Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 14 gru 2017, 08:56

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01 maja 2010, 16:09 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2007, 00:00
Posty: 2681
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków
Witam!

Mam pytanie dotyczące układu zapłonowego w Themie. Silnik to 2.0 16v bez V.I.S. Na układzie wtryskowym Jetronic. Czy cewki zapłonowe w tym silniku podają iskrę naraz na oba cylindry? Tzn. Pierwszy(jeden) dostaje iskrę prawidłowo a Czwarty(dwa) w suwie wydechu? Bo Thema mi się trochę mozolnie wkręca na obroty i ma dziurę, a jak zamienie 1 z 4 bądź 2 z 3 to nie ma różnicy w pracy silnika.

_________________
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!

Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'


Ostatnio zmieniony 02 maja 2010, 22:33 przez Mariusz91, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 02 maja 2010, 21:16 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lip 2005, 00:00
Posty: 2050
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Tak. Iskra jest podawana na dwa cylindry naraz. Parami, jak zauważyłeś - 1 i 4 oraz 2 i 3.


Na górę
Post: 02 maja 2010, 21:36 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2007, 00:00
Posty: 2681
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków
Aha. Czyli jeżeli zamienię jedynkę z czwórką to nie będzie miało to żadnego wpływu na prace silnika?
Dziękuje za informacje. :D

_________________
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!

Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'


Na górę
Post: 02 maja 2010, 21:37 
No i to jej nie przeszkadza bo ma też wtedy kiedy to jest potrzebne.


Na górę
   
Post: 02 maja 2010, 22:24 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2007, 00:00
Posty: 871
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie
dowód że działa po zamianie... : TU

_________________
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
:DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 + AR166 2,5 V6 `2000 + AR147 1,6 ts `2002

blokady rozrządu HP do 1,6 16V silnik 182 B6.000
blokady rozrządu HP do busso v6
potrzebujesz ? napisz PW


Na górę
Post: 02 maja 2010, 22:27 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2007, 00:00
Posty: 2681
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków
Według schematu instalacji układu zapłonowego Digiplex 2 z modułu zapłonowego idzie minusem sygnał do cewek a plus ze stacyjki. U mnie jedna cewka miała właśnie tak, a druga miała odwrotnie kable (z modułu sygnał szedł na plus na cewce a ze stacyjki szedł na minus na cewce) zamieniłem tak jak powinno być, ale nic to nie zmieniło jeśli chodzi o prace silnika :-? Możecie mi to wyjaśnić :-?

Obrazek

_________________
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!

Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'


Na górę
Post: 02 maja 2010, 22:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2007, 00:00
Posty: 2681
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
dowód że działa po zamianie... : TU
Dowód to ja mam w garażu bo tak robiłem :D

_________________
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!

Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'


Na górę
Post: 03 maja 2010, 13:05 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2054
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Zamien jeszcze cewki miejscami, sprawdz czy nie ma spadku napiecia na pracujacym silniku. Podjedz jeszcze do jakiegos mechanika, identyczna cewka wystepuje w CC 700 z nanoplexem.

Pozdrawiam

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :), FC 16VT, Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Bravo 1.6 16V


Na górę
Post: 03 maja 2010, 15:22 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2007, 00:00
Posty: 2681
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków
Ale cewki są w porządku bo iskra jest elegancka na każdym garnku. Tylko zastanawia mnie to dlaczego jak przewody elektryczne od modułu do cewki były zamienione ze sobą tak jak pisałem wczesniej to nadal działało to poprawnie :-? A cewki pasują od wielu aut. Zarówno od CC 0.7 jak i od Lamborghini Diablo 5.7 :lol:

_________________
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!

Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'


Na górę
Post: 03 maja 2010, 20:08 
Offline
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Posty: 286
Lokalizacja: Katowice
Ponieważ uzwojenie WN nie ma połączenia z NN.
W klasycznej cewce oba uzwojenia mają punkt wspólny na masie, więc zmiana polaryzacji niskiego napięcia spowoduje że przez cewkę popłynie prąd, ale w momencie wytworzenie iskry na uzwojeniu pierwotnym (NN) odłoży się spory kawałek wysokiego napięcia i w instalacji pojawią się silne zakłócenia (oby jeszcze się coś nie spaliło).

W twoich cewkach (mam na myśli te w samochodzie [ sic! ] ), uzwojenie WN jest odizolowane od uzwojenia pierwotnego (czyli od całej instalacji), a prąd WN płynie w zamkniętym obwodzie: cewka (strona wtórna) - cyl.1 - masa - cyl4 - powrót do cewki.

To rozwiązanie ma zalety i wady ( przećwiczone jeszcze jak miałem malucha [teraz mam na myśli F126p] ). Przykład: jeżeli jedna świeca szwankuje, to kłopoty z zapłonem są w obu garach...


Na górę
Post: 03 maja 2010, 22:06 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2007, 00:00
Posty: 2681
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków
Aha. Dzięki za solidne wyjaśnienie. Rozjaśniło mi to sytuacje :)

_________________
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!

Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]