Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

RobKiszelewski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 17 gru 2018, 9:58
Imię: Robert
Lokalizacja: ~Warszawa

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: RobKiszelewski » 29 sty 2019, 23:33

belial666 pisze: 29 sty 2019, 23:30
RobKiszelewski pisze: 29 sty 2019, 23:19 Czyli zasadnie jest zmienić olej w skrzyni jedynie statycznie?
Mozesz wymienic dynamiczne, ale nie wierz w brednie co niektórych. Nie oczysci ona skrzyni z opiłków a co nnajciekawsze ze ją naprawi . Statyczna jest tez do przyjecia Zweryfikuj swoj olej . Zlej troche w czyste naczynie i oceñ jesli jest spoko to wymiana czesta, ratalna tez bedzie ok
Dzięki za cenne uwagi, tak zrobię.

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: proxima86 » 29 sty 2019, 23:37

To wychodzi na to że 4krotna wymiana oleju przy przebiegu 2tys kilometrów będzie lepsza niż dynamiczna.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: belial666 » 29 sty 2019, 23:52

proxima86 pisze: 29 sty 2019, 23:37 To wychodzi na to że 4krotna wymiana oleju przy przebiegu 2tys kilometrów będzie lepsza niż dynamiczna.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Ty to powiedziałeś : ok2 :
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: proxima86 » 30 sty 2019, 0:24

Biorąc pod uwagę wszystkie argumenty na to wychodzi.
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: kamilkoza88 » 05 lut 2019, 15:52

Witam, jestem po remoncie skrzyni. Sam ją rozbierałem w asyście sławnego "mojego mechanika".

Moje spostrzeżenia są następujące:

Przed wymianą zweryfikuj olej jaki masz w tej chwili, wystarczy zlać to co masz w misce (statycznie). Jak jest czarny i przypalony (ponichaj go czy wali spalenizną) i są do tego opiłki metalu, to wymiana nie ma sensu. Zapach spalenizny sugeruje zużycie tarczek ciernych, a opiłki dojechaną obudowę i już wytarte panewki (największa bolączka naszych skrzyń).

Jeśli olej był regularnie wymieniany (nie powinien wyglądać jak mazut i śmierdzieć), to gratuluje, ktoś używał mózgu i wymieniał olej w najgorszym przypadku co 80kkm, w najlepszym pomiędzy 40 a 60kkm.

Olej wymieniaj tylko dynamicznie, jeśli robisz to statycznie, to nie am to najmniejszego sensu, bo świeży olej po odpaleniu silnika i ruszeniu pompy od raz miesza się ze starym i nie masz praktycznie poprawy smarowania i lepkości. Przy dynamicznej wymianie olej przeleci przesz wszystkie kanaliki i wszystkie biegi, także masz pewność, że olej będzie świeży w pełnej swojej okazałości.

Co do filtra, tu wymienia się go po rozkręceniu obudowy, z tego co pamiętam od strony konwertera, 5 albo 6 śrub. Ale w tym wypadku skrzynia musi być na stole. Najczęściej filtr wymienia się przy remoncie z wiadomych przyczyn.

Przy regularnych wymianach oleju te aisiny 55-50sn dojeżdżają spokojnie do 500kkm i nawet więcej (jest takich pare volvo).

I na koniec z mojej strony, temperatura zabija automaty. Obniżysz temp skrzyni o 10-20 st. C to przedłużasz jej żywotność o 50%. Dlatego jak trochę łyknę kasy po tym remoncie to od razu wywalam fabryczny konwerter i montuje normalną chłodnie w zderzaku. Tak mają zrobione auta ze stanów i dziady jakoś jeżdżą, nawet po 700kkm. Znam taki przypadek osobiście.
Thesis 3.0

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: kond243 » 05 lut 2019, 16:17

Już o tym pisałem tutaj na forum że trzeba wywalić fabryczny wymiennik ciepła i włożyć normalną chłodnice powietrzną. W Volvo wymiennik jest wkomponowany w chłodnice cieczy i jest dość spory w porównaniu do tego w Thesis. Zamontować trzeba podstawkę z termostatem na 80 stopni i to już potężną robotę.Do tego wentylator na tą chłodnicę sprzężony np z tym od cieczy lub osobny termo wyłącznik i w korku też się nie przegrzeje. Albo montować Olu góry pod chłodnicą od wspomagania wtedy wentylator cieczy zrobi resztę.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: pietrek125 » 05 lut 2019, 18:10

Wymiennik płytowy woda-olej, oprócz wad ma też zalety... dlatego najlepszy układ jest z MB, wymiennik wodny, w szeregu z chłodnica powietrzną z termostatem...dlatego rezygnując z fabrycznego wymiennika, na rzecz tylko chłodnicy powietrznej, można również zarżnąć skrzynię podczas eksploatacji na zbyt zimnym oleju...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: kond243 » 05 lut 2019, 18:42

Masz termostat w podstawce więc on zadba o temperaturę oleju w skrzyni. Podobnie mam w 20vt w silniku. Był wymiennik ciepła który zrobił out. A wpadła podstawka z termostatem i chłodnica z jtd20v dość duża. I działa to niebo lepiej niż z wymiennikiem. Kappa 20vt też ma taki sam układ. I jakoś olej nie jest zimny. W ciężarówkach jest wymiennik ciepła ale skrzynia nawet w upał nie osiąga temperatury większej jak 80stopni. Tyczy się manuale i automatu. Tylko wymiennik jest potężny. Podczas jazdy pompa pompuje olej i on się rozgrzewa tak jak w silniku.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: kamilkoza88 » 05 lut 2019, 19:03

No dobra, a gdzie można kupić ową podstawkę z termostatem? Wydaje mi się to najrozsądniejsze wyjście.

