Thema - silnik
Thema - silnik
Witam,
Po przeglądnięciu setek postów jednak zadam pytań kilka.
Historia choroby:
1. Thema 2.0 16V turbo - przegrzany silnik (przyczyny obce , nieistotne dla problemu), pęknięty pierścień, wyżłobiona gładź cylindra - blok raczej do wyrzucenia.
2. Zakup następnej Themy
silnik 2.0 16V automat (notabene autko w rewelacyjnym stanie - cena też bardzo przystępna)
3. Jakoś to trzeba pożenić - i tu zaczynają się problemy.
Pytanie pierwsze:
Czy się da założyć dół silnika wolnossącego i przykryć to głowica z turbo (wraz z ECU) - mam po prostu niedawno wyremontowaną głowiczkę.
Czy to takiego zestawu mogę dołożyć kolektor z turbiną (też nie dawno remontowana)
Czy automatyczna skrzynia wejdzie w miejsce manuala, no i czy wytrzyma zwiększony moment i moc.
Opisany typ kombinacji byłby najprostszy z punktu widzenia warsztatowego.
pozdrawiam
Po przeglądnięciu setek postów jednak zadam pytań kilka.
Historia choroby:
1. Thema 2.0 16V turbo - przegrzany silnik (przyczyny obce , nieistotne dla problemu), pęknięty pierścień, wyżłobiona gładź cylindra - blok raczej do wyrzucenia.
2. Zakup następnej Themy
silnik 2.0 16V automat (notabene autko w rewelacyjnym stanie - cena też bardzo przystępna)
3. Jakoś to trzeba pożenić - i tu zaczynają się problemy.
Pytanie pierwsze:
Czy się da założyć dół silnika wolnossącego i przykryć to głowica z turbo (wraz z ECU) - mam po prostu niedawno wyremontowaną głowiczkę.
Czy to takiego zestawu mogę dołożyć kolektor z turbiną (też nie dawno remontowana)
Czy automatyczna skrzynia wejdzie w miejsce manuala, no i czy wytrzyma zwiększony moment i moc.
Opisany typ kombinacji byłby najprostszy z punktu widzenia warsztatowego.
pozdrawiam
Kappa 3.0 SW 1996 LPG
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema - silnik
Taka kombinacja z silnikiem jest jak najbardziej mozliwa. W turbo sa inne tloki wiec i te trzeba zamienic (o ile po przygrzaniu jeszcze sie nadaja i czy "selekcja" tlokow jest wlasciwa dla bloku tory masz ze zwyklej 16v, pierscienie). Wiec oprocz walkow w glowicy, tlokow+pirscieni i kola zamachowego+sprzegla silnik ogolnie jest ten sam. Ze skrzynia biegow moga byc klopty. Moze nie wytrzymac . Rozumiem, ze taka przekladka bylaby najszybsza i najtansza, ale trzeba brac w tym przypadku poprawke na konsekwencje rozniesienia skrzynie przy ostrzejszej jezdzie.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Thema - silnik
komora i zamocowanie silnika w turbo też są inne ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Thema - silnik
W tym przypadku jeszcze jest jeden argument za możliwie małą ilością ruchów - czas. Może więc przełożyć w całości zespół napędowy z 2.0 i.e. (wraz z ze skrzynia), a tu pytanie czy ściana grodziowa automata różni się od manuala - trzeba przecież zamienić pedały. Wtedy spokojnie doczekać na zmianę tłoków, wałków itd. Może nawet zmieniać zespół wraz z całą kołyską pod silnik. Tylko wtedy, o ile dobrze koncypuje, trzeba zamienić wiązkę i ECU, a tu podejrzewam problemy... Tak sobie głośno myślę....zanim panowie w warsztacie dostaną wytyczne.
Kappa 3.0 SW 1996 LPG
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema - silnik
Komora jest ta sama i wszystkie mocownaia silnika w niej sa identyczne jak w kazdej innej Themie (nawet 8.32 - widzialem juz takiego swapa z 8.32 na 2,5 TDS bez zadnych przerobek konstrukcyjnych)/jezdzi taka w Kazimierzu nad Wisla, gosc zaopatruje sie u mnie w czesci."pew" pisze:komora i zamocowanie silnika w turbo też są inne ...
Pedaly mozesz zmienic nie ma problemu, ale oczywiscie w wiazka bedzie klopot. Trzeba wowczas szukac takowej i podmieniac. Dostac wiazke do automatu graniczy z cudem, ale odwrotnie to nie problem. Podmiana skrzyni rowniez nie jest problemem.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Thema - silnik
Jesteś pewien? Ja nie mogłem dopasować mocowań ze zwykłej 16v - zupełnie inne poduszki (jedna o ile pamiętam lekko w innym miejscu), łapa gdzie indziej, sprawdzałem kiedyś z 2.0. i.e. i miałem komorę ciut większą tam gdzie u mnie jest turbinka ..."mario09" pisze:Komora jest ta sama i wszystkie mocownaia silnika w niej sa identyczne jak w kazdej innej Themie (nawet 8.32 - widzialem juz takiego swapa z 8.32 na 2,5 TDS bez zadnych przerobek konstrukcyjnych)/jezdzi taka w Kazimierzu nad Wisla, gosc zaopatruje sie u mnie w czesci.
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema - silnik
Komora nie moze byc inna bo to przeciez jedno i to samo auto. Lapa to element silnika wiec oczywiscie moze nie pasowac (wystarczy lape zdjac z silnika dawcy i zamontowac do silnika biorcy). Mocowania poduszek na sankach identyczne, a poduszki trzymaja sie na 2-3 srubach wiec nie ma problemu z ewentualna podmiana od dawcy choc mam 100% pewnoc ze beda pasowaly(praktyka).
P.S. Jak moze komora byc wieksza w miejscu trubiny skoro jest ona z przodu? Byc moze miales poprostu przesunieta chlodnice w prawa strone i tyle.
P.S. Jak moze komora byc wieksza w miejscu trubiny skoro jest ona z przodu? Byc moze miales poprostu przesunieta chlodnice w prawa strone i tyle.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Thema - silnik
Zaczynam być z lekka pocieszony... przekładka całego zespołu napędowego, wiązka do automatu to nie problem bo przecież jest w dawcy, co najwyżej zabawa z kabelkami. Przy okazji pytanie czy są różnice w samej konstrukcji 16V turbo w wersji słabszej i mocniejszej czy to tylko kwestia ECU?
Kappa 3.0 SW 1996 LPG
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema - silnik
Bylo kilka wersji silnikow uturbionych. Roznia sie miedzy soba w sumie nie wielkim detalami, ale znaczaco wplywajacymi na moc i moment. 16v turbo najczesciej spotyka sie dwie wersje 834C124 i 834F2000 taka jak Twoja (wnioskuje po roczniku auta). C124 to silnik 177KM produkcja do bodaj X.92, potem F2000 201KM."viam" pisze:Zaczynam być z lekka pocieszony... przekładka całego zespołu napędowego, wiązka do automatu to nie problem bo przecież jest w dawcy, co najwyżej zabawa z kabelkami. Przy okazji pytanie czy są różnice w samej konstrukcji 16V turbo w wersji słabszej i mocniejszej czy to tylko kwestia ECU?
Roznice mechaniczne sa nieznacze w walkach rozrzadu, inne sprzeglo, inny zaplon (elektronika/C124 sterowany LU-Jetronic, F2000 Motronic) i jeszcze troche **** w osprzecie silnika.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
- grzole
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6821
- Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
- Skype: grzole
- Lokalizacja: Warszawa
Thema - silnik
Panowie, nad Wisłą na Lanciach kastrację robią! Jak można wywalić taką jednostkę napędową spod maski? Ciekawe co się z nią stało. Swoją drogą bardzo chciałbym kiedyś zasiąść we wnętrzu 8.32."mario09" pisze:Komora jest ta sama i wszystkie mocownaia silnika w niej sa identyczne jak w kazdej innej Themie (nawet 8.32 - widzialem juz takiego swapa z 8.32 na 2,5 TDS bez zadnych przerobek konstrukcyjnych)/jezdzi taka w Kazimierzu nad Wisla, gosc zaopatruje sie u mnie w czesci.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema - silnik
Nie wiadomo kto dokladnie przeprowadzil taka transplantacje. Gosc juz taka kupil i to z Lublina, wiec sam nie jest w stanie stwierdzic, czy zrobiono to u poprzedniego wlasciciela czy moze jeszcze w Italii.
P.S. Lancia jest z 88r. i z tego co wiem teraz chce ja sprzedac bo sobie kupil Focusa, cena atrakcyjna. Okragle zegary brazowa skora, spojler w klapie, czerwien Ferrari.
P.S. Lancia jest z 88r. i z tego co wiem teraz chce ja sprzedac bo sobie kupil Focusa, cena atrakcyjna. Okragle zegary brazowa skora, spojler w klapie, czerwien Ferrari.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Thema - silnik
chłodnica normalnie - centralnie przód, turbina za silnikiem (tam jest też chyba VIS w nowszych ...) - mówimy o modelu 1984-1988 ..."mario09" pisze:P.S. Jak moze komora byc wieksza w miejscu trubiny skoro jest ona z przodu? Byc moze miales poprostu przesunieta chlodnice w prawa strone i tyle.
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema - silnik
VIS to klapki w kolektorze ssacym, a u Ciebie turbina jest przy kolektorze wydechowym.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Thema - silnik
jep - ja mówię tylko obrazowo gdzie u mnie ten kawał złomu tkwi"mario09" pisze:VIS to klapki w kolektorze ssacym, a u Ciebie turbina jest przy kolektorze wydechowym.
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT