Thesis 2,4 jtdm 185km - wtryski

ZikFik
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 08 maja 2018, 10:57
Imię: Rafał
Lokalizacja: Lubelskie/Mazowieckie

Thesis 2,4 jtdm 185km - wtryski

Post autor: ZikFik » 21 maja 2018, 15:29

Witajcie, od niedawna jestem właścicielem tego pięknego auta :) martwi mnie to, że auto dość mocno kopci czarnym dymem... potrafi czasami dymić przy delikatnym przyśpieszaniu. DPF wycięty jest, poczytałem sobie trochę i zastanawiam się czy to nie wina wtrysków. W MultiScanie widziałem możliwość testów i tutaj mam pytanie, jakie powinny być prawidłowe wartości?

Wymieniłem już kilka opasek bo był zmęczone życiem, wyczyściłem odmę, przejrzałem czy nie mam pęknięć przewodów ale nic mi się w oczy nie rzuciło Co jeszcze mogę spr?

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 2,4 jtdm 185km - wtryski

Post autor: kond243 » 21 maja 2018, 16:24

Zadane i zmierzone ciśnienie doładowania. Zadany i zmierzony przepływ powietrza. Korekcje wtryskiwaczy. Najlepszą metodą jest sprawdzenie wtryskiwaczy na maszynie. Zrób też test przelewowy. Lubi pękać przewód od ic do kolektora na kolanku u góry przy osłonie silnika.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ZikFik
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 08 maja 2018, 10:57
Imię: Rafał
Lokalizacja: Lubelskie/Mazowieckie

Re: Thesis 2,4 jtdm 185km - wtryski

Post autor: ZikFik » 22 maja 2018, 13:06

Dzięki za radę kond243! W wolnej chwili spr. A to możliwe, że by już wtryski szwankowały w aucie z przebiegiem 140 tyś km? Wcześniej miałem AF 166 w 2,4 JTD 10V z przebiegiem 240 tyś i wszystko było git.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 2,4 jtdm 185km - wtryski

Post autor: kond243 » 22 maja 2018, 13:23

Te wtryski są delikatniejsze i wrażliwe na jakość paliwa. Jeśli przebieg prawdziwy to obstawiam któryś czujnik. Wykręć jeszcze czujnik ciśnienia doładowania. Być może zszedł brudem olejem itp wyczyść go. I resztę sprawdź jak wyżej. Dolot też zweryfikuj.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ZikFik
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 08 maja 2018, 10:57
Imię: Rafał
Lokalizacja: Lubelskie/Mazowieckie

Re: Thesis 2,4 jtdm 185km - wtryski

Post autor: ZikFik » 04 cze 2018, 11:09

Był dłuższy weekend i pozaglądałem trochę do auta. Idąc Waszymi podpowiedziami spr czujnik doładowania i faktycznie był brudny (wrzucam foto). Wyczyściłem ale poprawy brak... Zdjąłem osłonę pod silnikiem i chciałem się dostać do IC bo faktycznie trochę te rureczki są "spocone" ale ta operacja wiąże się ze zdjęciem zderzaka, chyba że jest jakaś inna opcja???
Co jeszcze ciekawego zaobserwowałem, teraz zrobiło się trochę cieplej i jak silniki rozgrzał mi się do 90 to kopcenie zmniejszyło się do minimum. I teraz pytanie za 100 pkt czy to może być przyczyną? np. termostat czy coś? Auto jest z Włoch i coś gdzieś słyszałem, że na tamten rynek są montowane inne termostaty z uwagi na wyższe temperatury. Tak mi to chodzi po głowie czy niedogrzany silnik może kopcić? Jak lecę w trasę i nie stoję w kroku to temperaturę mam na poziomie 75 stopni rośnie dopiero jak się wolno wlekę, stoję w korku lub jazda po mieście, ale to musi i na zewnątrz ładnie grzać...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Re: Thesis 2,4 jtdm 185km - wtryski

Post autor: Jarek_Jarecki » 04 cze 2018, 12:24

zastanów się nad tym, dlaczego masz taki okopcony / oblepiony sadzą czujnik.
Stawiam na jakaś neszczelność przy EGR, albo nawet zaślepiony EGR...

mam rację?
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 2,4 jtdm 185km - wtryski

