Przewód paliwowy 3.0 v6

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Przewód paliwowy 3.0 v6

Post autor: kond243 » 10 gru 2018, 6:14

Tylko w Kappie jest nie jest obłożony żadną gumą. Zwykły poliamid na zasilaniu i powrocie. A ten przewód w Thesis i Ar166 jest jakiś dziwny. W moim 2.0T brak takiego ustrojstwa. Są zwykłe rurki i silikony zbrojone co na orginalne nie wygląda ale działa bez problemu. Chyba tylko w V6 były takie przewody z gó....litu.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Sebas91
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 27 sie 2018, 17:39
Imię: Sebastian

Re: Przewód paliwowy 3.0 v6

Post autor: Sebas91 » 10 gru 2018, 10:16

Panowie,

wielkie dzieki za odpowiedzi. Mam juz jasność co do konstrukcji i mankamentow tego przewodu.

Dzisiaj ide po nowy, dokupie porzadne opaski zaciskowe a w przyszlym roku kupie oryginal (pewnosc to pewnosc), nie chce miec znowu fontanny pod maska bo wyglada to strasznie a noc spedzona przy oknie obserwując auto czy aby "przypadkiem" sie nie pali jest dosyć męcząca :-?

Dzieki wielkie jeszcze raz

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4001
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Przewód paliwowy 3.0 v6

Post autor: volf » 10 gru 2018, 10:57

Największe prawdopodobieństwo pożaru to chyba w czasie jazdy/pracy silnika, przy nocnym postoju/parkowaniu paliwo chyba nie wycieka :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Przewód paliwowy 3.0 v6

Post autor: pietrek125 » 10 gru 2018, 11:04

Sebas91 pisze: 10 gru 2018, 10:16 Panowie,

wielkie dzieki za odpowiedzi. Mam juz jasność co do konstrukcji i mankamentow tego przewodu.

Dzisiaj ide po nowy, dokupie porzadne opaski zaciskowe a w przyszlym roku kupie oryginal (pewnosc to pewnosc), nie chce miec znowu fontanny pod maska bo wyglada to strasznie a noc spedzona przy oknie obserwując auto czy aby "przypadkiem" sie nie pali jest dosyć męcząca :-?

Dzieki wielkie jeszcze raz
Tylko oryginał (jeżeli jeszcze jest dostępny) to cały przewód, aż do baku.... a z tą pewnością to bym nie przesadzał... jak stary pękł, to nowy zrobi za jakiś czas to samo...
kond243 pisze: 10 gru 2018, 6:14 W moim 2.0T brak takiego ustrojstwa. Są zwykłe rurki i silikony zbrojone co na orginalne nie wygląda ale działa bez problemu...
Nie wygląda na oryginał, bo oryginał pękł i ktoś wymienił...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Przewód paliwowy 3.0 v6

Post autor: kond243 » 10 gru 2018, 11:37

W oryginale jest guma. Więc ktoś poszedł po rozum i założył normalne przewody które są trwałe. w zbiorniku paliwa w każdym benzyniaku przewody są poliamidowe. Mam w garażu kosz od 3.2 Od Thesis i nikt tam gumy nie pcha tylko plastik. Guma robi się sztywna i pęka. Poliamid jest 100 razy trwalszy. Odporny na oleje i paliwa. U mnie poliamid jest w od pompy oraz od kosza do rurek metalowych i w komorze silnika od rurek do listwy jest silkon zbrojony. I to działa jak należy.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Przewód paliwowy 3.0 v6

Post autor: kamilkoza88 » 10 gru 2018, 15:57

Przestańcie się już kłócić. Problem kolegi raczej rozwiązany, kolega szukał szybkiego rozwiązania, bo potrzebne mu auto jak najszybciej. Poliamid stosuje się owszem, bo jest praktycznie chemicznie obojętny, więc w układach paliwowych nadaje się jak żaden inny, pod warunkiem że jest sztywny i nie wymaga elastycznego połączenia. Gumowe węże stosuje się właśnie w miejscu elastycznych połączeń (np. od ściany grodziowej do silnika) ze względu np. na wibracje. Obarczone jest to jednak okresową kontrolą, czy takie przewody nie sparciały i nie nadają się do wymiany. Taka sama sytuacja jest z przewodami hamulcowymi. Nawet w service manualach, albo innych wytycznych stacji autoryzowanych jest specjalna tabelka na co zwracać uwagę przy przeglądzie okresowym. Jednym z punktów jest właśnie kontrola wszystkich przewodów gumowych (paliwo, hamulcze, chłodzenia).
Thesis 3.0

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Przewód paliwowy 3.0 v6

Post autor: bogdan » 10 gru 2018, 19:42

thema 3.0 i kappa 3.0 mają gumowe olejoodporne i śmiga. Nie ma nic wiecznego i kontrola j.w.
pozdrawiam.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Przewód paliwowy 3.0 v6

Post autor: pietrek125 » 10 gru 2018, 20:20

Amen... :aniol:
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”