A odnośnie przeciągania biegów, pozostaje jeszcze "ręczne" ustawienie zaworu w korpusie. Będę do tego podchodził za jakiś czas jak cyknie mi 2k km od remontu, żeby można było trochę powstawiać. Gościu co przeprowadzał remont mojej skrzynki zarzekł się, że chce temat doprowadzić do końca. I najlepszy numer, jak ostatnio z nim rozmawiałem, to trafiły mu się 2 volvo, w czym jedno miało fabrycznie nową skrzynie i też pojawił się temat przeciągania z 2 na 3. Gościu mówi, że wcześniej zrobił już sporo tych skrzyń i nie było problemu. Podejrzewa, że to może być jakaś lipna partia części która się pojawiła na rynku (chodzi głównie o sterowanie).
Thesis 3.0

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: pietrek125 » 05 lut 2019, 19:42

Po co obecnie montuje się w większości silników wymienniki :?: Po to aby jak najszybciej wyrównać temp. chłodziwa i oleju... to że masz temp. na wskaźniku 90st to nie oznacza, że olej osiągnął swą temp... kierującemu moze wydawać się może już cisnąć , bo ma 90st, a tu kicha bo olej za zimny i nagle problem, bo panewka się obróciła...analogicznie z wymiennikiem i olejem w ASB zwłaszcza zimą... skrzynia nie nagrzewa się w takim tempie jak silnik...
kamilkoza88 pisze: 05 lut 2019, 19:03 No dobra, a gdzie można kupić ową podstawkę z termostatem? Wydaje mi się to najrozsądniejsze wyjście.
Chodzi Ci o podstawkę do AISIN-a :?: to u "Ruskiego" na Ebay
Adapter zastępujący wymiennik,
https://www.ebay.com/itm/Aisin-TF60SN-r ... :rk:3:pf:0
albo adapter pod wymiennik,
https://www.ebay.com/itm/adapter-spacer ... 3397931972
A jeśli chodzi o termostat to najlepiej chłodnicę z wbudowanym termostatem...
https://allegro.pl/oferta/mercedes-w169 ... 7809738788
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: kond243 » 05 lut 2019, 20:00

Zastanawia mnie czy masz wskaźnik temperatury oleju?. Bo trochę mylisz pojęcia. W 20vt w Kappie jak płyn ma 90 stopni to olej ma już 75-80 stopni i o dziwo bez wymiennika. Nawet duży 13litrowy silnik Volvo d13A ma wymiennik tylko co z tego jak płyn ma 70stopni to olej już 65. I jest wymiennik z termostatem olejowym. Do 110 stopni olej nie idzie przez wymiennik. Najśmieszniejsze jest to że do temperatury tych 70 stopni olej nagrzewa się szybciej jak płyn.
Co do termostatu to bierz taki który będzie blisko skrzyni i nie przy samej chłodnicy. Mocal robi fajne termostaty do chłodzenia oleju.
https://www.google.com/search?client=ms ... o6I5adtLBM:
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: pietrek125 » 05 lut 2019, 20:09

kond243 pisze: 05 lut 2019, 20:00 ...Co do termostatu to bierz taki który będzie blisko skrzyni i nie przy samej chłodnicy...
To ciekawe gdzie go tam zamontujesz :?: na przewodach :?: wymiennik jest 2cm od sanek... dla mnie najlepszym rozwiązaniem jest właśnie termostat na chłodnicy bo eliminujemy zbędne połączenia, i termostat nie będzie dyndał na przewodach pomiędzy skrzynią a sankami...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: kond243 » 05 lut 2019, 20:16

To zależy czy same węże czy rurki. Wiesz że termostat z daleka od skrzyni będzie działał z opóźnieniem kilku stopni. Zwłaszcza w zimę. Znalazło by się miejsce. Można go zamontować równie dobrze na sankach. Chłodnica może być z JTD 20v w ori miejscu pod lewym nadkolem. Bo tam fabrycznie jest umieszczona. Bez kombinacji z całym chwytakiem powietrza kupi za nieduże pieniądze tylko ona jest spora. I wtedy termostat jest gdzie założyć. I nie trzeba kombinować z umiejscowieniem innej chłodnicy. Do tego ma swój wentylator.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: pietrek125 » 05 lut 2019, 20:22

Zapomniałeś dodać ,iż jest to chłodnica oleju silnikowego , a nie ASB, do tego wentylator był montowany tylko początkowo, i tu cytując za Eper mod D8173 "usunięto wentylator chłodzenia ponieważ był on zbędny"

Chłodnica z MB ma wbudowany termostat i z względu na wymiary idealnie pasuje w dolnej części chłodnicy głównej, wprost od dolnej atrapy... no i obejmuje ją obszar pracy głównego wentylatora...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: kond243 » 05 lut 2019, 20:28

W korku spełnia swoją rolę. A olej w skrzyni dostaje w du.... Właśnie w korku i powolnej jeździe. Dziwne że usunięto? Coś eper oszukuje. Bo kolega ma JTD sportive 2006r i o zgrozo jest wentylator oryginalnie i do dziś działa. A teraz zasadnicze pytanie: czym różni się chłodnica oleju silnikowego od chłodnicy oleju skrzyni biegów???? Bo dla mnie niczym. To i to oddaje ciepło i działa jednakowo. W USA są różne i grubsze cieńsze. I to jest tylko po to żeby ułatwić montaż. Zgoda większa i cieńsza chłodnica jest wydajniejsza ale takowej w Thesis nie ma bardzo gdzie zamontować. Upss wolnossaki nie mają intercoolera. : gafa : Chłodnica z mb termostatu nie ma. Jest on na przyłączu do chłodnicy z wężami.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”