Post autor: kond243 » 04 cze 2018, 12:33

Powinna trzymać 90 stopni cały czas. Masz walnięty termostat. Na Włochy były inne termostaty ale różnica temperatury otwarcia to maks 5 stopni. 89stopni kontra 84-83stopnie. Odpal zostaw na 5-10min na jałowym biegu i zobacz czy górny wąż chłodnicy robi się gorący. Jeśli tak to zmiana termostatu. I może kopcić bo silnik niedogrzany pracuje na podniesionej dawce paliwa. Co do czujnika doładowania przy zaślepionym zaworze EGR dolot był by czysty. Podejrzewam że EGR jest zaleziony sądzą i nagarem i jest nieszczelny. Ciśnienie doładowania idzie w wydech i stąd kopcenie. Mało powietrza więcej paliwa i mamy czarny dym.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ZikFik
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 08 maja 2018, 10:57
Imię: Rafał
Lokalizacja: Lubelskie/Mazowieckie

Re: Thesis 2,4 jtdm 185km - wtryski

Post autor: ZikFik » 11 cze 2018, 14:20

kond243 pisze: 04 cze 2018, 12:33 Powinna trzymać 90 stopni cały czas. Masz walnięty termostat. Na Włochy były inne termostaty ale różnica temperatury otwarcia to maks 5 stopni. 89stopni kontra 84-83stopnie. Odpal zostaw na 5-10min na jałowym biegu i zobacz czy górny wąż chłodnicy robi się gorący. Jeśli tak to zmiana termostatu. I może kopcić bo silnik niedogrzany pracuje na podniesionej dawce paliwa. Co do czujnika doładowania przy zaślepionym zaworze EGR dolot był by czysty. Podejrzewam że EGR jest zaleziony sądzą i nagarem i jest nieszczelny. Ciśnienie doładowania idzie w wydech i stąd kopcenie. Mało powietrza więcej paliwa i mamy czarny dym.
Czyli podsumowując wszystko termostat mam do wymiany... Jaki najlepiej kupić na alegrogo znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/termostat-behr-lancia ... 45952.html dobry będzie???
EGR do wyczyszczenia :) może mi ktoś podpowiedzieć gdzie dokładnie go namierzyć? abym za długo nie szukał :) z góry dzięki!

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Thesis 2,4 jtdm 185km - wtryski

Post autor: Helios » 11 cze 2018, 14:37

EGR jest przykręcony z prawej strony u góry stojąc przed autem. Chyba 2 śruby od rurki spalinowej i 4 do dolotu, uważaj żebyś nie rozwalił wtyczki od EGRu : gafa :

PS: Patrząc jaki masz gnój na tym czujniku, to radziłbym cały dolot amelinowy ściągnąć i wyczyścić ;)

ZikFik
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 08 maja 2018, 10:57
Imię: Rafał
Lokalizacja: Lubelskie/Mazowieckie

Re: Thesis 2,4 jtdm 185km - wtryski

Post autor: ZikFik » 11 cze 2018, 14:56

Helios pisze: 11 cze 2018, 14:37 EGR jest przykręcony z prawej strony u góry stojąc przed autem. Chyba 2 śruby od rurki spalinowej i 4 do dolotu, uważaj żebyś nie rozwalił wtyczki od EGRu : gafa :

PS: Patrząc jaki masz gnój na tym czujniku, to radziłbym cały dolot amelinowy ściągnąć i wyczyścić ;)
Dzięki za wskazówkę :) a dużo z tym całym dolotem jest roboty?

ZikFik
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 08 maja 2018, 10:57
Imię: Rafał
Lokalizacja: Lubelskie/Mazowieckie

Re: Thesis 2,4 jtdm 185km - wtryski

Post autor: ZikFik » 16 lip 2018, 10:15

W końcu znalazłem czas i trochę porozbierałem auto :). EGR był mega zasyfiony, poniżej foto co zobaczyłem jak go rozebrałem:
EGR1.jpg
EGR2.jpg
A tak po wyczyszczeniu :)
EGR3.jpg
Wyczyściłem co mogłem. Wymieniłem też termostat i teraz temperatura utrzymuje się stale na poziomie 90 :) No i co najważniejsze auto już nie dymi, więc jeden cel osiągnięty!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”