Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 gru 2017, 12:44

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13 paź 2004, 08:27 
Czy Ktos z Was orientuje sie jaka jest moc oryginalnego akumulatora do moje Lancii.
Lancia Thema 2.5td (118 KM) 4 cylindry, 1991 rok.
Szukam i nie moge znalesc jaki?
Z góry dzieki za info


Na górę
   
Post: 27 mar 2005, 18:57 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2005, 00:00
Posty: 1422
Lokalizacja: Narew
ja mam lanczkę V6 w której miałem 60 Ah teraz wstawiłem 74Ah nie wiem czy to dobrze ale kręci jak szalony BOSH. pozdrawiam

_________________
TYLKO L A N C I A


Na górę
Post: 27 mar 2005, 19:00 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sty 2005, 00:00
Posty: 1272
Lokalizacja: Brzeszcze woj małopolskie
Ja też polecam akumulator powyżej 70 Ah.
Nie ma problemu z zapalaniem i rozładowywaniem sie akumulatora

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 10 kwie 2005, 22:01 
Offline
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sty 2005, 00:00
Posty: 4363
Skype: romlen
Imię: Roman
Lokalizacja: Chałupki koło Raciborza, 700m od granicy z Czechami :)
No dobra. Ja też muszę niebawem pomyśleć o nowym. Mam więc pytanie: czy ładować zalecaną pojemność (w moim wypadku to ok. 40Ah) czy pokusić się o coś mocniejszego, np. 75Ah? Jakie są wady takiej zmiany? Czy alternator może ucierpieć? Jak wytrzyma to instalacja i rozrusznik? Wiem że nie zaleca się wkładania do mojego modelu żarówek silniejszych niż nominalne bo na światła mijania nie mam przekaźnika a cąły prąd płynie przez włącznik przy kierownicy. Swoją drogą dziwna to sprawa bo przekaźniki są na wszystko inne (halogeny, ogrzewanie tylnej szyby itp).

_________________
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię :)
Moja prywatna strona www - nowy serwer i design; Tel. 503124557-Orange
Obrazek
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.


Na górę
Post: 11 kwie 2005, 07:39 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 07 kwie 2005, 00:00
Posty: 273
Lokalizacja: Wa-wa Tarchomin
Cytuj:
...czy ładować zalecaną pojemność (w moim wypadku to ok. 40Ah) czy pokusić się o coś mocniejszego, np. 75Ah?
Przy takiej różnicy może się pojawić problem ciągłego niedoładowania akumulatora - taka jest przynajmniej teoria. A to źle wpływa na jego żywotność.
Cytuj:
Wiem że nie zaleca się wkładania do mojego modelu żarówek silniejszych niż nominalne bo na światła mijania nie mam przekaźnika a cąły prąd płynie przez włącznik przy kierownicy.
Identyczne rozwiązanie jak w VW. W starym Passacie z '81 stopił mi się przez to przełącznik przy kierownicy. W Vento już nie dałem. Zarówno w jednym jak i w drugim dorobiłem przekaźniki do światłe mijania i długich. Bezpośrednio z akumulatora puściłem na przekaźniki - z nich do świateł. Sterowanie przekaźników wpiąłem w miejsce dotychczasowo zajmowanych przez żarówki. Wystarczy zrobić to na dwóch przekaźnikach - wspólne sterowanie obu stron (w Passcie zrobilem oddzielnie lewą i prawą, ale nie ma takiej potrzeby). Przekaźniki zamknąłem w plastikowej obudowie - takiej dostępnej w sklepach dla elektroników, możliwie najmniejszej, tak aby dwa przekaźniki się zmieściły. Warto kupić przekaźniki z bezpiecznikiem - ja miałem bez, to trochę ryzykowne (jakieś do poloneza). Oczywiście wszelkie wpięcia "układu" zrobiłem na kostkach, tak aby można było w razie czego wszystko przywrócić do starego układu. Napięcie na żarówkach z nędznych 9,5 w Passacie (11,5 w Vento), skoczyło do 13,5-14,5 - czyli tyle co na akumulatorze. I stała się jasność ;) - nie przypuszczałem, że światła mogą tak oświetlać drogę.
Trzeba tylko zastosować solidne przewody (jakieś 4mm2).

_________________
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE


Na górę
Post: 11 kwie 2005, 08:39 
Zgadzam sie z PeGaZem.
Alternator i układ regulujący napiecie ładowania jest dostosowany do akumulatora konkretnej pojemności. Zainstalowanie większego akumulatora powoduje jego ciagłe niedoładowanie i znaczne skrócenie żywotności.
Technologia idzie do przodu i przy tych samych pojemnościach (np. 40Ah) uzyskiwane są o wiele wieksze prądy rozruchowe. Akumulator o wiekszym prądzie rozruchowym spokojnie mozna zastosowac. Bedzie lepiej kręcił.

Pozdrawiam


Na górę
   
Post: 03 maja 2005, 22:08 
Offline
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 maja 2005, 00:00
Posty: 958
w/g "Lancia Thema Owner Handbook"- turbo-ds/turbo-ds-cat -70Ah/400A

_________________
Wujek odszedl od nas na zawsze...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]