Problemy z Tereską i nieuczciwym mechanikiem-forumowiczem.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Problemy z Tereską i nieuczciwym mechanikiem-forumowiczem.

Post autor: pietrek125 » 27 paź 2018, 13:25

proxima86 pisze: 27 paź 2018, 13:11 Czujnik do wymiany,u mnie też tak podobno było i Aufer wymieniał
Ciekawe, bo wg. Eper sam czujnik nie występuje jako część zamienna...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

BlackATCer
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 25 paź 2018, 12:17
Imię: Adam

Re: Problemy z Tereską i nieuczciwym mechanikiem-forumowiczem.

Post autor: BlackATCer » 27 paź 2018, 13:25

Sprawdziłem zaraz po odpaleniu, jak mi wywaliło błąd - sprawdzę jeszcze na zimnym we wtorek.

Proxima Annopol to aktualna lokalizacja? Chętnie w takim wypadku wybiorę się na lubelszczyznę ;) Dużo jest roboty z wymianą panelu?

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Problemy z Tereską i nieuczciwym mechanikiem-forumowiczem.

Post autor: proxima86 » 27 paź 2018, 13:26

BlackATCer pisze:Sprawdziłem zaraz po odpaleniu, jak mi wywaliło błąd - sprawdzę jeszcze na zimnym we wtorek.

Proxima Annopol to aktualna lokalizacja? Chętnie w takim wypadku wybiorę się na lubelszczyznę ;) Dużo jest roboty z wymianą panelu?
10minut Obrazek

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Problemy z Tereską i nieuczciwym mechanikiem-forumowiczem.

Post autor: pietrek125 » 27 paź 2018, 13:28

Co do tego sporadycznego dymu... czy auto ma DPF?, a może Webasto :!: :?:
Ostatnio zmieniony 27 paź 2018, 13:40 przez pietrek125, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

BlackATCer
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 25 paź 2018, 12:17
Imię: Adam

Re: Problemy z Tereską i nieuczciwym mechanikiem-forumowiczem.

Post autor: BlackATCer » 27 paź 2018, 13:40

Ok to jakoś po pierwszym listopada będę się odzywał ;) A masz tam w okolicy jakiegoś speca od asb? Bo jak przeleciałem całe forum to jedyne pewne na razie to chyba tylko to pod Wrockiem, ale to też wyprawa przez cała Polskę.

Pietrek - Szczerze Ci powiem, że nie wiem - Tereske kupiłem w komisie, z pełną dokumentacją serwisową od poprzedniego - pierwszego właściciela, jemu raczej w serwisie fiata nie wycinali. Rocznik 2006, więc powinien być na miejscu.A gdzie w thesisie jest dpf? Dym wali z obu stron maski i czasami nawet jak mocniej to z okolic kół.

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Problemy z Tereską i nieuczciwym mechanikiem-forumowiczem.

Post autor: proxima86 » 27 paź 2018, 13:42

BlackATCer pisze:Ok to jakoś po pierwszym listopada będę się odzywał ;) A masz tam w okolicy jakiegoś speca od asb? Bo jak przeleciałem całe forum to jedyne pewne na razie to chyba tylko to pod Wrockiem, ale to też wyprawa przez cała Polskę.

Pietrek - Szczerze Ci powiem, że nie wiem - Tereske kupiłem w komisie, z pełną dokumentacją serwisową od poprzedniego - pierwszego właściciela, jemu raczej w serwisie fiata nie wycinali. Rocznik 2006, więc powinien być na miejscu.A gdzie w thesisie jest dpf? Dym wali z obu stron maski i czasami nawet jak mocniej to z okolic kół.
Będę w pl dopiero 12grudnia.co do asb no to trzeba dać do serwisu,zależy skąd jesteś.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

BlackATCer
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 25 paź 2018, 12:17
Imię: Adam

Re: Problemy z Tereską i nieuczciwym mechanikiem-forumowiczem.

Post autor: BlackATCer » 27 paź 2018, 13:44

Ok, to będę się wtedy odzywał. Ja jestem z okolic Słupska ale tutaj jedyny polecany spec od asb o skrzyni Thesisa nie chce słyszeć. A pracuję obecnie na kujawach - w okolicy Inowrocławia.

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Problemy z Tereską i nieuczciwym mechanikiem-forumowiczem.

Post autor: proxima86 » 27 paź 2018, 13:45

BlackATCer pisze:Ok, to będę się wtedy odzywał. Ja jestem z okolic Słupska ale tutaj jedyny polecany spec od asb o skrzyni Thesisa nie chce słyszeć. A pracuję obecnie na kujawach - w okolicy Inowrocławia.
To jest znana skrzynia AISIN więc każdy dobry serwis asb to ogarnie!Montowana była w wielu innych autach.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Problemy z Tereską i nieuczciwym mechanikiem-forumowiczem.

