Thema - wtryski /komputer

Anonymous

Thema - wtryski /komputer

Post autor: Anonymous » 14 paź 2006, 11:48

Witam wszystkich
Obecnie mieszkam w Kraku, kulam sie Themą Kombi do której został włożony silnik z Alfy 164 3.0 12V.
Problem w tym że jechałem sobie i samochód nagle zgasł no i koniec. Odcholowałem go do najbliższego warsztatu i stwierdzili: iskra jest, pompa podaje paliwo tylko wtryski nie dziłają, goście powiedzieli że na obu przewodach które łączą się z wtryskiwaczem jest +. Nie wiem czy to wina komputera, może jest jakeś zwarcie. Gościu z powodu tego że nie robi elektryki powiedział że nie jest w stanie mi pomóc.
Może szanowni koledzy mają jakąś koncepcję
http://img147.imageshack.us/img147/5233 ... eh4.th.jpg[/img]
http://img206.imageshack.us/img206/1865 ... pn5.th.jpg[/img]
Ostatnio zmieniony 14 paź 2006, 18:30 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Thema - wtryski /komputer

Post autor: grzole » 14 paź 2006, 18:16

Proszę uzupełnić profil. Przy okazji zrobiłem kopię w dziale "Nasze Lancie" bo gotowa jest prawie prezentacja Twojego pojazdu. Dodasz tylko opis.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - wtryski /komputer

Post autor: wujek » 14 paź 2006, 23:01

Wita,
Wtryski w 3.0v6 połączone są "trójkami" - 1+2+4 oraz 3+5+6. Podkreślone cyferki to numery cylindrów. Pierwsza trójka podłączona jest do ECU na pin 3, a druga na pin 32. Zasilane są +12V. Uzyskanie wskazania +12V na wszystkich trzech przewodach wtyku podłączenia wtrysków jest poprawne, jeżeli silnik nie pracuje (nie obraca się wał korbowy). Dopiero podczas obracania wału procesor ECU łączy cyklicznie końcówki wtrysków do masy (switch'e wewnątrz modułu ECU).
Proponuję sprawdzenie (przydałby się do tego oscyloskop, ale woltomierzem też się zmiany napięcia wychwyci) - podłączyć woltomierz kolejno do trzech przewodów na wtyku podłączenia wtrysków i obserwować wskazania woltomierza, "kręcąc motor rozrusznikiem":wink:.
Proponuję wykonanie również testu ECU - opis procedury i kodów dla Themy jest na forum.
A wyniki tych prób opisz - może coś się wywnioskuje.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 929
Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Thema - wtryski /komputer

Post autor: Przemek » 14 paź 2006, 23:54

Heya, ja mam pytanko co do twojej ThemoAlfy: też mam w swojej te fajne LX-owe zegary, ale brakuje mi kratek nawiewu powietrza. Mam za to prawie komplet (deska, tunel, boczki drzwi, etc), który mi potrzebny nie będzie a jest jak nowy. Masz jakieś namiary gdzie mogę znaleść te nawiewy?
Nikt nie da Wam tego co ja Wam obiecam!
Pozdrawiam.
+48 888 842 990.

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Thema - wtryski /komputer

Post autor: grzole » 15 paź 2006, 0:52

"Przemek" pisze:Heya, ja mam pytanko co do twojej ThemoAlfy: też mam w swojej te fajne LX-owe zegary, ale brakuje mi kratek nawiewu powietrza. Mam za to prawie komplet (deska, tunel, boczki drzwi, etc), który mi potrzebny nie będzie a jest jak nowy. Masz jakieś namiary gdzie mogę znaleść te nawiewy?
Bardzo podobne były stosowane np. w Polonezach i Dużych Fiatach z lat 80-tych. Alfy też tego typu miały. Proponuję obejrzeć otwór, zmierzyć go i porównać ze wskazanymi przeze mnie potencjalnymi dawcami. Laik jestem ale może coś doradziłem w ten sposób.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Anonymous

Thema - wtryski /komputer

Post autor: Anonymous » 15 paź 2006, 11:55

Dzięki za podpowiedzi, chociaż obawiam się że bez odpowiedniego warsztatu, a przede wszystkim ludzi którzy się na tym znają nie obejdzie się.
Jeszcze jedno pytanie czy jest możliwość że jakiś inny element (sonda Lambda, czujnik wału, ewentualnie jakieś zwarcie w obwodzie) powoduje to że komputer nie wysyła sygnału do wtryskiwaczy?

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - wtryski /komputer

Post autor: wujek » 15 paź 2006, 18:17

Witam,
Zrób test ECU - to jest możliwe do wykonania w warunkach "pod domem".
Opis - "Kody usterek", w końcowym fragmencie strony 1.
To zajmuje kilka minut.
Wynik, być może, da odpowiedź lub sugestię dot. obwodu uszkodzenia.
Pozdrawiam

Anonymous

Thema - wtryski /komputer

Post autor: Anonymous » 15 paź 2006, 20:08

Dzięki Główny Mechaniku :) kody znalazłem owszem, tylko jest inny problem gdzie te kady mają się wyświetlać skoro nie mam żadnego wyświetlacza na desce

Anonymous

Thema - wtryski /komputer

Post autor: Anonymous » 15 paź 2006, 20:24

Główny Mechaniku jeszcze jedno pytanko
Czy jest możliwe że jest jakaś przerwa w obwodzie któregoś z elementów (jakiś czujnik?) w sumie wszystk było ok a tu nagle samochód stanął i koniec, w sumie żadnych wscześniejszych objawów, może jakiś bezpiecznik albo co (trochę się łudzę że będę mógó dojechać o własnych siłach do jakiegoś warsztatu)

