Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

ZikFik
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 08 maja 2018, 10:57
Imię: Rafał
Lokalizacja: Lubelskie/Mazowieckie

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: ZikFik » 02 sie 2018, 13:38

Dziś jak czas pozwoli to zajrzę do tego lewego tyłu... A w weekend podjadę do zaprzyjaźnionej SKP :) Co do przebiegu to "raczej" jestem pewien bo brałem auto od 1 właściciela (Włocha). Czasami mam tak, że przejadę 50 i 100 km i błędu nie ma. A raz wystarczy tylko 200m i skyhook :( i to nie ma znaczenia po jakiej jadę nawierzchni. Raz nawet specjalnie przejechałam się po dość topornym odcinku i tylko czekałem aż błąd wywali a tu nic... i co jeszcze na jakiś czas był spokój. po jakiś 3 dniach jadę na zakupy i błąd.

klonikon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 93
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:33
Imię: Tomek
Lokalizacja: Żarnów

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: klonikon » 02 sie 2018, 13:58

grisciuk, mysle ze trzeba zacząć od sprawdzenia połączeń z tym czujnikiem i podmienic sam czujnik , a potem wymieniać centralke. w jaki sposób ktos zdjagnozował ze to wina centralki?
LANCIA LYBRA 2,4JTD 140km
LANCIA THESIS 3,0 PB+LPG

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: pietrek125 » 02 sie 2018, 15:49

Nie ma sensu jechać na SKP, bo to usterka elektryczna, a nie mechaniczna amortyzatora... na SKP nic nie wyjdzie... Prawdopodobnie wina wtyczki bo jest miniaturowa i może nie mieć styku... ja bym ja obciął i zlutował kable na sztywno... jeżeli przerwa się pojawia w samym amortyzatorze (cewka elektromagnesu jest wewnątrz amora) to bym kupił używkę... bo regeneracja ma sens jeśli amory są zużyte mechanicznie i robimy to parami...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

ZikFik
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 08 maja 2018, 10:57
Imię: Rafał
Lokalizacja: Lubelskie/Mazowieckie

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: ZikFik » 06 sie 2018, 9:38

Zajrzałem do tylnego amortyzatora... tak jak Panowie radzili do wtyczki można dobrać się z dwóch stron (piszę bo może jeszcze komuś się kiedyś przyda):

1. Tak jak pisał Helios - od zewnątrz. Zdejmujemy nadkole, wyjmujemy gumę i wyciągamy powoli kabel aż ukarze się nam wtyczka :) kabelka jest dość aby wyszła ale bez szaleństwa.
IMG_20180804_123727.jpg
2. Od bagażnika - jak dla mnie szybciej i wygodniej. wystarczy tylko zdemontować boczek, który jest kilku plastikowych kołkach
IMG_20180804_124135.jpg
Wtyczka wyglądała Ok, wypiąłem, przejrzałem nic podejrzanego nie zauważyłem... i teraz nie wiem czy jak radził jeden z kolegów obciąć i zlutować na sztywno? bo błąd niestety nadal jest :( czy pogodzić się z faktem usterki amortyzatora i poszukać używki. Chyba, że gdzieś indziej po drodze kabel się uszkodził/przetarł... Jakieś kolejne sugestie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

klonikon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 93
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:33
Imię: Tomek
Lokalizacja: Żarnów

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: klonikon » 07 sie 2018, 15:13

Witam, jeżeli chcesz sprawdzić połączenia we wtyczce, wciśnij cienka igiełkę z jednej strony wtyku i z drugiej gniazda, do igieł miernik na przejście, i ruszasz wtyczka jak miernik ma dźwięk to usłyszysz przerwy w piszczeniu, wtedy będziesz wiedział czy jest styk czy nie, obcinanie wtyczek to tez nie rozwiązanie super, potem przy wymianie komplikuje życie ... same wtyczki tam gdzie nie ma styku można poprawić i tez będzie oki.
LANCIA LYBRA 2,4JTD 140km
LANCIA THESIS 3,0 PB+LPG

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: pietrek125 » 07 sie 2018, 21:19

Dokładnie... miernik w rękę i mierzymy na wtyczce czy jest przejście przez cewkę amortyzatora... jak nie ma, to amor do wymiany, jak jest, to się dobieramy do wtyczki sterownika skyhook-a, jak tam nie ma przejścia to jest przerwa w okablowaniu, jak jest przejście, to zapewne padł mostek-H (MC33186) wewnątrz sterownika (1szt. na każdy amor)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

ZikFik
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 08 maja 2018, 10:57
Imię: Rafał
Lokalizacja: Lubelskie/Mazowieckie

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: ZikFik » 17 wrz 2018, 14:11

Witajcie :)

Sprawa rozwiązana już jakiś czas temu ale testowałem. Myślę, że mogę już mówić o sukcesie. zrobiłem już prawie 1 500 km i błędu brak. Przyczyna leżała w centralce... po nitce do kłębka :) Problemem były dwa elementy przy sterowniku amortyzatora, ledwo się trzymały. po poprawieniu lutów błędu brak!!! Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc i cierpliwość. Poniżej foto :) Pozdrawiam!
IMG_20180829_192640.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: pietrek125 » 17 wrz 2018, 15:34

No to byłem blisko... a winnym jest firma Siemens która jak zwykle dała d..y i mostki H są niedostatecznie chłodzone... co widać po ciemniejszym kolorze laminatu wokół MC33186.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

ZikFik
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 08 maja 2018, 10:57
Imię: Rafał
Lokalizacja: Lubelskie/Mazowieckie

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: ZikFik » 17 wrz 2018, 16:38

Dokładnie ta część płytki jest mocniej zgrzana... trzeba wstawić tam dodatkowe chłodzenie :) może to opatentuje :P

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: pietrek125 » 17 wrz 2018, 22:14

Motorola projektując MC33186 wymyśliła sobie, że układ będzie oddawał ciepło przez metalową wkładkę od spodu obudowy do metalicznej warstwy laminatu. Sęk w tym, że Siemens zmniejszył zalecaną powierzchnię oddawania ciepła na laminacie, i jakby tego było mało upchali cztery scalaki obok siebie...
https://www.nxp.com/docs/en/data-sheet/MC33186.pdf
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”