Thema - wspomaganie ukladu kierowniczego...

Awatar użytkownika
Miro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1371
Rejestracja: 26 sie 2005, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Limanowa/UE

Thema - wspomaganie ukladu kierowniczego...

Post autor: Miro » 26 paź 2006, 13:59

Witam! :)

Ucieka mi plyn ze zbiorniczka od wspomagania ukladu kierowniczego tylko nie wiem za bardzo skad i jaka jest tego przyczyna. Podczas jazdy zaczelo mi nagle glosno chodzic wspomaganie, zatrzymalem sie, sprawdzilem plyn i jak sie okazalo w zbiorniczku nic nie bylo :? Podjechalem na stacje benzynowa, kupilem i uzupelnilem ale dzis rano zachodze do auta a tam jedna wielka plama pod silnikiem z prawej strony. Otworzylem maske ale od gory nic nie widac wiec pojechalem na kanal ale stamtad tez za bardzo nie widac skad sie to leje :? Nie wiem czy to ktorys waz czy cos innego? Przy zbiorniczku w tej przegrodzie jest sucho...

Prosilbym o jakas rade jak to sprawdzic? Czy trzeba kolo sciagnac i nadkole plastikowe aby cos zobaczyc? Nie wiem..... W najgorszym wypadku bede musial zawiesc auto do znajomego mechanika....

Pozdrawiam!!!
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - wspomaganie ukladu kierowniczego...

Post autor: wujek » 26 paź 2006, 14:07

Witam,
W tym rejonoie (gdzie plamę zostawia) to jest wybór: albo przewód ciśnieniowy, albo maglownica.
Bez kanału nic się nie zobaczy - trzeba dokładnie sprawdzić, czy nie jest mokra osłona na końcówce drążka kierowniczego (taka harmonijka) i czy nie jest "obsikana" maglownica.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Thema - wspomaganie ukladu kierowniczego...

Post autor: schab » 26 paź 2006, 15:00

"wujek" pisze:Witam,
W tym rejonoie (gdzie plamę zostawia) to jest wybór: albo przewód ciśnieniowy, albo maglownica.
Bez kanału nic się nie zobaczy - trzeba dokładnie sprawdzić, czy nie jest mokra osłona na końcówce drążka kierowniczego (taka harmonijka) i czy nie jest "obsikana" maglownica.
Pozdrawiam
Tylko jak się okaże , że to nie wąż ( 15 minut roboty i koszt kilkudziesięciu zł ) to regeneracja układu kierowniczego kosztuje ~600 - 700 zł . Pozornie bardziej opłaca się kupić używkę . Niestety tylko pozornie . - Kiedy mi w Ritmie poszła przekładnia , kupiłem nową-starą , ale cieszyłem się nią tylko jakieś 2 tygodnie ! Okazało się , że wystawione na działanie powietrza uszczelniające oringi szybko twardnieją i w konsekwencji później pękają . Musiałbyś kupując dostać przekładnię świeżo wymontowaną z auta - jeszcze zalaną płynem .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Miro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1371
Rejestracja: 26 sie 2005, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Limanowa/UE

Thema - wspomaganie ukladu kierowniczego...

Post autor: Miro » 27 paź 2006, 12:32

Bylem dzis u mechanika i jednak to przekladnia jest do roboty. Tylko teraz pytanie czy szukac jakiejs uzywki czy oddac do regeneracji :? Rozmawialem z mechanikiem i powiedzial mi zebym oddal do regeneracji bo z uzywkami to jest roznie, a oni mi dadza zawsze jakas gwarancje. Dal mi nawet adres do Katowic gdzie tam naprawiaja takie rzeczy. Ciekawe ile mi zawolaja za to :?

No chyba ze ktos mi podpowie lepiej co robic w tym temacie, moze jednak lepsza by byla jakas uzywka... Nie moge za duzo jezdzic bo mi caly czas plyn ucieka a 1l plynu kosztuje 13,50 Kupilem juz dwa i cos sie zapowiada ze bede musial kupic trzeci... Musze jak najszybciej zrobic cos z tym tylko zebym jeszcze wiedzial co... :x
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Thema - wspomaganie ukladu kierowniczego...

Post autor: schab » 27 paź 2006, 12:58

"Miro" pisze:Bylem dzis u mechanika i jednak to przekladnia jest do roboty. Tylko teraz pytanie czy szukac jakiejs uzywki czy oddac do regeneracji :? Rozmawialem z mechanikiem i powiedzial mi zebym oddal do regeneracji bo z uzywkami to jest roznie, a oni mi dadza zawsze jakas gwarancje. Dal mi nawet adres do Katowic gdzie tam naprawiaja takie rzeczy. Ciekawe ile mi zawolaja za to :?

No chyba ze ktos mi podpowie lepiej co robic w tym temacie, moze jednak lepsza by byla jakas uzywka... Nie moge za duzo jezdzic bo mi caly czas plyn ucieka a 1l plynu kosztuje 13,50 Kupilem juz dwa i cos sie zapowiada ze bede musial kupic trzeci... Musze jak najszybciej zrobic cos z tym tylko zebym jeszcze wiedzial co... :x
Co do używki - moje zdanie powyżej . A jak chodzi o regenerację - nie wiem gdzie ci bliżej z Jaworzna . Jest w Krakowie taki zakład . Nazywa się to Moto-Gama i jest na ul. Lindego .
Dzwoń : (012) 623-92-90 ; 637-10-19 ; 637-79-09 ; 637-16-93
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Miro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1371
Rejestracja: 26 sie 2005, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Limanowa/UE

Thema - wspomaganie ukladu kierowniczego...

Post autor: Miro » 27 paź 2006, 13:20

Dzwonilem do Katowic i powiedzieli mi 450zl regeneracja + 300zl za robote wiec wychodzi 750zl :cry: Troche duzo, zdzwonie jeszcze do tego Krakowa... Dzieki za info 8) Ciekawe co oni mi powiedza :?
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____

Awatar użytkownika
Miro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1371
Rejestracja: 26 sie 2005, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Limanowa/UE

Thema - wspomaganie ukladu kierowniczego...

Post autor: Miro » 31 paź 2006, 23:42

Czesc, w Krakowie za regeneracje chca 500zl z tym ze trzeba im wymontowac wszystko bo oni sie tego nie podejmuja... Narazie nic nie robie, uzupelniam tylko co chwile plyn bo mi niestety ucieka :( Musze poczekac na jakis przyplyw gotowki :D wtedy sie za to wezme...
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____

Awatar użytkownika
Miro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1371
Rejestracja: 26 sie 2005, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Limanowa/UE

Thema - wspomaganie ukladu kierowniczego...

Post autor: Miro » 19 maja 2007, 0:00

Temat z pazdziernika,a ja teraz dopiero wreszcie zrobiłem wspomaganie.
Oddałem do regeneracji w Katowichach na ul. Warszawskiej,zapłaciłem za wszystko 450zł. Teraz musze z powrotem zamontować cała przekładnie ale tym już się zajmie mój mechanik :D Ciekawe ile mnie skrobnie :roll:
Pozdro... 8)
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”