Strona 1 z 1

Thema 2.0 VIS - ładowanie ok 13,6V na jałowym

: 13 paź 2007, 11:18
autor: paszczak
Czy to jeszcze w normie, czy już źle. Światła nie robią dużej różnicy. Akumulator nówka, pomiar robiony w sklepie, przy wymianie.

Thema 2.0 VIS - ładowanie ok 13,6V na jałowym

: 13 paź 2007, 11:48
autor: prezesjm
Jak najbardziej w normie.

Thema 2.0 VIS - ładowanie ok 13,6V na jałowym

: 13 paź 2007, 14:11
autor: paszczak
Toś mnie trochę uspokoił. :D Tylko, że na obrotach jest nie wiele więcej, ale skoro tamto jest w normie... to widac tak ma byc.
TO czemu wszyscy marudzą, że musi byc ~14,5V ?
Nawet kobita w sklepie z akumulatorami ?

I jeszcze jedno: co oprócz radia i alarmu w Themie pobiera prąd po wyjęciu kluczyka ( interesuje mnie jakieś 100 ~ 150 mA) ?

Thema 2.0 VIS - ładowanie ok 13,6V na jałowym

: 13 paź 2007, 14:26
autor: maki
"paszczak" pisze:
I jeszcze jedno: co oprócz radia i alarmu w Themie pobiera prąd po wyjęciu kluczyka ( interesuje mnie jakieś 100 ~ 150 mA) ?
podtrzymanie pamieci w komputerze, zachowanie godziny w zegarku, bardzo czesto po wyjeciu bezpiecznika odpowiadajacego za swiatlo w samochodzie pobor pradu tez spada, ale tego nie potrafie zrozumiec :?

pozdrawiam

Thema 2.0 VIS - ładowanie ok 13,6V na jałowym

: 13 paź 2007, 14:39
autor: paszczak
Masz rację, oświetlenie wewnątrz kabiny też może byc. Przecież są układy powolnego gaszenia, czy jak to zwał... - to przeoczyłem :oops:

Thema 2.0 VIS - ładowanie ok 13,6V na jałowym

: 13 paź 2007, 14:49
autor: toni
Ja mam w delcie 2 ladowanie 13,5 -13,6 ale mi sie lekko ladowanie swieci,wymienilem regulator i tak samo swiecie i wartosci ladowania taki same,moze ktos wie czemu ladowanie sie lekko swieci?

Thema 2.0 VIS - ładowanie ok 13,6V na jałowym

: 13 paź 2007, 15:58
autor: prezesjm
"paszczak" pisze:Toś mnie trochę uspokoił. :D Tylko, że na obrotach jest nie wiele więcej, ale skoro tamto jest w normie... to widac tak ma byc.
TO czemu wszyscy marudzą, że musi byc ~14,5V ?
Nawet kobita w sklepie z akumulatorami ?

I jeszcze jedno: co oprócz radia i alarmu w Themie pobiera prąd po wyjęciu kluczyka ( interesuje mnie jakieś 100 ~ 150 mA) ?
14,5 jest teoretycznie dopuszczalne ale po np. dłuższej trasie bez dużego obciążenia prądem można lekko przeładować akumulator co jest tak samo szkodliwe jak głębokie rozładowanie. W przypadku akumulatorów całkowicie bezobsługowych można doprowadzić do małego bum. W instrukcji dołączanej do każdego nowego akumulatora jest podany zakres dopuszczalnych napięć i odpowiadającej mu gęstości elektrolitu. Przy pomiarach trzeba brać poprawkę na dokładność miernika. Jako napięcie nominalne w instalacjach samochodów osobowych jest uznawana wartość 13,8 V. Regulatory Boscha jak i magneti najczęściej utrzymują dokładnie takie napięcie w instalacji. Skoro napięcie nie "siada" po włączeniu świateł to znaczy tylko że alternator jest w dobrej kondycji i regulator pracuje dobrze. Dodanie gazu nie powinno powodować wzrostu ponad 14 volt. Większe rozrzuty napięcia były kiedyś tolerowane przy regulatorach mechanicznych. Pobór prądu rzędu 100-150 mA jest troszkę za duży. Nie jest specjalnie groźny szczególnie w nowym aku ale po dłuższym postoju mogą być problemy z rozruchem. Podejrzany jest faktycznie wspomniany moduł oświetlenia.

Thema 2.0 VIS - ładowanie ok 13,6V na jałowym

: 13 paź 2007, 18:18
autor: Windforce
ten modul powolnego gaszenia znajduje sie w tej podsufitce tam gdzie zegarek... sprobuj odpiac kabel poprostu. odtej plytki.

Fakt do sprawdzania napiec potrzebny jest naprawde wysokiej klasy miernik...

Pozdrawiam