Thesis - wtryskiwacz/EGR/czujnik ciśnienia
Thesis - wtryskiwacz/EGR/czujnik ciśnienia
Cześć,
wczoraj pojawiło się kilka problemów na raz. Od razu po zapaleniu silnika wyskoczył błąd "check engine". Po kilku minutach zapaliła się też kontrolka ESP i EPB (stałym światłem).
Podpiąłem się pod kompa i...
1. Powracający błąd P0235
2. P0404 (EGR)
3. P0202 - Cylinder 2 injector - to jest nowość.
Dodatkowo:
4. Wskazówka paliwa spadła z połowy do zera i miga kontrolka braku paliwa.
5. Świeci się kontrolka EPB, ale hamulec postojowy działa.
6. Kontrolka ESP się świeci.
Punkty 4, 5 i 6 pojawiły się w jednej chwili podczas jazdy. Oczywiście samochód muli niemiłosiernie i już ruszenie stwarza problem. Po wykasowaniu błędów powrócił tylko P0202, spodziewam się, że czujnik ciśnienia odezwie się razem z EGR w międzyczasie.
Ktoś może ma jakieś wskazówki, co mogę sprawdzić? W niedługim czasie i tak się wybieram do speca, ale zastanawiają mnie punkty 4-6, szczególnie ten wskaźnik paliwa...
PS. Dołączam screeny z MES.
wczoraj pojawiło się kilka problemów na raz. Od razu po zapaleniu silnika wyskoczył błąd "check engine". Po kilku minutach zapaliła się też kontrolka ESP i EPB (stałym światłem).
Podpiąłem się pod kompa i...
1. Powracający błąd P0235
2. P0404 (EGR)
3. P0202 - Cylinder 2 injector - to jest nowość.
Dodatkowo:
4. Wskazówka paliwa spadła z połowy do zera i miga kontrolka braku paliwa.
5. Świeci się kontrolka EPB, ale hamulec postojowy działa.
6. Kontrolka ESP się świeci.
Punkty 4, 5 i 6 pojawiły się w jednej chwili podczas jazdy. Oczywiście samochód muli niemiłosiernie i już ruszenie stwarza problem. Po wykasowaniu błędów powrócił tylko P0202, spodziewam się, że czujnik ciśnienia odezwie się razem z EGR w międzyczasie.
Ktoś może ma jakieś wskazówki, co mogę sprawdzić? W niedługim czasie i tak się wybieram do speca, ale zastanawiają mnie punkty 4-6, szczególnie ten wskaźnik paliwa...
PS. Dołączam screeny z MES.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2015, 11:11 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Thesis - wtryskiwacz, EGR, czujnik ciśnienia...
Coś się niedobrego dzieje z elektryką u Ciebie.
Błąd wtryskiwacza - brak połączenia z sterownikiem - Ecu nie widzi oporności wtrsyku (wtyk na wtrysku, masa itp.)
Bład doładowania - to samo - czujnik masz zmieniony, wiec problem tkwi w połączeniach elektrycznych - jak wyzej.
EGR - może byc to samo - czyli gdzies wspólna masa leży, albo padniety elektrozawór.
Jego akurat można w sterowniku wyłączyć i zaślepić zawór na dobre zapominając o problemach. Mulenie wskazuje na pełne otwarcie EGR, jego zacięcie lub brak sterowania = muł ze cięzko ruszyć z miejsca. Zaślep EGR przy wejsciu w kolektor dolotowy (daj tam blaszkę) powinno mulenie ustąpić.
Jesli ustąpi - EGR nalezy wyłaczyć w mapach sterownika, a samą zaślepkę dać z nierdzewki.
Ale elektryka mimo to do przejrzenia.
Błąd wtryskiwacza - brak połączenia z sterownikiem - Ecu nie widzi oporności wtrsyku (wtyk na wtrysku, masa itp.)
Bład doładowania - to samo - czujnik masz zmieniony, wiec problem tkwi w połączeniach elektrycznych - jak wyzej.
EGR - może byc to samo - czyli gdzies wspólna masa leży, albo padniety elektrozawór.
Jego akurat można w sterowniku wyłączyć i zaślepić zawór na dobre zapominając o problemach. Mulenie wskazuje na pełne otwarcie EGR, jego zacięcie lub brak sterowania = muł ze cięzko ruszyć z miejsca. Zaślep EGR przy wejsciu w kolektor dolotowy (daj tam blaszkę) powinno mulenie ustąpić.
Jesli ustąpi - EGR nalezy wyłaczyć w mapach sterownika, a samą zaślepkę dać z nierdzewki.
Ale elektryka mimo to do przejrzenia.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Thesis - wtryskiwacz, EGR, czujnik ciśnienia...
Sprawa rozwiązania - dzięki @Argenta za naprawę. Problemem była uszkodzona wiązka elektryczna idąca do komputera, która powodowała te i inne problemy. Auto jeździ lepiej niż przed awarią Szczegółów technicznych niestety do końca nie pamiętam, może @Argenta kiedyś fachowo opisze.
