Strona 1 z 1

Thesis - zbieżność

: 08 lip 2013, 23:10
autor: jjash
Witam,
byłem dziś na sprawdzeniu geometrii i takie coś mi wyszło. Wg Serwisantów jest dobrze, a wg mnie nie za bardzo. Z tego co się dowiedziałem, czerwonego nie powinno w ogóle być. Ale ja stary jestem, mogę się mylić.
Czy "jest tu jakiś cwaniak", który mi to pomoże zinterpretować? Ale prosiłbym w oparciu o Thesis, a nie o inne wynalazki. No bo Thesis to też wynalazek. Ale...taki inny :) .

Thx!

A! tyłu mi nie ruszali bo nie mogli śrub odkręcić. Ot, takie czasy wśród młodszej generacji mechaników - nie da się. No! Nie da się!

Re: Thesis - zbieżność

: 08 lip 2013, 23:46
autor: grnb
mi jak robili to dwa różne programy pokazywały dwa diametralnie różne ustawienia jako prawidłowe, jedne zbieżne drugie rozbieżne, dopiero po sprawdzeniu w książce jedno okazało się prawidłowe (nie pamięrtam niestety które) JEśli idzie o te tylne śruby to u mnie trzeba było je potraktować palnikiem by puściły.

Re: Thesis - zbieżność

: 09 lip 2013, 0:19
autor: przedszkolak
Miałem dwa razy sprawdzaną zbieżność w 2.4 i raz w 2.0 wyniki były na granicy normy, ale od tego czasu trochę kilometrów przeszło i bez żadnych ujemnych skutków dla opon czy prowadzenia.

Re: Thesis - zbieżność

: 09 lip 2013, 19:57
autor: jjash
A ma ktoś może tabelę nastaw geometrii dla Thesisa? Nie mam punktu odniesienia - nie wiem czy wartości tu podane mieszczą się w ramach.

Re: Thesis - zbieżność

: 09 lip 2013, 22:02
autor: rain
W instrukcji jest ;)

Strona 354 w PL

Re: Thesis - zbieżność

: 09 lip 2013, 22:44
autor: jjash
Ty zobacz, nie szukałem w instrukcji. Sądziłem, że to tylko w jakichś mądrych księgach zapisano. Ale to i tak nie to czego szukam. No, po części tak, ale i tak nie wiem jak to zinterpretować. Interesuje mnie zwłaszcza ta kolumna "dane pomiarowe". O co common?

Re: Thesis - zbieżność

: 09 lip 2013, 23:53
autor: rain
Dane pomiarowe, to jeśli dobrze interpretuje to co powinno być aby było OK. Górna i dolna granica.

Re: Thesis - zbieżność

: 17 paź 2018, 20:59
autor: proxima86
Czesć.
Odgrzewam starego kotleta .
W mojej Teresie przy jeździe na wprost kierownica jest ustawiona w pozycji lekko w lewo,auto prowadzi się dobrze,nie ściąga i nie tnie opon.
Co może być przyczyną złego ustawienia kierownicy?
Dodam że mam założone opony zimowe,ktorych historii nie znam gdyż były już na komplecie kół i nie pochodziły z tego auta.pozdrawiam.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka


Re: Thesis - zbieżność

: 18 paź 2018, 7:56
autor: pietrek125
Odkręć kierownicę i ustaw 'na wprost'
Ktoś kiedyś regulował zbierzność i widocznie, żeby było OK, trzeba było jedną końcówkę kier. wkręcić, drugą wykręcić ,mniej lub więcej, i kiera się przestawiła...

Re: Thesis - zbieżność

: 18 paź 2018, 8:12
autor: kond243
W Thesis nie przestawisz kierownicy o jeden frez. Wchodzi tylko w jednej pozycji. Jedynie zbieżności. Tak jak piszesz jedną końcówkę wkręcić drugą wykręcić ja ostatnio ustawiałem zbieżności bo wymianie stabilizatora. Sanki pod silnikiem były źle przykręcone przez to miałem złe pochylenie kół. Po przykręceniu jak należy kąty pochylenia kół są książkowe. Został tylko problem kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy prawej reszta jest praktycznie idealnie w tolerancji.

Re: Thesis - zbieżność

: 18 paź 2018, 10:21
autor: belial666
Takie przestawianie kierownicy ma swoje konsekwencje. Taśma czujnika kąta skretu może się zerwać. Trzeba o tym pamietać przy każdym np. ściągnieciu kolumny z magla. Kierowca powinna być na wprost, bo jesli ktos bedzie sie nią bawił na luzie to...

Ps. Skrecona kiera na wprost to z pewnościa zła zbieżność ale czymś spowodowana np. rozjechanymi koñcowkami czy tulejami w wahaczu, oponami lub złe ustawienie. Czy auti ściąga na bok podczas jazdy np 100km/h kiedy puscimy kierownice?

Re: Thesis - zbieżność

: 18 paź 2018, 10:26
autor: proxima86
Czyli trzeba wyregulować końcówkami.
Kierownica minimalnie jest ustawiona w lewo,to jest strasznie irytujące

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka


Re: Thesis - zbieżność

: 18 paź 2018, 16:42
autor: volf
Jak pojedziesz do normalnego warsztatu od regulacji zbieżności to sami ustawią kierownicę jak trzeba (oczywiście regulując końcówkami).
Chociaż jak jesteś na 100% pewny, ze wszystko ok., to mozna by się samemu pobawić-jedną ''odkręcając'' a z drugiej strony ''przykręcając'' o taką samą liczbę obrotów. Choć moze się za pierwszym razem nie udać trafić idealnie...

Re: Thesis - zbieżność

: 27 paź 2018, 22:05
autor: klonikon
Witam, jeden obrót drążka od maglownicy to zmiana o 20mm zbieżności. Proponuje o 1/4 obrotu max. Jak jesteś pewny że zbieżność jest oki można samemu skorygować. Na frezie kierownicy nie przestawiaj .. raz że uszkodzenia i może się retro rozjedzie.

Re: Thesis - zbieżność

: 27 paź 2018, 22:09
autor: proxima86
belial666 pisze:Takie przestawianie kierownicy ma swoje konsekwencje. Taśma czujnika kąta skretu może się zerwać. Trzeba o tym pamietać przy każdym np. ściągnieciu kolumny z magla. Kierowca powinna być na wprost, bo jesli ktos bedzie sie nią bawił na luzie to...

Ps. Skrecona kiera na wprost to z pewnością zła zbieżność ale czymś spowodowana np. rozjechanymi koñcowkami czy tulejami w wahaczu, oponami lub złe ustawienie. Czy auto ściąga na bok podczas jazdy np 100km/h kiedy puścimy kierownicę?
Hej.Auto prowadzi się bardzo dobrze.Nic nie ściąga,sunie prosto jak pociąg po szynach :-)a mimo to kierownica jest lekko ustawiona w lewo ale to tak minimalnie.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka