżeli czujesz drgania i twardość powyżej 120 km/h to na 100% masz do wymiany amory - nie są tanie :(

powodzenia S.
Była Lybra, jest Thesis i Dodge




Wystawiasz faktury, skorzystaj z Program do wystawiania faktur online bez potrzeby rejestracji lub faktury online z magazynem :)

Awatar użytkownika
kecajgo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 643
Rejestracja: 28 gru 2009, 17:26
Lokalizacja: Brzeg

Re: Thesis - twarde zawieszenie

Post autor: kecajgo » 11 sty 2014, 10:56

Nie demonizowałbym od razu z tymi amortyzatorami do wymiany, u nas w teresie też był problem twardego zawieszenia, jednak pomimo wymiany kondesatorów samochód również był dalej twardy, dzięki uprzejmości kolegi bartekwrocław udało się podmienić centralke od niego, i problem zniknął, samochód zaczął płynąć :) Jeśli masz gdzieś kolege niedaleko, który również ma thesis to śmiało poprosiłbym go na Twoim miejscu o użyczenie centralki, wyeliminujesz w ten sposób chociaż jedną niewiadomą, koszt używanej sprawnej centralki to około 400 zł, pozdrawiam

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1564
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis - twarde zawieszenie

Post autor: rain » 11 sty 2014, 11:16

A jak się pokusisz to możesz kupić centralke od Maserati ;)

Identyczna. :D
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”