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - wtryski /komputer

Post autor: wujek » 15 paź 2006, 20:47

Witam,
Kody sa wyświetlane poprzez miganie kontrolki wtrysku - w lewym, dolnym rogu tablicy zegarów, chyba druga od lewej (pierwsza to kontrolka ABS).
Kody usterek - Thema, Croma, Alfa - wyposażonych w ECU Bosh Motronic 1.7
Procedura uruchomienia diagnostyki:
- kluczyk w stacyjce w położeniu MAR
- 5-ciokrotne wciśnięcie akceleratora w ciągu 5-ciu sekund bezpośrednio po włączeniu

zasilania (MAR), - uwaga - akcelerator należy naciskać od 0 do max - nie uruchamiajac

silnika

Po uruchomieniu diagnostyki lampka kontrola gaśnie, aby ponownie zapalić się na ok 2.5

sekundy - jest to sygnał gotowości do emisji zarejestrowanych kodów usterek.

W pamięci rejestratora usterek może być zachowanych max. 5 usterek. Kody generowane sa

cyklicznie, w sekwencjach oddzielonych sygnałem początkowym rozpoczęcia emisji.

Kody:

4444 - stan poprawny, usterki nie wystąpiły

1211 - usterka akumulatora (niewłaściwe napięcie)

1221 - usterka debimetru

1222 - przerwa uzwojenia silnika krokowego

1223 - usterka wskazań sondy lambda

1224 - usterka sondy lambda

1225 - usterka czujnika temperatury powietrza (czujnika umieszczonego wewn. debimetru)

1225 - może też sygnalizować uszkodzenie czujnika temperatury silnika (chłodziwa)

1226 - usterka potencjometru położenia przepustnicy

1231 - usterka wtryskiwacza 1-2 w grupie pierwszej

1232 - usterka wtryskiwacza 3-4 w grupie drugiej

1233 - zwarcie uzwojenia silnika krokowego

1234 - usterka automatycznej skrzyni biegów (dot modeli wyposażonych w aut.)

1235 - usterka klimatyzacji

1236 - usterka sterowania klimatyzacją

1241 -

1242 -

1243 - usterka przekaźnika pompy (elektr) paliwa

1244 - usterka elektrozaworu odsysania oparów paliwa

1245 -

1251 - usterka RAM lub EPROM - usterka w ECU

1252 - uszkodzenie czujnika prędkościomierza



cd. ale nie przetłumaczone

1253 - Informazione del motore in moto
1254 - Sensore potenziometro farfalla - segnale errato in centralina
1255 - Riferimento del sensore di fase (dove presente versione 3000)
1256 - Avaria comando spia iniezione (su versione 3000)
1257 - Sensore del sensore giri motore
1265 - Avaria comando spia iniezione
1275 - Non ancora definito
1276 - Non ancora definito
2111 - Anomalia sensore battito 1
2112 - Anomalia sensore battito 2
2113 - Anomalia regolatore di battito (centralina guasta)
2115 - Anomalia modulo regolazione battito (centralina guasta)
2145 - Anomalia regolatore albero a camme
4311 - Pompa aria secondaria
4312 - Comando valvola EGR (dove presente)
Przyczyn może być sporo - trudno sprawdzać całe "podmaszcze", może przewód sie odłączył, albo ECU zgłupiało. Zrób test, a później zresetuj komputer - odłącz klemę "-" na kilka minut.
Bez tego minimum danych pozostaje tylko wróżenie z fusów.
Nie resetuj komputera przed odczytem błędów.
Pozdrawiam

Anonymous

Thema - wtryski /komputer

Post autor: Anonymous » 16 paź 2006, 10:04

No to jest mały problem, po zastosowaniu się do instrukcji zaświeciła mi się kontrolka ABS`u, ale prawdopodobnie mechanicy wyciągali wcześniej akumulator więc chyma nici z ustalenia usterki

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - wtryski /komputer

Post autor: wujek » 16 paź 2006, 13:21

Witam,
Czy, po załączenia zapłonu, przed odpaleniem, zapala sie kontrolka wtrysków? Może jest uszkodzona żarówka?
Pozdrawiam

Anonymous

Thema - wtryski /komputer

Post autor: Anonymous » 16 paź 2006, 13:27

no właśnie że żarówka jest dobra, bo przy załączeniu stacyjki zapalaja się wszystkie kontrolki po czym gasną.
Przy robieniu testu kodu usterek zapaliła mi sie tylko kontrolka ABS.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - wtryski /komputer

Post autor: wujek » 16 paź 2006, 13:47

Witam,
Wydaje mi się, że powinna zacząć migać lampka wtrysków, nie wiem, dlaczego nie można wprowadzić ECU w tryb odczytu usterek.
No cóż, pomijając te utrudnienia - proponuję sprawdzenie, czy jest połączenie pomiędzy wtykiem zasilania wtrysków (3pin) i komputerem. Może np. jakieś zabezpieczenie odcina?
Gdyby padł czujnik położenia wału (impulsator) to iskry również nie powinno być - a wspomniałeś, że jest. Czujnik temperatury nie ma nic do uruchaminia wtrysków lub nie-uruchamiania. Sondę można odpiąć - bez niej silnik odpala.
Bezpieczniki, przypuszczam, sprawdzałeś - można zerknąć, czy napięcia dochodzą do ECU.
Pozdrawiam .

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - wtryski /komputer

Post autor: wujek » 16 paź 2006, 14:00

Witam,
Dałem ciała - w tym modelu dostęp do ECU tylko poprzez diagnostykę jakimś egzaminerem.Sorki :oops: .
Srawdź, wobec tego, czy na 100% nie występują zmiany napięcia na wtryskiwaczach, w rytm obracania wału.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”