Thesis 3.0 V6 - jak sprawdzić czy pracuje na wszystkich cylindrach

Tom24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 04 paź 2016, 8:15
Imię: Tom
Lokalizacja: Neubrandenburg

Thesis 3.0 V6 - jak sprawdzić czy pracuje na wszystkich cylindrach

Post autor: Tom24 » 03 maja 2017, 17:52

Witam,
jak mogę skontrolować ze V6 pracuje na wszystkich cylindrach?

Pozdrawiam,
Tom

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Thesis 3.0 - Pracuje V6 na sześciu?

Post autor: Helios » 03 maja 2017, 19:30

Tom24 pisze: 03 maja 2017, 17:52 Witam,
jak mogę skontrolować ze V6 pracuje na wszystkich cylindrach?

Pozdrawiam,
Tom
Odłączaj sobie po jednej cewce i nasłuchuj.

Tom24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 04 paź 2016, 8:15
Imię: Tom
Lokalizacja: Neubrandenburg

Re: Thesis 3.0 V6 - jak sprawdzić czy pracuje na wszystkich cylindrach

Post autor: Tom24 » 03 maja 2017, 20:17

Nie ma lepszej metody? Ecuscan nic nam nie da, co?

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 3.0 V6 - jak sprawdzić czy pracuje na wszystkich cylindrach

Post autor: LUKIThesis » 03 maja 2017, 21:08

Raczej jakby nie pracował na którymś to by błędem sypał.
U mnie jak nie palił na dwóch, później na trzech garach to miałem info na blacie i w kompie diag. na których .
Chyba, że masz na myśli nierówną pracę lub zbyt niskie obroty, które czasem są w normie, a czasem poniżej normy to stawiam na złe ustawienie rozrządu. Małe przesunięcie jeśli nie sypie błędem, a źle pracuje.

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Thesis 3.0 - Pracuje V6 na sześciu?

Post autor: Energetyk » 04 maja 2017, 10:18

Helios pisze: 03 maja 2017, 19:30 Odłączaj sobie po jednej cewce i nasłuchuj.
Dokładnie - najszybciej, najprościej.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Tom24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 04 paź 2016, 8:15
Imię: Tom
Lokalizacja: Neubrandenburg

Re: Thesis 3.0 V6 - jak sprawdzić czy pracuje na wszystkich cylindrach

Post autor: Tom24 » 04 maja 2017, 11:00

Czyli system elektroniczny nie jest w stanie zauważyć ze 1 cylinder wysiadł.
Rozrząd robiłem, ale silnik chodzi tak samo przed i po. Bylem bardzo staranny przy zmianie paska.
Na 3.0 V6 trochę mało siły daje, dlatego szukam przyczyny.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 3.0 V6 - jak sprawdzić czy pracuje na wszystkich cylindrach

Post autor: kond243 » 04 maja 2017, 14:17

Użyłeś blokad do wałków? Dobrze rozrząd ustawiony? V6 bardzo czuły jest na ustawienie rozrządu.W thesis elektronika wychwyci i wywali błąd od wypadania zapłonu na danym cylindrze.A także o tym ze nie pracuje jeden cylinder.Jeśli słabo jedzie to może sprawdzić trzeba wskazania przepływomierza lub innych parametrów.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Tom24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 04 paź 2016, 8:15
Imię: Tom
Lokalizacja: Neubrandenburg

Re: Thesis 3.0 V6 - jak sprawdzić czy pracuje na wszystkich cylindrach

Post autor: Tom24 » 04 maja 2017, 14:52

Oczywiście miałem blokady, rozrząd był dobrze ustawiony i ponownie prawidłowo ostawiłem, silnik chodzi tak samo jak przedtem, tu raczej nie ma błędu.
Ja jeszcze odczytam ecu z Muliscan, zobaczymy.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 3.0 V6 - jak sprawdzić czy pracuje na wszystkich cylindrach

Post autor: Bartek-Lodz » 04 maja 2017, 22:58

W Thesis V6 sprawa wygląda tak - jeżeli coś się dzieje z cewkami albo są kijowe świece będziesz mieć błąd wypadania zapłonu - objawia się to błędem na blacie i błędem w FES/MES gdzie podaje na którym cylindrze jest problem. Odłączanie cewek na pracującym silniku - tak ale na głowicy pod kolektorem będzie to trochę trudne.
Jeżeli rozrząd jest dobrze ustawiony to:
- sprawdź kompresję
- stan świec
- masę na silniku
- CEWKI - miałem kiedyś takie używki co na nich auto ledwo jechało - cewki powinni Ci zweryfikować w BoschService - można też kupić zamienniki za kwotę poniżej 150 PLN za sztukę. Żywotność ok 50 tys km - czyli jeden rozrząd.
- sonda lambda - i tu ciekawostka, wcale nie musi sypać błędem, auto dziwnie chodzi, jest przymulone a komp nic nie pokazuje - można to tylko wyłapać podglądając wartości na żywo pod kompem
- przytkany katalizator - aczkolwiek tego jeszcze w Thesis nie widziałem ale w Kappie tak.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Tom24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 04 paź 2016, 8:15
Imię: Tom
Lokalizacja: Neubrandenburg

Re: Thesis 3.0 V6 - jak sprawdzić czy pracuje na wszystkich cylindrach

Post autor: Tom24 » 08 maja 2017, 12:39

Multiscan żadnego błędu nie znalazł, świece kontrolwalem przy zmianie rozrządu, miały 30 tkm i były ok...
Słabe Cewki albo zapchany kat jest bardzo możliwe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”