Dzięki również @Ramzes_II oraz @LUKI82 za wskazówki i porady. Samemu bym tego nie ogarnął, brak wiedzy i warunków, więc przekazałem auto w fachowe ręce.
Dzięki również @Ramzes_II oraz @LUKI82 za wskazówki i porady. Samemu bym tego nie ogarnął, brak wiedzy i warunków, więc przekazałem auto w fachowe ręce.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Thesis - wtryskiwacz, EGR, czujnik ciśnienia...
Polecam się na przyszłość
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Thesis - wtryskiwacz, EGR, czujnik ciśnienia...
Czy zaglądaliście u siebie w miejsce osadzenia wtryskiwacza ,bo u mnie zauważyłem ropę przy trzech
Rurki które idą od szyny są suche,z przelewu też nic nie uchodzi,po wytarciu na sucho nie zauważyłem żadnych wycieków.
Czyżby ropa wydostawała się w miejscu osadzenia wtrysku?
Rurki które idą od szyny są suche,z przelewu też nic nie uchodzi,po wytarciu na sucho nie zauważyłem żadnych wycieków.
Czyżby ropa wydostawała się w miejscu osadzenia wtrysku?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 gru 2008, 0:00
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Będzin
Re: Thesis - wtryskiwacz, EGR, czujnik ciśnienia...
czachor pisze:Cześć,
wczoraj pojawiło się kilka problemów na raz. Od razu po zapaleniu silnika wyskoczył błąd "check engine". Po kilku minutach zapaliła się też kontrolka ESP i EPB (stałym światłem).
Podpiąłem się pod kompa i...
1. Powracający błąd P0235
2. P0404 (EGR)
3. P0202 - Cylinder 2 injector - to jest nowość.
Dodatkowo:
4. Wskazówka paliwa spadła z połowy do zera i miga kontrolka braku paliwa.
5. Świeci się kontrolka EPB, ale hamulec postojowy działa.
6. Kontrolka ESP się świeci.
Punkty 4, 5 i 6 pojawiły się w jednej chwili podczas jazdy. Oczywiście samochód muli niemiłosiernie i już ruszenie stwarza problem. Po wykasowaniu błędów powrócił tylko P0202, spodziewam się, że czujnik ciśnienia odezwie się razem z EGR w międzyczasie.
Ktoś może ma jakieś wskazówki, co mogę sprawdzić? W niedługim czasie i tak się wybieram do speca, ale zastanawiają mnie punkty 4-6, szczególnie ten wskaźnik paliwa...
PS. Dołączam screeny z MES.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 gru 2008, 0:00
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Będzin
Re: Thesis - wtryskiwacz, EGR, czujnik ciśnienia...
Witam Czachor
Dziś podczas jazdy miałem dokładnie takie same objawy:
- błąd silnika
- zapaliła się kontrolka ESP
- wskazówka paliwa spadła do 0 i miga kontrola braku paliwa
- wskazówka chwilowego spalania również spadła do zera
Spadła moc silnika i czułem lekkie falowanie mocy, objawy ustępowały i powracały kilkakrotnie co kilka minut.
Po powrocie do normalności kontrolki i wskaźniki powracały do normalności, lecz błędy pozostały.
Przez ostatnie 20 / 25 minut jechałem cały czas z tymi objawami.
Poważnie zastanawiam się co się stało.
Moje pytanie to:
Czy pamiętasz co to była za wiązka przewodów ( mam rozumieć, że chodziło o zwarcia/ przebicia) ?
Czy Pamiętasz jeszcze jakieś inne przyczyny tego stanu?
Pozdrawiam Mar700
Dziś podczas jazdy miałem dokładnie takie same objawy:
- błąd silnika
- zapaliła się kontrolka ESP
- wskazówka paliwa spadła do 0 i miga kontrola braku paliwa
- wskazówka chwilowego spalania również spadła do zera
Spadła moc silnika i czułem lekkie falowanie mocy, objawy ustępowały i powracały kilkakrotnie co kilka minut.
Po powrocie do normalności kontrolki i wskaźniki powracały do normalności, lecz błędy pozostały.
Przez ostatnie 20 / 25 minut jechałem cały czas z tymi objawami.
Poważnie zastanawiam się co się stało.
Moje pytanie to:
Czy pamiętasz co to była za wiązka przewodów ( mam rozumieć, że chodziło o zwarcia/ przebicia) ?
Czy Pamiętasz jeszcze jakieś inne przyczyny tego stanu?
Pozdrawiam Mar700
Re: Thesis - wtryskiwacz, EGR, czujnik ciśnienia...
Nie mam pojęcia, niestety Argenta (który mi to naprawiał) bardzo niewiele mówi o konkretach przeprowadzonej naprawy oprócz "przecięta wiązka", co skutkowało zwarciami i silnik przełączył się w tryb awaryjny. Nie miałem wtedy za bardzo czasu, żeby wydobyć zeznanie, ale jeśli mnie pamięć nie myli, było to gdzieś w okolicy lewego błotnika, wiązka wypadła z obejmy czy była źle włożona i przetarła się na pracującym elemencie. Coś w ten deseń, przepraszam, już nie pamiętam dokładnie
Po naprawie wiązki wszystkie objawy ustąpiły i nigdy się nie powtórzyły. Także jedyną przyczyną było uszkodzenie wiązki.
Aha, u mnie jeszcze świeciła się EBP, u Ciebie jej nie ma.
Po naprawie wiązki wszystkie objawy ustąpiły i nigdy się nie powtórzyły. Także jedyną przyczyną było uszkodzenie wiązki.
Aha, u mnie jeszcze świeciła się EBP, u Ciebie jej nie ma.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 gru 2008, 0:00
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Będzin
Re: Thesis - wtryskiwacz, EGR, czujnik ciśnienia...
Dziękuję za informacje.
Re: Thesis - wtryskiwacz/EGR/czujnik ciśnienia
Odgrzebuję, bo mam te same objawy + silnik gaśnie. Sprawa wyszła dopiero teraz, myślę że z powodu deszczu..
Występujące błędy:
EBP
ESP
System Offline
Wskazówka paliwa opada do zera
Błędy na komputerze
EGR
Overboost
Po zgaśnięciu silnika (dzieje się to losowo, czasem 10-20 sekund czasem 2-3 minuty)
Przekaźnik pompy paliwa
Wtryskiwacze
Wyczyściłem i wymieniłem bezpieczniki, podmieniłem przekaźniki i została tylko ta wiązka, ewentualnie komp. Pytanie czy taką wiązkę można kupić tylko w ASO? Ktoś wie ile jest przy tym roboty żeby przełożyć?
Występujące błędy:
EBP
ESP
System Offline
Wskazówka paliwa opada do zera
Błędy na komputerze
EGR
Overboost
Po zgaśnięciu silnika (dzieje się to losowo, czasem 10-20 sekund czasem 2-3 minuty)
Przekaźnik pompy paliwa
Wtryskiwacze
Wyczyściłem i wymieniłem bezpieczniki, podmieniłem przekaźniki i została tylko ta wiązka, ewentualnie komp. Pytanie czy taką wiązkę można kupić tylko w ASO? Ktoś wie ile jest przy tym roboty żeby przełożyć?
Re: Thesis - wtryskiwacz/EGR/czujnik ciśnienia
Pisałem Ci już kiedyś ostatnio o wiązce do ECU.s0krates pisze:Odgrzebuję, bo mam te same objawy + silnik gaśnie. Sprawa wyszła dopiero teraz, myślę że z powodu deszczu..
Występujące błędy:
EBP
ESP
System Offline
Wskazówka paliwa opada do zera
Błędy na komputerze
EGR
Overboost
Po zgaśnięciu silnika (dzieje się to losowo, czasem 10-20 sekund czasem 2-3 minuty)
Przekaźnik pompy paliwa
Wtryskiwacze
Wyczyściłem i wymieniłem bezpieczniki, podmieniłem przekaźniki i została tylko ta wiązka, ewentualnie komp. Pytanie czy taką wiązkę można kupić tylko w ASO? Ktoś wie ile jest przy tym roboty żeby przełożyć?
Re: Thesis - wtryskiwacz/EGR/czujnik ciśnienia
s0krates, jeśli chodzi o Overboost sprawdź przewód gumowy czy nie jest gdzieś uszkodzony to kilka minut roboty.
Re: Thesis - wtryskiwacz/EGR/czujnik ciśnienia
Overboost to najmniejsze moje zmartwienie
Re: Thesis - wtryskiwacz/EGR/czujnik ciśnienia
Jakby to komuś pomogło - w moim przypadku przyczyną była przerdzewiała centralka silnika. Centralka znajduje się w nadkolu, koroduje od wody i soli i problem gotowy. Trzeba kupić używkę z innego samochodu lub nową i wprogramować.
W przypadku silnika 2.4 JTD 150KM w Thesis, nr bosch centralki to 0281010333. Cena 650 - 800 zł + programowanie.
W przypadku silnika 2.4 JTD 150KM w Thesis, nr bosch centralki to 0281010333. Cena 650 - 800 zł + programowanie.
Re: Thesis - wtryskiwacz/EGR/czujnik ciśnienia
Te ceny dotyczą centralek używanych jak dobrze rozumiem?
Pomijając kretyńskie umieszczenie ECU w nadkolu, jak by nie mogło być we wnętrzu auta jak np. w kappie to ta centralka nie jest jakoś zabezpieczona? Może jej zawilgocenie itd. było spowodowane uszkodzeniem jakiejś osłony czy niewłaściwym demontażem/montażem przez któregoś z poprzednich właścicieli.
W przeciwnym razie ta usterka jest kwestią czasu w każdej thesis
Pomijając kretyńskie umieszczenie ECU w nadkolu, jak by nie mogło być we wnętrzu auta jak np. w kappie to ta centralka nie jest jakoś zabezpieczona? Może jej zawilgocenie itd. było spowodowane uszkodzeniem jakiejś osłony czy niewłaściwym demontażem/montażem przez któregoś z poprzednich właścicieli.
W przeciwnym razie ta usterka jest kwestią czasu w każdej thesis
KAPPA TDS & JTD