Post autor: pietrek125 » 27 paź 2018, 13:45

DPF jest na wydechu pod podłogą, tylko jeżeli sterownik silnika stwierdzi, że go ma wypalać to zwiększą dawkę paliwa, i wtedy coś jest nieszczelne i stąd dym... i jak to jest Diesel, to może ma Webasto, jak się odpala i jest niesprawne...
na 99% dym nie pochodzi z ASB... a szarpania skrzyni to wina braku wymiany oleju w ASB i elektrozawory na mechatronice się przycinają...
Dokładnie Aisin AW55-50SN stosowany w Volvo, Renault, GM, Nissan... generalnie jedna z najpopularniejszych skrzyń z lat 2000-2010r
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

BlackATCer
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 25 paź 2018, 12:17
Imię: Adam

Re: Problemy z Tereską i nieuczciwym mechanikiem-forumowiczem.

Post autor: BlackATCer » 27 paź 2018, 13:51

Dym pojawia się zawsze przy zwolnieniu - np. Sygnalizacja, parkowanie. Na trasie przy predkosci nigdy jeszcze nie wystąpił najbardziej jednak po odcinku Gdańsk- Toruń po zatrzymaniu na bramkach.

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Problemy z Tereską i nieuczciwym mechanikiem-forumowiczem.

Post autor: proxima86 » 27 paź 2018, 13:53

BlackATCer pisze:Dym pojawia się zawsze przy zwolnieniu - np. Sygnalizacja, parkowanie. Na trasie przy predkosci nigdy jeszcze nie wystąpił najbardziej jednak po odcinku Gdańsk- Toruń po zatrzymaniu na bramkach.
Otwórz maskę daj przegazuj i zobaczysz skąd leci,proste Obrazek.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Problemy z Tereską i nieuczciwym mechanikiem-forumowiczem.

Post autor: pietrek125 » 27 paź 2018, 13:56

BlackATCer pisze: 27 paź 2018, 13:51 Dym pojawia się zawsze przy zwolnieniu - np. Sygnalizacja, parkowanie. Na trasie przy predkosci nigdy jeszcze nie wystąpił najbardziej jednak po odcinku Gdańsk- Toruń po zatrzymaniu na bramkach.
To może masz nieszczelny układ paliwowy... w czasie jazdy ON spływa na gorące elementy i dym leci pod auto , po zatrzymaniu, z powodu braku przepływu powietrza przez komorę silnika, wydostaje się podszybiem i nadkolami... :?:
Kol. Gugibaoo w swojej Teresce miał taki numer, że lało się z połączenia przepustnicy z kolektorem ssącym, bo jakiś mecher zapomniał tam zapodać uszczelki... a lało się centralnie w otwór rewizyjny kielicha sprzęgła...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

BlackATCer
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 25 paź 2018, 12:17
Imię: Adam

Re: Problemy z Tereską i nieuczciwym mechanikiem-forumowiczem.

Post autor: BlackATCer » 27 paź 2018, 14:03

Problem w tym, że dym pojawia się raz na kilkadziesiątk/ kilkaset kilometrów - na stojącym mogę sobie długo gazować i raczej nic się nie dzieje. To jest takie 10 sekund intensywnego dymu i koniec - jak zdąrze otworzyć maskę to już śladu nie ma - wcześniej myślałem, że to płyn od wspomagania, bo zapach jest bardzo dziwny.

Co do wycieku ze skrzyni - gdzieś kiedyś czytałem że problemem tych skrzyń są wycieki z chłodnicy, stąd pytanie. Za tydzien przyjadę do domu, wjadę na kanał i bpoczekam na zapalonym dłużej.

Edit: kolektor wymianiał Lancik - na orginał podobno.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Problemy z Tereską i nieuczciwym mechanikiem-forumowiczem.

Post autor: pietrek125 » 27 paź 2018, 14:12

Włóż łapę pod filtr paliwa... na spodzie filtru jest korek z czujnikiem obecności wody w ON może z niego kapie... Co do chłodnicy ASB to w wersji stosowanej w Renault i w Lanciach to raczej wymiennik, olej ASB/płyn chłodniczy, i jego nieszczelności polegają na przedostawaniu się wody do oleju, lub na odwrót (na co choruje prawdopodobnie moja Teresa, bo mam delikatne masełko w zbiorniczku i jego korku, a w silniku czysty płyn, wymiennik ASB jest podpięty do dolnej rury chłodnicy i zbiorniczka) , wiec z tego raczej dymu nie będzie...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

BlackATCer
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 25 paź 2018, 12:17
Imię: Adam

Re: Problemy z Tereską i nieuczciwym mechanikiem-forumowiczem.

Post autor: BlackATCer » 27 paź 2018, 14:17

Ok dzięki. We wtorek będę przy samochodzie to posprawdzam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”