Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 20 wrz 2019, 18:31

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
PostDodany: 06 gru 2005, 20:34 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Posty: 665
Lokalizacja: Warszawa
"Adolf" pisze:
"Jeremy McFee" pisze:
OK - performance Themy i Kappy jest porównywalny.
Jak na auto projektowane w połowie lat '80 Thema jest naprawdę niezła!! :)
nie przeczę, że nie była..

ale myślę, że wynik np. na 1/4 mili zależałby od kondycji konkretnych
egz.
Oczywiście, że wiele zależy od kondycji silnika, zawieszenia i innych szczegółów.
Niedawno badałem ciśnienie mojego silnika [2.016V] z 1993 roku po przebiegu 270 tys. km. Mechanikom szczeny opadły - bo ciśnienie jest MAX na wszystkich garach - silnik jak dzwon.
Ale jeszcze do poprawki jest VIS i wydech.
Niemniej jednak auto jeździ jak burza.

W wyścigu na 1/4 mili Cx ma mniejsze znaczenie niż masa samochodu.
Cx jest istotny przy prędkościach pow. 100/120 km/h i to głównie z punktu widzenia zużycia paliwa.

Thema jest około 300 kg lżejsza od Kappy i to ma istotne znaczenie podczas przyspieszania - tak od 0-100 jak i np. 80-120.

BTW: kiedyś jechałem Skodą Felicią Combi (1.6i) na pusto ze Szczecina do Warszawy. Auto robiło swobodnie 160-170 km/h.
W drodze powrotnej miałem na dachu 2 rowery.
I z rowerami na dachu wycisnąłem z niej max. 140 km/h ;)

C'est la Vie!

_________________
J. McFee


Na górę
PostDodany: 06 gru 2005, 21:22 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Posty: 676
Lokalizacja: KRAKÓW
dużo zależy od przełożeń skrzyni biegów w delcie max to 220 i co z tego że mogę bez problemu każdego wyprzedzić jak i tak mnie dojdzie ,miałem kiedyś deltę z kombinowaną skrzynią i ta potrafiła pojechać około 270 km/h na 3 biebu było 200 auto chodziło naprawdę dobrze. Główne przełożenie można zmienić jest to droga sprawa ,do delty są dostępne 170 , 190 ,220 ,250 niestety 1000 euro każda opcja :cry:


Na górę
PostDodany: 06 gru 2005, 21:30 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Posty: 665
Lokalizacja: Warszawa
"bryś" pisze:
dużo zależy od przełożeń skrzyni biegów w delcie max to 220 i co z tego że mogę bez problemu każdego wyprzedzić jak i tak mnie dojdzie ,miałem kiedyś deltę z kombinowaną skrzynią i ta potrafiła pojechać około 270 km/h na 3 biebu było 200 auto chodziło naprawdę dobrze. Główne przełożenie można zmienić jest to droga sprawa ,do delty są dostępne 170 , 190 ,220 ,250 niestety 1000 euro każda opcja :cry:
O przełożeniach była mowa.
Dlatego np. w rajdach samochodowych zespoły zmieniają m.in. przełożenia w zależności od specyfiki danego odcinka.

Ale nie martw się, Brysiu - z doświadczenia mojego i wielu innych kierowców wynika, że wyższa średnia prędkość na danej trasie zależy przede wszystkim od uzyskiwanych przyspieszeń, a nie od prędkości maksymalnej, którą osiąga się raczej tylko na autostradach (a i tutaj czas "dojścia do niej" jest istotny). W Polsce autostrad prawie nie ma - a na normalnych drogach prędkości rzędu 200 km/h uzyskujesz jedynie chwilowo, o ile w ogóle warunki drogowe na to pozwolą (pomijając przepisy ruchu drogowego).

Dlatego przyspieszenie zawsze będzie w lepszej cenie.

Jak dobrze potrafisz "wiosłować" swoją Integrale - to praktycznie nikt Ci nie zagrozi ;)

_________________
J. McFee


Na górę
PostDodany: 06 gru 2005, 22:59 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Posty: 676
Lokalizacja: KRAKÓW
ale denerwuje mnie jak na autostradzie jakś TDI mnię wyprzedza :wink:a 200 to mogę mieć po 15 sekundach turbinkę mam dużą t35 więc ciągnie dobrze ,dla porównania wizualnie około 2x większa niż w themie


Na górę
PostDodany: 06 gru 2005, 23:06 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Posty: 665
Lokalizacja: Warszawa
"bryś" pisze:
ale denerwuje mnie jak na autostradzie jakś TDI mnię wyprzedza :wink:
No to rzeczywiście nie masz wyjścia... tzn. masz! - jak Cię zacznie jakiś TDI wyprzedzać, to musisz w tym czasie skoczyć do sklepu, kupić większego TDI, wrócić na trasę i spacyfikować drania!

_________________
J. McFee


Na górę
PostDodany: 07 gru 2005, 9:58 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Posty: 458
Lokalizacja: Kielce
"Qba" pisze:
Martwisz sie odcieciem na 6 tysiacach ja mam odciecie (szarpanie) na 4tysiacach obrotow :D
Predkościomierz mi nie działa wiec nawet nie wiem jaka osiągnę predkość maksymalna :)
Qba sprawdź sobie kable WN i świece
Szarpanie przy 4tysiach wygląda mi na problemy z zapłonem.
co do prędkościomierza to albo zdechł Ci przetwornik obrotów albo urwał się kabel -to jest dość częste zjawisko kiedyś już było wałkowane.

u mnie jak próbuję przekręcić silnik nad obroty maksymalne to po prostu nagle "wymięka" -zwalnia, natomiast na gazie wchodzi wyżej -mam taką najtańszą instalację i da się je przekroczyć tylko po co -wystarczy popatrzeć na charakterystykę mocy i momentu.

Rzekome ograniczenie prędkości Themon może sprawdzić odpinając kabel impulsów prędkościomierza przy skrzyni. Na pewno samochód nie będzie szybszy. No ale to nie zabawa na dzisiejsze warunki.

niech MOC będzie z Wami :D

_________________
FFE (F**K Fuel Economy) teraz Thesis Emblema 3.0 V6, AR156SW TI -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K, WSK Gnom


Na górę
PostDodany: 07 gru 2005, 10:53 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2005, 0:00
Posty: 276
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Świece i kable nowe, problem opisywałem tutaj
http://lanciapolska.org/modules.php?nam ... pic&t=2211
i dalej tego nie rozgryzłem co to jest :(

_________________
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron


Na górę
PostDodany: 12 gru 2005, 14:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2005, 0:00
Posty: 77
Imię: Arek
Lokalizacja: Wrocław
widze ta dyskusja jest bez sensu, pytalem z ciekawosci, bo jak narazie nie mam jeszcze kupca na swoje organy zeby wyzsze predkosci byly mi wybitnie potrzebne... poza tym moj wniosek o ograniczeniu predkosci wzial sie stad ze te 230 osiaga bez wcisnietego do oporu pedalu gazu, natomiast jesli sie go dociska przy tej predkosci wyraznie czuc jak ja "przydlawia" i ani o kilometr 230 nie przekracza. Poza tym jak juz pisalem identyczny wynik osiaga i pod gore i z gory (to samo jesli chodzi o rozwazania czy z wiatrem czy pod wiatr). Jakkolwiek ta dyskusja i tak do niczego nie prowadzi, wiec dzieki za wszystkie bardziej lub mniej madre porady, jak rowniez za te budujace opinie i komentarze... coz, pozdrawiam...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl