Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 15 lis 2018, 15:57

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 08 lip 2013, 23:10 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Posty: 1087
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań
Witam,
byłem dziś na sprawdzeniu geometrii i takie coś mi wyszło. Wg Serwisantów jest dobrze, a wg mnie nie za bardzo. Z tego co się dowiedziałem, czerwonego nie powinno w ogóle być. Ale ja stary jestem, mogę się mylić.
Czy "jest tu jakiś cwaniak", który mi to pomoże zinterpretować? Ale prosiłbym w oparciu o Thesis, a nie o inne wynalazki. No bo Thesis to też wynalazek. Ale...taki inny :) .

Thx!

A! tyłu mi nie ruszali bo nie mogli śrub odkręcić. Ot, takie czasy wśród młodszej generacji mechaników - nie da się. No! Nie da się!


Załączniki:
Thesis zbieznosc.jpg
Thesis zbieznosc.jpg [ 73.27 KiB | Przejrzano 3786 razy ]

_________________
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek
Na górę
PostDodany: 08 lip 2013, 23:46 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2011, 19:52
Posty: 444
Imię: piotr
Lokalizacja: Racibórz
mi jak robili to dwa różne programy pokazywały dwa diametralnie różne ustawienia jako prawidłowe, jedne zbieżne drugie rozbieżne, dopiero po sprawdzeniu w książce jedno okazało się prawidłowe (nie pamięrtam niestety które) JEśli idzie o te tylne śruby to u mnie trzeba było je potraktować palnikiem by puściły.

_________________
Lancie:

'02 Thesis 2.0t, http://do-slubu.com.pl

'07 ypsilon 1,4 16v,


Na górę
PostDodany: 09 lip 2013, 0:19 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
Posty: 332
Lokalizacja: Warszawa
Miałem dwa razy sprawdzaną zbieżność w 2.4 i raz w 2.0 wyniki były na granicy normy, ale od tego czasu trochę kilometrów przeszło i bez żadnych ujemnych skutków dla opon czy prowadzenia.


Na górę
PostDodany: 09 lip 2013, 19:57 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Posty: 1087
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań
A ma ktoś może tabelę nastaw geometrii dla Thesisa? Nie mam punktu odniesienia - nie wiem czy wartości tu podane mieszczą się w ramach.

_________________
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek


Na górę
PostDodany: 09 lip 2013, 22:02 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Posty: 1522
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław
W instrukcji jest ;)

Strona 354 w PL

_________________
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD.

Obecnie: Alfa Romeo 166 3.2, Fiat Stilo 1.9 JTD


Na górę
PostDodany: 09 lip 2013, 22:44 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Posty: 1087
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań
Ty zobacz, nie szukałem w instrukcji. Sądziłem, że to tylko w jakichś mądrych księgach zapisano. Ale to i tak nie to czego szukam. No, po części tak, ale i tak nie wiem jak to zinterpretować. Interesuje mnie zwłaszcza ta kolumna "dane pomiarowe". O co common?

_________________
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek


Na górę
PostDodany: 09 lip 2013, 23:53 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Posty: 1522
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław
Dane pomiarowe, to jeśli dobrze interpretuje to co powinno być aby było OK. Górna i dolna granica.

_________________
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD.

Obecnie: Alfa Romeo 166 3.2, Fiat Stilo 1.9 JTD


Na górę
PostDodany: 17 paź 2018, 20:59 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Posty: 308
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol
Czesć.
Odgrzewam starego kotleta .
W mojej Teresie przy jeździe na wprost kierownica jest ustawiona w pozycji lekko w lewo,auto prowadzi się dobrze,nie ściąga i nie tnie opon.
Co może być przyczyną złego ustawienia kierownicy?
Dodam że mam założone opony zimowe,ktorych historii nie znam gdyż były już na komplecie kół i nie pochodziły z tego auta.pozdrawiam.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka


_________________
LANCIA THESIS 3.0v6


Na górę
PostDodany: 18 paź 2018, 7:56 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Posty: 201
Lokalizacja: Gród Kraka
Odkręć kierownicę i ustaw 'na wprost'
Ktoś kiedyś regulował zbierzność i widocznie, żeby było OK, trzeba było jedną końcówkę kier. wkręcić, drugą wykręcić ,mniej lub więcej, i kiera się przestawiła...

