Strona 1 z 1

Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa Schemat

: 01 maja 2010, 16:09
autor: Mariusz91
Witam!

Mam pytanie dotyczące układu zapłonowego w Themie. Silnik to 2.0 16v bez V.I.S. Na układzie wtryskowym Jetronic. Czy cewki zapłonowe w tym silniku podają iskrę naraz na oba cylindry? Tzn. Pierwszy(jeden) dostaje iskrę prawidłowo a Czwarty(dwa) w suwie wydechu? Bo Thema mi się trochę mozolnie wkręca na obroty i ma dziurę, a jak zamienie 1 z 4 bądź 2 z 3 to nie ma różnicy w pracy silnika.

Re: Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa

: 02 maja 2010, 21:16
autor: prezesjm
Tak. Iskra jest podawana na dwa cylindry naraz. Parami, jak zauważyłeś - 1 i 4 oraz 2 i 3.

Re: Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa

: 02 maja 2010, 21:36
autor: Mariusz91
Aha. Czyli jeżeli zamienię jedynkę z czwórką to nie będzie miało to żadnego wpływu na prace silnika?
Dziękuje za informacje. :D

Re: Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa

: 02 maja 2010, 21:37
autor: argenta67
No i to jej nie przeszkadza bo ma też wtedy kiedy to jest potrzebne.

Re: Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa

: 02 maja 2010, 22:24
autor: Piszczyk
dowód że działa po zamianie... : TU

Re: Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa

: 02 maja 2010, 22:27
autor: Mariusz91
Według schematu instalacji układu zapłonowego Digiplex 2 z modułu zapłonowego idzie minusem sygnał do cewek a plus ze stacyjki. U mnie jedna cewka miała właśnie tak, a druga miała odwrotnie kable (z modułu sygnał szedł na plus na cewce a ze stacyjki szedł na minus na cewce) zamieniłem tak jak powinno być, ale nic to nie zmieniło jeśli chodzi o prace silnika :-? Możecie mi to wyjaśnić :-?

Obrazek

Re: Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa

: 02 maja 2010, 22:29
autor: Mariusz91
Piszczyk pisze:dowód że działa po zamianie... : TU
Dowód to ja mam w garażu bo tak robiłem :D

Re: Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa Schemat

: 03 maja 2010, 13:05
autor: Lukasz_TG
Zamien jeszcze cewki miejscami, sprawdz czy nie ma spadku napiecia na pracujacym silniku. Podjedz jeszcze do jakiegos mechanika, identyczna cewka wystepuje w CC 700 z nanoplexem.

Pozdrawiam

Re: Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa Schemat

: 03 maja 2010, 15:22
autor: Mariusz91
Ale cewki są w porządku bo iskra jest elegancka na każdym garnku. Tylko zastanawia mnie to dlaczego jak przewody elektryczne od modułu do cewki były zamienione ze sobą tak jak pisałem wczesniej to nadal działało to poprawnie :-? A cewki pasują od wielu aut. Zarówno od CC 0.7 jak i od Lamborghini Diablo 5.7 :lol:

Re: Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa Schemat

: 03 maja 2010, 20:08
autor: laminiarz
Ponieważ uzwojenie WN nie ma połączenia z NN.
W klasycznej cewce oba uzwojenia mają punkt wspólny na masie, więc zmiana polaryzacji niskiego napięcia spowoduje że przez cewkę popłynie prąd, ale w momencie wytworzenie iskry na uzwojeniu pierwotnym (NN) odłoży się spory kawałek wysokiego napięcia i w instalacji pojawią się silne zakłócenia (oby jeszcze się coś nie spaliło).

W twoich cewkach (mam na myśli te w samochodzie [ sic! ] ), uzwojenie WN jest odizolowane od uzwojenia pierwotnego (czyli od całej instalacji), a prąd WN płynie w zamkniętym obwodzie: cewka (strona wtórna) - cyl.1 - masa - cyl4 - powrót do cewki.

To rozwiązanie ma zalety i wady ( przećwiczone jeszcze jak miałem malucha [teraz mam na myśli F126p] ). Przykład: jeżeli jedna świeca szwankuje, to kłopoty z zapłonem są w obu garach...

Re: Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa Schemat

: 03 maja 2010, 22:06
autor: Mariusz91
Aha. Dzięki za solidne wyjaśnienie. Rozjaśniło mi to sytuacje :)