Thesis 2.0T - hamulec postojowy (problem z prądem)
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Thesis 2.0T - hamulec postojowy (problem z prądem)
Witam
Walczę z hamulcem postojowym ,Thesis 2.0T 2002r
Może ktoś mi pomoże czy jest jakieś zabezpieczenie które odcina dopływ prądu do silniczka zacisku hamulca?
jedna stronie działa bez problemu, natomiast z drugiej po mimo założenia silniczka prąd do niego nie dochodzi?
czy są jakieś osobne bezpieczniki/ przekaźniki na prawą i lewą stronę zacisku, lub coś trzeba ustawić by zadziała druga strona?
z góry dziękuję za pomoc
Artur
Walczę z hamulcem postojowym ,Thesis 2.0T 2002r
Może ktoś mi pomoże czy jest jakieś zabezpieczenie które odcina dopływ prądu do silniczka zacisku hamulca?
jedna stronie działa bez problemu, natomiast z drugiej po mimo założenia silniczka prąd do niego nie dochodzi?
czy są jakieś osobne bezpieczniki/ przekaźniki na prawą i lewą stronę zacisku, lub coś trzeba ustawić by zadziała druga strona?
z góry dziękuję za pomoc
Artur
Ostatnio zmieniony 23 paź 2013, 19:09 przez AUFER, łącznie zmieniany 2 razy.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
- Alley
- Forumowicz/ka
- Posty: 502
- Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
- Skype: alleyek
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żuromin
- Kontakt:
Odp: Thesis 2.0T - hamulec postojowy/problem z prądem
Chyba juz pisalem, nie wiem. Z centralka mozna sie polaczyc i sprawdzic czy z nia wszystko ok, ewentualnie sprawdzic czy tez wejdzie w tryb awaryjny, serwisowy. Od tego bym zaczal, a pozniej szukal ewentualnego przerwanego obwodu kabla do hamulca.
Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2
537-407-123
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Re: Thesis 2.0T - hamulec postojowy/problem z prądem
Aufer - sprawdź czy masz sprawny silniczek. Jesteś jego pewien? Jeśli miałes jakies uszkodzenie obudowy, może się zdarzyć że silniczek chodzi, chodzi, a w pewnym momencie przestaje. Jak się go puknie czymś to znowu działa. Zawsze możesz sprawdzić łączność na przewodzie. Z silniczka odchodzi kabel, który pod nadkolem się chowa i wchodzi do bagażnika. Poszukaj wtyczki, głęboko za nadkolem, tuz przy siedzeniach. Wypnij i sprawdź połączenie.
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis 2.0T - hamulec postojowy/problem z prądem
Witam panowie,
Dziękuje za sugestie.
Na dniach zabiore się za to, jedynie co udało nam sie zaobserwować to, że ewidentnie w przewodzie który dochodzi do silniczka nie dochodzi prąd.
To nie będzie wina silniczka bo prąd do niego nie dochodzi.
Jak dojdzie prąd to się okaże czy silniczek jest sprawny bo kupiłem ostatnio uzywke....
Po drugiej stronie po włożeniu przekaźnika prąd dochodzi i silniczek działa, ale wydaje mi się ze zbyt głośno.
Potwierdźcie mi czy u Was słychać dość głośno pracę silniczka jak pracuje i zaciska/odpuszcza zacisk ( nawet go dość intensywnie słychać siedząc w samochodzie).
Pozdrawiam
Dziękuje za sugestie.
Na dniach zabiore się za to, jedynie co udało nam sie zaobserwować to, że ewidentnie w przewodzie który dochodzi do silniczka nie dochodzi prąd.
To nie będzie wina silniczka bo prąd do niego nie dochodzi.
Jak dojdzie prąd to się okaże czy silniczek jest sprawny bo kupiłem ostatnio uzywke....
Po drugiej stronie po włożeniu przekaźnika prąd dochodzi i silniczek działa, ale wydaje mi się ze zbyt głośno.
Potwierdźcie mi czy u Was słychać dość głośno pracę silniczka jak pracuje i zaciska/odpuszcza zacisk ( nawet go dość intensywnie słychać siedząc w samochodzie).
Pozdrawiam
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
Re: Thesis 2.0T - hamulec postojowy/problem z prądem
Jak będziesz już grzebać, sprawdź koniecznie czy nie masz uszkodzonej obudowy silniczka. Praktyk Ci to pisze. Na pierwszy rzut oka wydawało mi się, że wszystko jest ok. Ale jak zaczął mi silniczek siadać to się przyjrzałem dokładnie i niestety, była mała, malutka szczelina. Jak się przez nią zaczęła dostawać wilgoć do środka to się okazało, że silniczek, mimo iż na pierwszy rzut oka sprawny, w którymś położeniu się blokował. Po prostu jakaś część sprzęgiełka dostała trochę syfu i nie chciała współpracować. Z technicznego, a raczej z plastycznego punktu widzenia, to słaby element (ta obudowa) tego mechanizmu. W dodatku brak zamienników.
Nie masz zasilania na tym co kupiłeś czy na swoim?
Nie masz zasilania na tym co kupiłeś czy na swoim?
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis 2.0T - hamulec postojowy/problem z prądem
Nie mam zasilania po stronie co kupiłem.
tylko prąd nie dochodzi do silniczka czyli to nie jest problem silniczka, wtyczka którą się wpina w silniczek nie daje prądu.
tylko prąd nie dochodzi do silniczka czyli to nie jest problem silniczka, wtyczka którą się wpina w silniczek nie daje prądu.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 346
- Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Thesis 2.0T - hamulec postojowy/problem z prądem
Kiedyś tak miałem. wystarczyło trochę szuwaksu we wtyczkę i ruszył. Tak jak gdzieś pisałem chłopaki z Boscha nie przyłożyli się do śniedzenia , zabezpieczenia wilgotnościowego w Teresce. W Japończykach to było nie do pomyślenia, że gdzieś po 10 latach nie będzie styku. Stawiam na to, że nie ma na ścieżce styku i naprawdę myślę,że chodzi o wtyczkę lub b bezpiecznik (też z dużym prawdopodobieństwem brak przewodnictwa).
natomiast kwestia obudowy to po czyszczeniu trochę biteksu lub czegoś podobnego załatwia sprawę uszczelnienia.
natomiast kwestia obudowy to po czyszczeniu trochę biteksu lub czegoś podobnego załatwia sprawę uszczelnienia.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Thesis 2.0T - hamulec postojowy/problem z prądem
jest kilka możliwości
jeśli prąd nie dochodzi do kostki to albo jest spalony sterownik albo wypalony wtyk w kostce od sterownika obok małego aku
jeśli prąd dochodzi do kostki a silnik nie działa to może być złamany kabel pomiędzy kostką a silnikiem
jeśli prąd dochodzi do silnika a dalej nie działa może być uszkodzony zacisk
jeśli prąd nie dochodzi do kostki to albo jest spalony sterownik albo wypalony wtyk w kostce od sterownika obok małego aku
jeśli prąd dochodzi do kostki a silnik nie działa to może być złamany kabel pomiędzy kostką a silnikiem
jeśli prąd dochodzi do silnika a dalej nie działa może być uszkodzony zacisk
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis 2.0T - hamulec postojowy/problem z prądem
Dziękuje bardzo panowie za wszystkie sugestie, mam nadzieję że na dniach sie zajmę tym problemem
pozdrawiam
pozdrawiam
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Thesis 2.0T - hamulec postojowy/problem z prądem
możesz jeszcze odpiąć na chwile sterownik i podłaczyć go ponownie być może ma zakodowany bład i cały czas rozłącza silnik
Przeważnie po naprawie silnik natychmiast rusza i zaczyna działać prawidłowo narobiłem się tych zacisków troche zwłaszcza od VW i powiem że wszystkie mają takie samo uszkodzenie, czy to Lucas czy TRW, ale 95% daje się uratować.
Przeważnie po naprawie silnik natychmiast rusza i zaczyna działać prawidłowo narobiłem się tych zacisków troche zwłaszcza od VW i powiem że wszystkie mają takie samo uszkodzenie, czy to Lucas czy TRW, ale 95% daje się uratować.