_________________
Były:
Fiat 1300(116A) 1962r
Fiat 125S(125B) 1969r
FSO 125p(115D)1990r (2,0ie)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz 1,9jtd 2002r

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA (841) 3.0 V6 2002r
Fiat 125S(125B) 1971r
Lada 1500s(21061)1981r (1608DOHC)
Skoda Octavia II 2012r (2.5 MPI)


Na górę
PostDodany: 18 paź 2018, 8:12 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1502
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
W Thesis nie przestawisz kierownicy o jeden frez. Wchodzi tylko w jednej pozycji. Jedynie zbieżności. Tak jak piszesz jedną końcówkę wkręcić drugą wykręcić ja ostatnio ustawiałem zbieżności bo wymianie stabilizatora. Sanki pod silnikiem były źle przykręcone przez to miałem złe pochylenie kół. Po przykręceniu jak należy kąty pochylenia kół są książkowe. Został tylko problem kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy prawej reszta jest praktycznie idealnie w tolerancji.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Ostatnio zmieniony 18 paź 2018, 17:07 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
ortografia


Na górę
PostDodany: 18 paź 2018, 10:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3241
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Takie przestawianie kierownicy ma swoje konsekwencje. Taśma czujnika kąta skretu może się zerwać. Trzeba o tym pamietać przy każdym np. ściągnieciu kolumny z magla. Kierowca powinna być na wprost, bo jesli ktos bedzie sie nią bawił na luzie to...

Ps. Skrecona kiera na wprost to z pewnościa zła zbieżność ale czymś spowodowana np. rozjechanymi koñcowkami czy tulejami w wahaczu, oponami lub złe ustawienie. Czy auti ściąga na bok podczas jazdy np 100km/h kiedy puscimy kierownice?

_________________
Nr. telef. 501259455


Ostatnio zmieniony 18 paź 2018, 10:27 przez belial666, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 18 paź 2018, 10:26 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Posty: 308
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol
Czyli trzeba wyregulować końcówkami.
Kierownica minimalnie jest ustawiona w lewo,to jest strasznie irytujące

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka


_________________
LANCIA THESIS 3.0v6


Na górę
PostDodany: 18 paź 2018, 16:42 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 2796
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Jak pojedziesz do normalnego warsztatu od regulacji zbieżności to sami ustawią kierownicę jak trzeba (oczywiście regulując końcówkami).
Chociaż jak jesteś na 100% pewny, ze wszystko ok., to mozna by się samemu pobawić-jedną ''odkręcając'' a z drugiej strony ''przykręcając'' o taką samą liczbę obrotów. Choć moze się za pierwszym razem nie udać trafić idealnie...

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 27 paź 2018, 22:05 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 26 sty 2015, 14:33
Posty: 56
Imię: Tomek
Lokalizacja: Żarnów
Witam, jeden obrót drążka od maglownicy to zmiana o 20mm zbieżności. Proponuje o 1/4 obrotu max. Jak jesteś pewny że zbieżność jest oki można samemu skorygować. Na frezie kierownicy nie przestawiaj .. raz że uszkodzenia i może się retro rozjedzie.

_________________
LANCIA LYBRA 2,4JTD 140km
LANCIA THESIS 3,0 PB+LPG


Ostatnio zmieniony 27 paź 2018, 22:23 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
ortografia


Na górę
PostDodany: 27 paź 2018, 22:09 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Posty: 308
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol
belial666 pisze:
Takie przestawianie kierownicy ma swoje konsekwencje. Taśma czujnika kąta skretu może się zerwać. Trzeba o tym pamietać przy każdym np. ściągnieciu kolumny z magla. Kierowca powinna być na wprost, bo jesli ktos bedzie sie nią bawił na luzie to...

Ps. Skrecona kiera na wprost to z pewnością zła zbieżność ale czymś spowodowana np. rozjechanymi koñcowkami czy tulejami w wahaczu, oponami lub złe ustawienie. Czy auto ściąga na bok podczas jazdy np 100km/h kiedy puścimy kierownicę?
Hej.Auto prowadzi się bardzo dobrze.Nic nie ściąga,sunie prosto jak pociąg po szynach :-)a mimo to kierownica jest lekko ustawiona w lewo ale to tak minimalnie.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

_________________
LANCIA THESIS 3.0v6


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl