Thesis 2.0T - start silnika/dławienie

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Thesis 2.0T - start silnika/dławienie

Post autor: ArtoKucior » 19 lis 2016, 11:41

Myślałem, że zażegnałem problem lecz się okazało, że nie. Poprawa nastąpiła lecz nie jest tak jak powinno. Chodzi mi głównie co się dzieje przy uruchamianiu silnika, głównie po nocy lecz nie regularnie to jest...powiem że 50/50.
Gdy uruchamiam silnik na PB to dławi się czyli strzela z wydechu, jakby właśnie paliwa nie dostawał lub za mało. Wtedy zauważam na zegarze od doładowania turbiny, że podziałka mi skacze od około -0,8 do 0 akurat w momencie gdy strzeli z wydechu. Oczywiście obroty także spadają w tym samym czasie jakby miał zgasnąć. Kiedyś właśnie gasł i wymiana przekaźnika od pompy paliwa pomogła i nie gaśnie. Wszystko to się dzieje na PB bo na lpg jest wszystko ok bo i obroty trzymają i zegar od turbo stoi....nie można się przyczepić. Dodam jeszcze, że czasem sobie w czasie jazdy sprawdzam tzn przełączam z lpg na pb i gdy przełączy się to wciskam sprzęgło aby chodził jakby na luzie to potrafi zgasnąć silnik...lecz zdarza się to bardzo bardzo rzadko a sprawdzam tak prawie codzień i do tej pory zdarzyło mi się może 2 razy to. MESem próbowałem coś podejrzeć lecz akurat zawsze gdy chciałem sprawdzić to uruchomił się na pb poprawnie i nic nie zobaczyłem dziwnego...Dodam, że gdy na pb włączam silnik i się dławi to około jedna minuta i chodzi normalnie. Gdy w MESie robię wysterowanie pompy paliwa to również do kilku dni jest spokój i uruchamia się normalnie.
Podsumowując mam wrażenie czy może paliwo się nie cofa lub nie za każdym razem przekaźnik włączy pompę po przekręceniu kluczyka żeby paliwo podać. Przekaźnik jest nowy i oryginalny.
Jak można dokładniej coś sprawdzić aby móc jakieś konkretne kroki podjąć?
A i jeszcze jedno...błędów brak jakichkolwiek. Czy to może powodować program tuningowy na temat którego przewertowałem wszystkie posty Tacitusa, co już wymienił naprawił w aucie?

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis 2.0T - start silnika/dławienie

Post autor: ArtoKucior » 10 gru 2016, 10:28

Na razie trochę odpuściłem temat lecz zauważyłem pewną zależność. Gdy na dworzu jest poniżej +3'C to odpala bezproblemowo za każdym razem jakby w ogóle problemu nie było. Gdy jest powyżej +3'C to te dławienie występuje lecz nie zawsze. Dodam, że gdy akurat zdławi się i gdy chcę dodać gazu pedałem to jest jeszcze gorzej. Gdy nie ruszam to chwilka przydławienia i wraca do normalności...

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Thesis 2.0T - start silnika/dławienie

Post autor: Helios » 10 gru 2016, 10:51

ArtoKucior pisze:Dodam, że gdy akurat zdławi się i gdy chcę dodać gazu pedałem to jest jeszcze gorzej. Gdy nie ruszam to chwilka przydławienia i wraca do normalności...
Proponuje dokładnie sprawdzić szczelność całego dolotu, nic to nie kosztuje, a na pewno nie zaszkodzi ;)

Awatar użytkownika
luka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1139
Rejestracja: 29 cze 2012, 12:42
Lokalizacja: Tczew/Subkowy

Re: Thesis 2.0T - start silnika/dławienie

Post autor: luka » 10 gru 2016, 11:20

Jeżeli na gazie jest ok, to szukałbym w układzie paliwowym, wtryskowym. Nieszczelności.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 2.0T - start silnika/dławienie

Post autor: Bartek-Lodz » 10 gru 2016, 12:32

Delikatna nieszczelność w dolocie to lipa na LPG by było. Ja bym obstawiam coś z ciśnieniem paliwa. Może pompa już licha jest albo regulator ciśnienia o ile takowy jest w tym silniku.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis 2.0T - start silnika/dławienie

Post autor: ArtoKucior » 10 gru 2016, 21:09

Właśnie na lpg problemu niema (gdy silnik rozgrzany to bardzo szybko się przełącza na lpg)...tylko pb :/
Bartek-Lodz pisze:Delikatna nieszczelność w dolocie to lipa na LPG by było. Ja bym obstawiam coś z ciśnieniem paliwa. Może pompa już licha jest albo regulator ciśnienia o ile takowy jest w tym silniku.
Jak zimno na dworzu to problemu nie ma z uruchamianiem na pb...czyli raczej pompę można wyeliminować. Może właśnie gdzieś minimalna nieszczelność...jak sam nie sprawdzę paluchami to się nie dowiem. Tylko zimno i się nie chce :) A i pod blokiem nie ma jak :/

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 2.0T - start silnika/dławienie

Post autor: Bartek-Lodz » 10 gru 2016, 21:26

Ja w Kappie tak miałem, że coś słabo paliła jak dłużej postała - no i okazało się, że to pompa.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis 2.0T - start silnika/dławienie

Post autor: ArtoKucior » 11 gru 2016, 11:39

Z tym, że ja prawie codziennie lancią jeżdżę i gdy jest chłodniej na dworzu to problem znika. Jakby był problem z pompą to byłoby kiepsko zawsze niezależnie od temperatury zewnętrznej....?

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 2.0T - start silnika/dławienie

Post autor: kond243 » 11 gru 2016, 12:46

A jak ma się temp powietrza w dolocie? W Kappie miałem z tym problem po odpaleniu temp w dolocie 70st a silnik plus 5 stopni. W silnikach Fiata ogólnie lubi być z tym problem i winny temu jest czujnik temp w dolocie.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
AQQ2009
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 237
Rejestracja: 04 sty 2014, 12:56
Imię: Burza
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Thesis 2.0T - start silnika/dławienie

Post autor: AQQ2009 » 12 gru 2016, 21:36

Napisz mi jeszcze czy nie wypada Ci czasem na chwile po odpaleniu pulsujący checkEngine?? lub nie zaświeca się czasem podczas jazdy?
Miałem i mam czasami ten problem komp wyrzucał mi błędy typu wypadanie zapłonu itd, lecz nie tkwi problem w cewkach, ciągle jest raport że czujnik wysłał wysoki sygnał do ECU, ale który czujnik czy też właśnie jak koledzy piszą może pompa paliwa? takie problemy są również gdy sonda pada... sam nie wiem od czego zacząć ale wiem dokładnie o czym mowa w tym temacie, irytująca sprawa.
Była: Alfa Romeo 155 1.8 8V ts, Thesis 2.0 turbo
Jest: Honda Civic Hybrid
Obrazek

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis 2.0T - start silnika/dławienie

Post autor: ArtoKucior » 12 gru 2016, 21:43

Wypadanie zapłonu i checki miałem gdy miałem lpg rozlegulowane. Po ustawieniu lpg błędy nie wróciły...teraz z tym odpalaniem błędów zero. Dziś rano +1'C na dworzu i bezproblemowe odpalenie auta...Cieszę się na mrozy hehe

Poszło z Sonego

Awatar użytkownika
AQQ2009
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 237
Rejestracja: 04 sty 2014, 12:56
Imię: Burza
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Thesis 2.0T - start silnika/dławienie

Post autor: AQQ2009 » 12 gru 2016, 21:53

to tu mam teraz zagadkę,, ja mam checki średnio co kilkaset km gdy usunę błędy, i ciągle jest to samo, że coś z układem paliwowym lub czujnik ewentualnie sonda... odpala mi równie ładnie oczywiście lecz jak usunę błędy to jakieś pierwsze kilka odpaleń odbywa się ze strzelaniem stękaniem a potem już w porządku przez kolejne dni bez zarzutów pali lecz check wraca... co radzisz?? :|
Była: Alfa Romeo 155 1.8 8V ts, Thesis 2.0 turbo
Jest: Honda Civic Hybrid
Obrazek

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis 2.0T - start silnika/dławienie

Post autor: ArtoKucior » 13 gru 2016, 7:50

Mamy prawie to samo...może u mnie nie wali błędami bo mam tuning programowy auta zrobiony. Gdzieś wyczytałem że turbo soft pompuje do 0,5 u mnie do 1,5...ja mam to że im zimniej na dworzu to lepiej pali. Również tak masz? Ja ciągle zamierzam ale nie mam kiedy, posprawdzać układ paliwowy czy wszystkie cybanty trzymają czy nie trzeba dokręcić którego...innego pomysłu póki co nie mam

Poszło z Sonego

Awatar użytkownika
AQQ2009
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 237
Rejestracja: 04 sty 2014, 12:56
Imię: Burza
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Thesis 2.0T - start silnika/dławienie

Post autor: AQQ2009 » 13 gru 2016, 12:22

Poważnie fabrycznie 0,5 pompuje? bo mam wskaźnik boostu i u mnie też dochodzi do 1.5 bara możliwe że i u mnie było coś dłubnięte? auto kupiłem od starszego Pana w Holandii nie wydaje mi się by on coś takiego robił pod siebie;) chociaż kto wie...
tak jak jest zimniej pali ładnie choć i w lecie nie miałem grubszych problemów jedynie gdy usunąłem błędy to coś stękała przez kilka odpaleń ale później już tak samo jak np dziś...czyli bez zająknięć, myślę jeszcze o MAP sensorze, podobno może to być problemem lub ta sonda nieszczęsna.
Była: Alfa Romeo 155 1.8 8V ts, Thesis 2.0 turbo
Jest: Honda Civic Hybrid
Obrazek

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 2.0T - start silnika/dławienie

Post autor: kond243 » 16 gru 2016, 6:57

Thesis fabrycznie pompa je. 0,8bara a w over boost jest 0.9-1bar. Jeśli chodzi o soft turbo to trochę ma się inaczej do fabrycznego turbo. Do silnika wolnossaka dokładamy turbo i bez jego odprężenia można dmuchać Maks 0.5bara.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”